In het verleden zelf een T3 campertje gehad (wat achteraf niet op camperkenteken te krijgen was

Later nog eens een T4 buscamper gehuurd en heel Schotland doorkruist.
Af en toe begint het weer te kriebelen om weer een campertje te hebben. Ondertussen wel twee dochters rijker

Afijn, lang verhaal -> kort:
Op ons werk rijden Transporters (geen dubbele cabine)
Nu is er eentje 13 jaar oud (2003) T4, die gaat er op termijn uit. Is altijd wel goed onderhouden en staat nu ongeveer 115 dkm op de teller. Is een tdi 65 KW.
Wel wat lichte beschadigingen rondom en een verschoten oranje lak.
Deze mag ik dan waarschijnlijk tegen gunstig tarief van mijn werkgever kopen.
Nu zit ik echter een beetje te rekenen naar mijn wensen en zit mij sterk af te vragen of ik nu wel zo heel veel goedkoper uit ga zijn om er zelf 1 om te bouwen tov van een bestaande T4 Westfalia aan te kopen.
Slaaphefdak, reken ik 2,5 dznd voor
Slaap-zitbank, RDW-bestendig reken ik 1,5 dznd voor (gokje?)
Koelkast 0,5 dznd
En dan wat er verder allemaal nog bij komt kijken, gasstel, extra accu, electronica ,kraantje, spul voor keuken, jerrycans, draaiplateaus voorstoelen, vervangende interieurdelen (hebben nogal te lijden gehad, ook kapot links en rechts) klein grut 1,5 dznd
Alles bij elkaar denk ik ergens tussen de 8 en 9 dznd uit te komen.
Nadelen:
Dan heb ik een niet-originele camper waarbij ik de buitenkant dan waarschijnlijk met een rollertje ga doen.
En ik zit een beetje met de on-board electronica waar ik 0,0 verstand van heb. Dus die zal waarschijnlijk niet al te uitgebreid zijn.
Minder restwaarde als zijnde 'eigenbouw'
Voordelen
Een compleet eigenbouw camper, iets om trots op te zijn lijkt mij.
Toch net iets goedkoper dan 'kant en klaar'
relatief weinig kilometers en voorgeschiedenis bekend
Voor 10-11 dznd heb je een T4 Westfalia, met alles er op en er aan en voorzien van alle luxe......
Zomaar wat overdenkingen, mensen die eens op deze plannen kunnen/willen schieten?