Aangezien ik er al een tijdje helemaal gek van werd dat ik wel een grote auto had (BMW7-serie) maar dat je er doordat de achterbank niet naar voren te klappen is eigenlijk helemaal NIKS aan grote/lange/vieze dingen mee mee kan nemen, had ik al een tijdje het plan om een pick-up aan te schaffen.
Zo'n grote Amerikaan is natuurlijk prachtig maar die kan ik 1. moeilijk kwijt bij mij in straat en 2. die zuipt evenveel als de BMW en ik wilde juist een dieseltje wat iets zuiniger loopt dan 1:6.
Een beetje rondkijkend kwam ik eerst een Mazda E2200 tegen op een veiling maar toen de biedingen over €1000 gingen vond ik het teveel worden voor zo'n jappenkarretje waar ik eigenlijk toch veel te groot voor ben.
Een paar dagen later was ik aan het rondspeuren om marktplaats en daar stond ie, een oranje '91 Volkswagen T4 1.9D pick up!
Een echte Volkswagen, das natuurlijk veel beter dan een Mazda.
De auto ziet er niet uit maar daar was de prijs ook naar, een beetje opknappen en toonbaar maken doe ik zelf wel.
Ik lees al een weekje of wat mee en wil de weetjewellers bedanken voor de schat aan informatie die ik op dit forum gevonden heb.
Dashboard heb ik ondertussen al doorgesoldeerd, schakelbolletjes ingevet en ik heb het zelfs aangedurfd om zelf de waterpomp/thermostaat en distributieriem te vervangen.
Meeste van deze dingen had ik niet geweten of was ik nooit aan begonnen zonder dit forum.