
Ook al ziet ie er niet uit, hij moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn maar toen ik'm ophaalde en naar huis reed liep ie gelijk een beetje warm.
Benzine en temp meter deden het niet dus ik had niks in de gaten totdat er wat witte rook onder de motorkap vandaan kwam in de file.
Dat was dus het eerste wat moest gebeuren, zorgen dat het dashboard weer naar behoren werkt en zorgen dat ie niet warm loopt en geen kvs lekt.
Met alle goede info hier gevonden op het forum, heb ik de cockpit losgehaald en doorgesoldeerd waarna die weer zou moeten werken.
Alleen de benzinemeter deed het echter weer en ik heb het daarna nog 2x over gedaan omdat ik dacht dat ik het niet goed had gedaan of zoiets.
Weer even zoeken op internet en toen kreeg ik het idee dat de tempsensor misschien niet goed kon zijn.
Ik wilde hem ook gelijk een beurt geven en de waterpomp vervangen omdat ie daar lekte als een zeef.
Waterpomp vervangen zou simpel zijn dus vol goeie moed eraan begonnen, het bleek echter dat de 'makkelijke' manier (hele waterpomp+thermostaathuis loshalen) helemaal niet zo makkelijk was.
Er zitten 2 bouten achter de beugel waar de dynamo aan hangt en die kreeg ik er met geen mogelijkheid af zonder de brandstofpomp los te halen.
Daar had ik weinig zin in dus ik dacht dan maar alleen de waterpomp zonder huis te verwijderen, hier stuitte ik echter ook op een probleem.
Een van de boutjes van de waterpomp zit achter de poepie van de oliepomp en als je die loshaalt hangt je distributieriem ook los!

Na een O KUT! Was ik gedwongen om dus ook de distributieriem te vervangen,op zich helemaal geen slecht plan natuurlijk als je een auto met veel km's koopt die je niet kent maar ik zag nogal tegen het klusje op omdat ik dat nog nooit gedaan had.
Op naar de dealer om de spulletjes te bestellen:
-Distr. riem
-V-snaar
-Waterpomp
-Thermostaat+ bochtje waar die in zit.
-Temp. sensor voor cockpit
-Temp. sensor voor radiateur (fans sloegen niet aan)
-Grote smeltzekering motorkap
Ik ben toen naar de Brezan gereden om een gereedschapsetje voor timing van de distributieriem te huren, daar ook gelijk de filters en olie gekocht want ik vond het lullig om er niks te kopen.
Setje kreeg ik na betaling van borg gewoon mee, lenen kost niks zei de beste man, breng morgen maar terug dan krijg je al je geld terug.

Met behulp van dit zeer goeie filmpje aan de distributie begonnen
https://www.youtube.com/watch?v=Cgnu3wgdzo8[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=Cgnu3wgdzo8
Ging allemaal voorspoedig

Toen ik alles bijna klaar het en alleen de riem er nog even op moest leggen kreeg ik toch een beetje koudwatervrees, dus even een maat(automonteur) gebeld die even een kwartiertje geholpen heeft, daarna alles weer netjes dicht gebouwd en de motor gestart.
Hij liep weer als een zonnetje!
De dag erna was het tijd voor de sensoren, nieuwe filters en olie, ik geloof dat het hoognodig was want ik heb nog nooit zo'n verrot brandstoffilter onder een auto vandaan gehaald.

Volgens mij heeft de auto vrij lang stil gestaan want een eekhoorn had z'n notenvoorraad netjes onder het luchtfilter gepropt, alles zat daar helemaal vol met modder en noten

De motorruimte dus ook maar even goed schoongespoten.
O ja, en nog even een radio ingebouwd met hands-free en nieuwe 10cm luidsprekers in het dash.
Ik heb het plan opgevat om zelf de auto legergroen te spuiten, lekker low-budget en het camoufleert zo lekker de schade's en butsjes die her en der in de lak zitten, ook komen er nog 2 oranje lampjes achter de grill en een paar gele talmu dagrijlampen, daarna vind ik het wel mooi geweest voor dat ouwe ding en dan heb ik toch wel een leuk uitziend karretje. (vind ik zelf)
Vandaag vast wat voorbereidend werk gedaan, even zoveel mogelijk roest verwijderd en in de hammerite grondverf gezet en de grootste gaten op de spatborden dicht geplamuurd.





Volgende week de verfspuit erover (hoop ik)