Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekke kachelradiator

vragen over de T4
Plaats reactie
stevenweerdt
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2011, 21:49

Lekke kachelradiator

Bericht door stevenweerdt »

Hallo allemaal mijn kachelradiator is stuk nu wil ik er een nieuwe inbouwen en zegt men dat ik het hele dashboard moet uitbouwen is er geen makkelijkere oplossing voor dit probleem. Kan ik er bijvoorbeeld een pil in doen zoals bij een normale radiator. Alvast bedankt Steven vr6 t4
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: Lekke kachelradiator

Bericht door pa2jbv »

hoi,

Ik heb 2 jaar rond gereden met een iets lekkende kachel, van dat spul erin gedaan maar helpt een poosje.
ik zat ook enorm tegen het dashboard eruit halen aan te hikken.Afspraken gemaakt met anderen die me
wilden helpen maar woonden te ver weg. Na een teleurstelling te hebben verwerkt met iemand die erg brekerig
was ingesteld zelf maar begonnen.zwetend en een rillend gevoel in mijn lijf en de blik van een rij-instructeur
ben ik de eerste keer begonnen. Alles weer terug bevestigd plas water op de grond. Een paar dagen later opnieuw begonnen.
Zo ben ik steeds een stapje verder gegaan op een gegeven moment had ik de hele tellerunit met zon stekkertje aan de achterkant
los gekoppeld. En alle schroefjes verwijderd verwarmings regeling, ventilator regeling afijn asbak radio en de luchtuitlaten.Lijkt veel
maar als je zover bent voel en hoor je niks meer alles wat ik demonteerde kwam in volgorde achterin te liggen. onder de motorkap
een aantal bouten verwijderd denk aan het boutje onder de ruit in het motorcompartiment. Tja en als je zover bent moet je wel verder.
Nog wel een heel belangrijke tip, als je een nieuwe kachel hebt gekocht met warm water testen of het ding stinkt bij mij kwam er na montage
een plastic achtige geur af moest ik het ding opnieuw demonteren schoon gemaakt met benzine daarna uitgekookt maar geur bleef.Nu na 11/2
jaar word het minder. Ruik je iets krijg je niet weg zo 123 of het een beschermende laag is??? succes
Oja, geen sprake van het dashboard moet ongeveer 20cm omhoog om bij de bovenste slang te kunnen komen en dan met een beetje wrikken
kan de kachel eruit.
groeten jan
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Lekke kachelradiator

Bericht door René »

Wat is het probleem, gewoon ff het dashboard losmaken (1/2 uurtje werk) kachelunit uitwisselen en dashboard weer terug plaatsen.
Is zo gepiept.

René
jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Lekke kachelradiator

Bericht door jappie 10 »

Heb je daar plaatjes van René ,of zijn die ergens te vinden.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Lekke kachelradiator

Bericht door odorf »

@jappie,

In de link hieronder staat het beschreven. http://www.t4-wiki.de/wiki/Armaturenbrett

Nog een link naar de kachelradiator.
http://www.t4-wiki.de/wiki/W%C3%A4rmetauscher

Nog een algemene tip;
Plak met tape alle schroeven weer in de gaten waar ze uit kwamen, dan kunnen ze minder snel door elkaar raken.


Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Lekke kachelradiator

Bericht door René »

Waar woont je bus of is het al opgelost.

Nee, heb geen plaatjes meer.

Grttzzzzz Rene
jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Lekke kachelradiator

Bericht door jappie 10 »

Waar woont je bus of is het al opgelost.
er is een nieuwe thermostaat in gekomen en ik heb het schroefdeksel v.h. Expansievat vernieuwd.
De enorme druk op het koelsysteem is nu weg,en tot mijn verbazing is het koelvloeistof verlies ook over.

Ik hoop er op ,dat door de enorme verlaging van de druk in het koelsysteem :ie het vloeistofverlies verdwijnt.
De wens is de vader van de gedachte waarschijnlijk
En Oh ja de bus woont nog thuis in Kollumerzwaag .
Plaats reactie