Hallo,
Ik heb een VW T4 1.9d. Ik heb een probleem met mijn motor.
De laatste tijd starte de motor slecht en rookte na het starten eventjes blauw. Dit stopte nadat ik begon te rijden.
De laatste weken begon na het starten als ik aan het rijden was er af en toe een blauwe pluim uit te komen.
Dit verdween nadat ik eventjes aan het rijden was.
Vandaag start ik de auto en ik hij valt enkele keren stil.
Ik start een drietal keren en dan blijft hij draaien. Nadat ik vertrek blijft de motor langer blauw roken.
Ik heb toen 50km gereden en met momenten begon de motor vierkant de draaien.
Bij het traag rijden rookt hij blauw, als ik sneller begin te rijden dan draait hij beter maar niet zoals normaal.
De distributieriem heb ik nagekeken en die ligt nog goed.
Nu start de motor heel slecht. Als hij start rookt hij enorm blauw wat voordien niet het geval was.
Weet er iemand wat dit kan zijn of kent iemand dit probleem?
Moet ik de kleppen regelmatig stellen of wordt de klepspeling hydraulisch geregeld?
Rudi
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VW T4 1.9d slecht starten en rookt blauw, motor draait vierkant
Re: VW T4 1.9d slecht starten en rookt blauw, motor draait vierkant
Kleppen hoef je niet te stellen , zijn hydraulisch. Heb je de brandstofpomp timing ook gekontroleerd met een meetklokje ? Ook even je krukas poelie nakijken, deze willen nog wel eens loslopen en de krukas beschadigen.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: VW T4 1.9d slecht starten en rookt blauw, motor draait vierkant
De distributieriem ligt er ongeveer 75.000 km op. Toen heb ik met de meetklok de pomp goed gezet.
Nu heb ik gekeken of de 3 posities juist staan.
De mechanieker waar ik geweest ben zegt dat het met pastils zijn en als de speling te groot is dat je dit hebt.
Ik heb met een voelerplaatje de speling proberen te meten maar ik geraak er niet tussen.
Ik dacht ook dat het hydraulisch was.
Er moet wel iets serieus aan de hand zijn.
50km geleden reed de auto perfect en nu is het een wrak.
Rudi
Nu heb ik gekeken of de 3 posities juist staan.
De mechanieker waar ik geweest ben zegt dat het met pastils zijn en als de speling te groot is dat je dit hebt.
Ik heb met een voelerplaatje de speling proberen te meten maar ik geraak er niet tussen.
Ik dacht ook dat het hydraulisch was.
Er moet wel iets serieus aan de hand zijn.
50km geleden reed de auto perfect en nu is het een wrak.
Rudi
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: VW T4 1.9d slecht starten en rookt blauw, motor draait vierkant
Brandstofpomp timing verlopen denk ik..
Re: VW T4 1.9d slecht starten en rookt blauw, motor draait vierkant
Ik heb een filmpje gemaakt maar ik weet niet hoe ik dat moet toevoegen.
Re: VW T4 1.9d slecht starten en rookt blauw, motor draait vierkant
Uploaden naar YouTube en link hier plaatsen
Re: VW T4 1.9d slecht starten en rookt blauw, motor draait vierkant
Stoters zijn absoluut niet te stellen.
Re: VW T4 1.9d slecht starten en rookt blauw, motor draait vierkant
Veel blauwe rook bij stationair betekend dat hij te laat inspuit.
mvg Rick
mvg Rick