Heerlijk zo'n plek op internet waar alle informatie over een geliefd onderwerp samen komt!
Mijn complimenten voor deze actuele en levendige WWW.WJW website.
Ik heb pas sinds enkele weken een T4, of eigenlijk inmiddels 2x T4's
2.5TDI, 75kw, 2001 DC lang wijsneus en een 2.5i, automaat, 1999 op lpg (met rondom ramen) grijskenteken.
Ik kocht eerst de 2.5i automaat maar de 2.5 TDI DC past mij beter voor andere klusjes... (5 zitplaatsen)
De 2.5i ga ik waarschijnlijk ombouwen tot camper. (1999 dus hoef dan geen bpm meer te betalen, (bpm 0% bij 17,5 jaar oud))
Het T4 virus heeft mij nu dus ook te pakken en denk dat ik er niet makkelijk weer van af kan komen.
Natuurlijk hebben mijn wat oudere T4 busjes ook onderhoud nodig. Ik sleutel graag zelf en is bij deze VW's goed zelf te doen.
Dit forum helpt dan enorm om een beetje wijzer te worden als je nieuw bent in de T4 wereld.
Alles zelf ontdekken als andere het ook al hebben ontdekt is niet de meest efficiënte methode en ik maak graag gebruik van de ervaringen en kennis van anderen. vooral als dat ook liefhebbers zijn.
Een reden om zelf te willen sleutelen is ook omdat ik regelmatig ben geschrokken van het gebrek aan expertise van garagebedrijven.
Het is mij meer dan eens overkomen dat een volstrekt verkeerde diagnose werd gesteld door een dealergarage nota bene.
Met als gevolg een reparatieadvies van 3000 euro, terwijl het probleem eenvoudig bleek (turbodrukslang) en ik voor 80 euro klaar was.
Ook heb ik wel eens een reparatie laten doen door een bedrijf en dat ze gewoon vergeten om bouten na te trekken (van de startmotor in dit geval die er gewoon op een dag naast bungelde).
Als er dan toch fouten gemaakt worden en het geld kost, dan maak ik ze toch het liefste zelf. Dan leer ik er tenminste nog wat van.
Nu to the point.
Ik ben nieuw hier
het komt inmiddels veelvuldig voor dat ik even wat wil weten over een technisch onderwerp van/voor de T4
er staat inmiddels heel veel informatie op dit forum
Ik merk op dat forum gebruikers in bepaalde gevallen vergelijkbare problemen tegen komen en dat er vaak verwezen wordt naar oudere of eerdere posts.
Wat erg prettig zou zijn is als we als forum er voor zouden kunnen zorgen dat er een technische vraagbaak ontstaat binnen deze site waar de verschillende onderwerpen in categorieën kunnen worden ingedeeld.
ook kunnen aan die categorieën dan relevante links worden gekoppeld, bijvoorbeeld youtube filmpjes van reparatie klussen enzo.
(op youtube staan enorm veel reparatiewerkzaamheden al uitgelegd)
Natuurlijk heb ik de zoekfunctie al geprobeerd. Maar het nadeel van de zoekfunctie is dat dan in alle posts waar een woord van de zoekopdracht in voor komt vervolgens in de lange lijst worden weergegeven. Daar ontstaat niet een overzicht van het onderwerp waarvan ik informatie zoek en dan moet ik binnen die lijst gaan scrollen en filteren.
Nu weet ik niet precies hoe het er hier aan toe gaat, maar wellicht zijn er mogelijkheden om deze site nog iets verder te brengen.
Daarbij zeg ik niet dat de huidige sitebeheerders dit maar moeten gaan doen, maar meer hoe we als actieve forum gebruikers dit goed voor elkaar zouden kunnen krijgen. Er komt steeds meer informatie bij, dan dan wordt het ook meer en meer belangrijk
Ik gooi maar even een balletje op....
wie heeft er ideeen over?
wat zijn de mogelijkheden?
TIP!
klik eens op: bekijk meer smilies
Super leuk!
(welke creatieveling maakt die dingen)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
categoriseren onderwerpen op T4 T5 T6 forum?
- Henk-1
- Site Admin
- Contacteer:
Re: categoriseren onderwerpen op T4 T5 T6 forum?
Hoi Texada welkom op
Fijn dat je wat aan ons forum hebt
is van en voor de transporter T4 T5 T6 rijders
Het is een uit de hand gelopen hobby van mij http://www.weetjewel.com/geschiedenis_weetjewel.htm
Ik snap wat je bedoeld, meerdere categorieën maken, phpBB raad dit echter af omdat het leesbaarheid minder word.
Sommige topics worden dan niet gelezen.
Maar als ik vroeger wist wat ik nu weet had ik dat misschien wel gedaan.
remmen / aandrijflijn / motor enz enz
Maar weetjewel is zo gegroeid zoals die nu is ............
de huidige sitebeheerders dit maar moeten gaan doen
Aantal berichten 263137 • Aantal onderwerpen 21987 opnieuw indelen
Nee dat ga ik niet doen, we hebben een nieuw huis gekocht
1 december verkopen we ons huis.
Ben druk aan het klussen in het nieuwe huis en ons oude huis moet leeg.
Werk ook nogges en heb een familie
Maar toch bedankt voor je tip die waardeer ik altijd
Je zult het toch moeten doen met de zoek functie
Zoek op sleutelwoorden:
Plaats een + voor elk woord dat gevonden moet worden en een - voor elk woord dat niet gevonden moet worden. Plaats een lijst met woorden gescheiden door een | tussen haakjes als maar één van de woorden gevonden moet worden. Gebruik * als een joker voor gedeeltelijke overeenkomsten.
De leuke smilies
zijn gemaakt door Dokus Driekus

Fijn dat je wat aan ons forum hebt

Het is een uit de hand gelopen hobby van mij http://www.weetjewel.com/geschiedenis_weetjewel.htm
Ik snap wat je bedoeld, meerdere categorieën maken, phpBB raad dit echter af omdat het leesbaarheid minder word.
Sommige topics worden dan niet gelezen.
Maar als ik vroeger wist wat ik nu weet had ik dat misschien wel gedaan.
remmen / aandrijflijn / motor enz enz
Maar weetjewel is zo gegroeid zoals die nu is ............
de huidige sitebeheerders dit maar moeten gaan doen

Aantal berichten 263137 • Aantal onderwerpen 21987 opnieuw indelen

Nee dat ga ik niet doen, we hebben een nieuw huis gekocht

1 december verkopen we ons huis.
Ben druk aan het klussen in het nieuwe huis en ons oude huis moet leeg.
Werk ook nogges en heb een familie
Maar toch bedankt voor je tip die waardeer ik altijd

Je zult het toch moeten doen met de zoek functie
Zoek op sleutelwoorden:
Plaats een + voor elk woord dat gevonden moet worden en een - voor elk woord dat niet gevonden moet worden. Plaats een lijst met woorden gescheiden door een | tussen haakjes als maar één van de woorden gevonden moet worden. Gebruik * als een joker voor gedeeltelijke overeenkomsten.
De leuke smilies

zijn gemaakt door Dokus Driekus
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK