dgio schreef:hallo,
ik ben hier al eventjes lid maar nu toch maar even voorstellen daar de interesse in de T4 groeiende is :) Ik ben hier heel vaak mee-lezer geweest.
Ikzelf ben komende uit Westvlaanderen dichtbij de Franse grens. (Heuvelland)
Ik heb altijd T3 busjes gehad (multivan, Atlantic), deze zijn allemaal de deur uit. Nu kijk Ik al een tijdje uit naar een T4 California.
Het is best wel moeilijk, voor mezelf, om om te schakelen naar T4. Ik raak maar niet overtuigd. Zijn ze goed? betrouwbaar? hoge km stand, periodieke slijtagekosten? hoe herken ik een echte California tov verbouwd? enz ...
We zien wel waar het eindigd

Het aanbod aan California's is het grootst in Duitsland , en daar zijn de prijzen het laagst ook
Qua betrouwbaarheid , durf ik gerust te zeggen dat de T4 de betrouwbaarste is dat ze ooit gemaakt hebben bij VW .
Je kan best uitkijken voor een 2.5TDI , bij die motoren moet je niet bang zijn dat ze wat kilometers gedraaid hebben ,600 , 700.000km is geen uitzondering . Zelfs +1.100.000km heb ik al gezien , met originele motor , blok zelfs nog nooit open geweest .
Een California van de latere bouwjaren zijn de beste optie . De TDI's zijn er vanaf '96 ; maar aangeraden is eentje vanaf '99 , die zijn beter bestand tegen roest . (Als je budget dat toelaat natuurlijk) . De oudere zijn ook goed , maar trager (1.9td en 2.4d) , die brengen je ook overal , maar t'is toch niet zoals de TDI's.
Invoeren vanuit Duitsland naar Belgie is "piece of cake" .
Als Belg een California in Nederland zoeken is minder aangeraden , daar zijn de prijzen hoog , en er rijden ook veel "omgebouwde" rond (gewone Transporters omgebouwd naar California) . Dat geeft vaak problemen bij de invoer in Belgie .