Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Camperunit draaiknopje defect
Camperunit draaiknopje defect
Draaiknopje camperunit defect. In het verleden moest de gehele (dure) display vervangen worden.
Vanaf heden kunnen we het knopje (inclusief frontje) vervangen voor 59,00 euro.
Scharphof Campers Nijverdal
http://scharphofcampers.nl/campers/#/tiles
Groet Eurocook
Vanaf heden kunnen we het knopje (inclusief frontje) vervangen voor 59,00 euro.
Scharphof Campers Nijverdal
http://scharphofcampers.nl/campers/#/tiles
Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Re: Camperunit draaiknopje defect
Het knopje zelf is op diverse plaatsen goedkoper te krijgen, bijv. hier (GBP 18,99). Komen nog wel verzendkosten bij.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
Dit is dan wel alleen het draaiknopje.bvddobb schreef:Het knopje zelf is op diverse plaatsen goedkoper te krijgen, bijv. hier (GBP 18,99). Komen nog wel verzendkosten bij.
Heb Scharphof aan de lijn gehad en bij hen bestel je het volledige afdekplaatje + drukknoppen en draaiknop voor dit bedrag.
Have fun and Hang Loose, Hanko
California 

Dat klopt, en als je dat nodig hebt is het mooi, maar het meest voorkomende euvel aan de knop is dat de plastic vertanding aan de binnenkant kapot gaat, zodat de knop 'loos' gaat draaien. Dan heb je echt alleen een nieuw draaiknopje nodig, en niet een nieuw frontplaatje met drukknoppen. Tot niet zo lang geleden liet VW je dan overigens een compleet nieuwe CU kopen...hbx schreef:bvddobb schreef:Heb Scharphof aan de lijn gehad en bij hen bestel je het volledige afdekplaatje + drukknoppen en draaiknop voor dit bedrag.
Laatst gewijzigd door bvddobb op 14 dec 2016, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Het bewuste draaiknopje uit UK
£18.99
Shipping European Delivery: £23.50
Calculate Shipping
Total £42.49 (includes £3.16 VAT)
Groet Eurocook
£18.99
Calculate Shipping

Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Die zijn
Kan toch gewoon via brievenbus post, in een envelop met bobbeltjes plastic?

Ha, ha, dat is knap idioot! Ik denk dat als je daar contact opneemt en zegt: "stuur maar in een envelop" dat dat dan ook wel goedkoper kan.eurocook schreef:Het bewuste draaiknopje uit UK
£18.99
Calculate Shipping
![]()
Groet Eurocook
Maar er zijn nog wel meer goedkopere oplossingen, hoor, voor dat knopje. Ik herinner me van het Duitse forum dat iemand daar via eBay 3D-geprinte vervangknoppen aanbiedt voor €16. Ook dat mensen daar bij Conrad een vervangende knop kochten voor €3 (een aluminium knop, zodat de vertanding binnenin niet wéér slijt. Ben je wel het doorlaten van het licht kwijt).
Het setje dat Scharphof aanbiedt is volgens het Duitse forum een inmiddels standaard bij VW verkrijgbare vervangingsset (Teilenummer: 7E7 998 453 "Rep. Satz"), verkrijgbaar voor €21,50 ex BTW. Zit dan óók een nieuw frontje bij EN een vervangende garantiesticker voor de CU (die moet je verbreken als je de knop vervangt). Nou ja, dat wordt dan €26,50 incl. BTW, wat wil zeggen dat Scharphof het voor ca. €22,50 voor je uit- en inbouwt. Hoef je zelf niet voor te prutsen!
Als je Scharphof te ver rijden vindt, kun je dus zelf goedkoop een knop of setje kopen en vervangen, in deze handleiding kun je zien hoe. Of als je er voor die prijs gewoon één in de auto wilt hebben liggen. Want die dingen gaan natuurlijk altijd op vakantie kapot: stoot je je kop tegen de knop, de vertanding binnen breekt af, krijg je je dak niet meer naar beneden, of zo. Dan kun je het vervangen.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Het afdekplaatje en knopje keurig ontvangen van Scharphoff en dankzij de heldere instructie via het linkje van bvddobb binnen 10 minuten de unit eruit en er weer in zodat deze weer als nieuw is
Had misschien best ietsje goedkoper gekund maar ik was blij dat ze het zo snel op konden sturen zodat ik met de kerstvakantie weer op pad kan met een goed bedienbare unit

Had misschien best ietsje goedkoper gekund maar ik was blij dat ze het zo snel op konden sturen zodat ik met de kerstvakantie weer op pad kan met een goed bedienbare unit

Have fun and Hang Loose, Hanko
California 

Dat uitbouwen lukte mij niet in 10 minuten, man wat heb ik toen lopen k*tten 

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Multivan Generation
- Contacteer:
Maar ja Ivo,Oviivo schreef:Dat uitbouwen lukte mij niet in 10 minuten, man wat heb ik toen lopen k*tten
als ik me goed kan herinneren, was geduld niet een van je positieve eigenschappen

Ik ben van nature ongeduldigMultivan Generation schreef:Maar ja Ivo,Oviivo schreef:Dat uitbouwen lukte mij niet in 10 minuten, man wat heb ik toen lopen k*tten
als ik me goed kan herinneren, was geduld niet een van je positieve eigenschappen

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
Prima handleiding om display en/of draaiknop te vervangen. Fluitje van een cent als je de goede stappen volgt. Alleen Torx 5 in de handleiding moet Torx 6 zijn. Maar daar kom je wel uit. Zie handleiding: https://wimkoelman.files.wordpress.com/ ... nopf_2.pdf