Je weet dat je laadruimte meer dan de helft van je wielbasis moet bedragen? Bij een kwb kan je dus niet zomaar een beetje naar achter schuiven met je tussenschot. Max 10cm, aangezien de t4 een wielbasis heeft van 3m.
Je moet maar pech hebben dat ze daar over struikelen.
Ebay gebruik ik ook (te)veel
mohendiz schreef:Je weet dat je laadruimte meer dan de helft van je wielbasis moet bedragen? Bij een kwb kan je dus niet zomaar een beetje naar achter schuiven met je tussenschot. Max 10cm, aangezien de t4 een wielbasis heeft van 3m.
Je moet maar pech hebben dat ze daar over struikelen.
Ebay gebruik ik ook (te)veel
2,92m om precies te zijn en op originele plaats is het 1,60m plaats in de koffer. Het max da ge kunt gaan is 1,46m dus 14cm plaats over
Daar kan al een kindbeentje tussen
Sluit het dan nog mooi an overal? Bij mn rode heb ik destijds ook het tussenschot met bank ingebouwd, daar had ik niet veel speelruimte. T5 is 3m wielbasis
mohendiz schreef:Daar kan al een kindbeentje tussen
Sluit het dan nog mooi an overal? Bij mn rode heb ik destijds ook het tussenschot met bank ingebouwd, daar had ik niet veel speelruimte. T5 is 3m wielbasis
Dat gaat toch de bedoeling zijn,
Heb dat bij de blauwe ook gedaan Rn kon daar zelf vrij aangenaam gaan zitten qua ruimte
Vant weekend ni veel tijd gehad om iets te doen,
Maar heb wel de bekabeling voor de cv van de achterklep en schuifdeur links geplaatst samen met bekabeling voor de boxen in de tussenwand.
En dan ook ineens de zwarte hemel van in de blauwe overgezet.
En dan nog wat zitten denken over het tussenschot hoe het aangepast gaat worden.
Morgen wat meer tijd om verder te plaatsen/over te bouwen
OldschoolCustoms schreef:
Tussenschot gepast en plan gewijzigd hoe ik het verder naar achter ga plaatsen.
Dat tussenschot zit (wanneer het "gewoon" gemonteerd zit) al verder naar achter dan de gewone standaard dubbel cabine schotten (zoals die van Omos en Snoeks enz) .
Je hebt met dit tussenschot dus al meer plaats tussen de eerste en tweede rij stoelen . Is dan nog verder naar achter plaatsen nog nodig ? (als je het verder naar achter wil plaatsen , zal het ook allemaal niet goed meer aansluiten en passen veronderstel ik)
Als dit tussenschot gemonteerd zit zoals het door VW gemonteerd zat , dan is de lengte vd laadruimte net OK voor de keuring. (een paar cm over) . Ik kan het weten , want t'is mijn tussenschot geweest , en heb er 7 jaar mee naar de keuring geweest
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
OldschoolCustoms schreef:
Tussenschot gepast en plan gewijzigd hoe ik het verder naar achter ga plaatsen.
Dat tussenschot zit (wanneer het "gewoon" gemonteerd zit) al verder naar achter dan de gewone standaard dubbel cabine schotten (zoals die van Omos en Snoeks enz) .
Je hebt met dit tussenschot dus al meer plaats tussen de eerste en tweede rij stoelen . Is dan nog verder naar achter plaatsen nog nodig ? (als je het verder naar achter wil plaatsen , zal het ook allemaal niet goed meer aansluiten en passen veronderstel ik)
Als dit tussenschot gemonteerd zit zoals het door VW gemonteerd zat , dan is de lengte vd laadruimte net OK voor de keuring. (een paar cm over) . Ik kan het weten , want t'is mijn tussenschot geweest , en heb er 7 jaar mee naar de keuring geweest
Vanwaar moet je dan meten? En staat toch tegen de wielkassen gemonteerd veronderstel ik? Want hoe ik het in Turnhout gezien had dat ze meten kom ik op 1m60 uit en de helft van de wielbasis (2m92) is 1m46 dus zou ik wel mogen/kunnen inkorten.
Wat niet wegneemt dat wat je zegt mogelijk wel het probleem word namelijk dat het niet meer mooi aansluit.
Want het frame van de achterbank moet ik ook laten aanpassen waar het vastgevezen moet worden, vanwege de linkse deurbak.
Maar ben vanplan de bank eerst eens uit de blauwe te halen en zien hoe het past en of iedereen gemakkelijk kan gaan zitten (als ik er kan gaan zitten zonder moeite en met genoeg plaats kunnen de kids dat ook )
OldschoolCustoms schreef:
Vanwaar moet je dan meten? En staat toch tegen de wielkassen gemonteerd veronderstel ik? Want hoe ik het in Turnhout gezien had dat ze meten kom ik op 1m60 uit en de helft van de wielbasis (2m92) is 1m46 dus zou ik wel mogen/kunnen inkorten.
Ik heb toevallig gisteren nog een T4 bijgekocht , en daar zit (denk ik) dezelfde tussenschot in . Ik zal dit vanavond eens controleren en opmeten .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Pascal-141 schreef:Ik heb het net even nagekeken , en het tussenschot staat net tegen de achterste wielkasten .
dan heb je toch nog 14cm over? of wordt dat niet op het laagste punt gemeten?
Ja, zo ongeveer , het hangt er vanaf van waar er gemeten word . Als ze de dikte van de deur er aftrekken , hou je minder over . Als ze gewoon vanaf het slot rekenen zal het ongeveer 13-14 cm zijn ja . Bij mijn grijze stond er onderaan ook nog een beklede houten plaat voor het tussenschot, dat ging er dus ook nog af van de lengte .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Pascal-141 schreef:Ik heb het net even nagekeken , en het tussenschot staat net tegen de achterste wielkasten .
dan heb je toch nog 14cm over? of wordt dat niet op het laagste punt gemeten?
Ja, zo ongeveer , het hangt er vanaf van waar er gemeten word . Als ze de dikte van de deur er aftrekken , hou je minder over . Als ze gewoon vanaf het slot rekenen zal het ongeveer 13-14 cm zijn ja . Bij mijn grijze stond er onderaan ook nog een beklede houten plaat voor het tussenschot, dat ging er dus ook nog af van de lengte .
Hoe belachelijk ben je dan bezig?! Maar met deze vloer ga ik alles zo laten staan en zien en daarna kan ik nog zien als ik uiteindelijk de vloer vervang