na enkele jaren op de achtergrond dit forum te hebben gevolgd leek het me nu tijd mijn ervaringen en projecten met jullie te delen. Mijn naam is Anno . Ben een gelukkige vader van een zoontje van 3 en een schat van een vriendin. In het dagelijkse leven ben ik vestigingsmanager in een Automaterialen groothandel in het noorden van het land.
Sinds mijn 17e ben ik besmet geraak met het autovirus en alles wat daar omheen hangt. Vele projecten heb ik gebouwd in de afgelopen jaren: verschillende t3 tdi's, t4 2.4 project zwo met turbo van een acv, verschillende t4's, golfjes van vr6 tot tdi en 20vt's enz enz. Ook ben ik enkele jaren lid geweest van de club vw-speed.nl en heb international weekendjes en meeting bijgewoond

Nu we in wat rustiger vaarwater zitten, huisje boompje beestje en een fantastisch plekje om te sleutelen en te wonen ben ik mn hobbys weer gaan oppakken. Na deze zomer mijn omgebouwde dc te hebben verkocht en mn ouders hun semi-intergrale camper mogen lenen om af te reisen naar Kroatie, misten we direct het genot van onze t4. Zo gezegd zo gedaan opnieuw opzoek naar een goede vervanger. Het doel was een freestyle of late California, totdat ik een "koopje"tegen kwam in een originele California Joker van 1998 met onderhoud vanaf 0 en zeer goed onderhouden. Toch besloten deze camper te kopen ondanks we iets andere wensen hadden. Op het eerste gezicht een super bus. Redelijk goed in de lak, (wel de bekende plekjes maar achh ja hij zou toch Toffe Braun worden) zgan motor, alle dure onderhoud gehad en nog voorzien van mobilteitsgarantie.
Na de bus opgehaald te hebben kwam ik de volgende dag buiten en zag een paar druppen olie op de oprit , en als ik ergens een hekel aan heb...... Hup de bus in het hok en op de brug. Wat ik toen zag had ik bij een 98er nog nooit gezien. Zo slecht van onderen, terwijl de dealer m de week ervoor nog heeft voorzien van nieuwe apk. Binnenkuipen, voorste chassisbalken bodemplaat etc etc totaal verrot. Nu heb ik serieuze projecten gemaakt in mn leven , maar hier pas ik echt voor. De vorige eigenaar waren fantastische mensen en wisten dit ook echt niet, wat ik heilig geloof, maar dat een dealer hun enkele maanden daarvoor totaal meer als 6000 euro hebben laten betalen voor onderhoud terwijl de bus zo slecht was kan ik met mn volle verstand niet bij.
Maar geen stress overal is een oplossing voor. Vorige week een Multivan opghaald uit Noord Brabant en het feest kan weer beginnen. Het plan is om de California geheel te strippen en alles om te bouwen naar de Multivan. Ik heb dit vaker gedaan dus alles behalve tijd is geen probleem. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen!
Groetjes Anno