Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Startprobleem T5
- Jeroen van der Veen
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 17 apr 2009, 12:03
Startprobleem T5
Heb sinds kort een andere T5.
Heeft 162K gelopen en is van 2006.
Probleem is de eerste koude start van de dag, of als ie langer dan een halve dag stil heeft gestaan.
Lijkt dan op 4 cilinders te starten en gaat dan over op 5 met een pluim uit de uitlaat.
Er werd in 1e instantie gedacht aan een slechte gloeibougie.
Deze allemaal vervangen.
Probleem nog steeds hetzelfde.
Toen, na alle horror-verhalen gelezen te hebben en te hebben nagevraagd, de verstuivers er uitgehaald en door Büchli te Harderwijk na laten kijken.
Ze bleken goed te zijn. Allemaal laten reinigen, nieuwe ringetjes en brandplaatjes.
Kop nagekeken of de zittingen zijn uitgeslagen, ook niet.
De hele handel terug geplaatst en nog steeds hetzelfde probleem.
Misschien dat iemand hier iets zinnigs kan zeggen?
Video van het starten:
https://www.youtube.com/watch?v=h68npIWorJY
Heb ook iets gelezen over de kabelboom van de verstuivers of de tandempomp?
Deze zijn namelijk niet vervangen.
Heeft 162K gelopen en is van 2006.
Probleem is de eerste koude start van de dag, of als ie langer dan een halve dag stil heeft gestaan.
Lijkt dan op 4 cilinders te starten en gaat dan over op 5 met een pluim uit de uitlaat.
Er werd in 1e instantie gedacht aan een slechte gloeibougie.
Deze allemaal vervangen.
Probleem nog steeds hetzelfde.
Toen, na alle horror-verhalen gelezen te hebben en te hebben nagevraagd, de verstuivers er uitgehaald en door Büchli te Harderwijk na laten kijken.
Ze bleken goed te zijn. Allemaal laten reinigen, nieuwe ringetjes en brandplaatjes.
Kop nagekeken of de zittingen zijn uitgeslagen, ook niet.
De hele handel terug geplaatst en nog steeds hetzelfde probleem.
Misschien dat iemand hier iets zinnigs kan zeggen?
Video van het starten:
https://www.youtube.com/watch?v=h68npIWorJY
Heb ook iets gelezen over de kabelboom van de verstuivers of de tandempomp?
Deze zijn namelijk niet vervangen.
- Jeroen van der Veen
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 17 apr 2009, 12:03
Re: Startprobleem T5
Volgens mij rond juni, maar weet ik niet zeker.
Maar zou een filter dit kunnen veroorzaken dan?
Maar zou een filter dit kunnen veroorzaken dan?
Re: Startprobleem T5
Je moet nu dingen uitsluiten.
De meest voor de hand liggende dingen heb je al gedaan.
Onderhoud moet goed zijn.
Dan pas kan je verder zoeken. .
De meest voor de hand liggende dingen heb je al gedaan.
Onderhoud moet goed zijn.
Dan pas kan je verder zoeken. .
Re: Startprobleem T5
Oringen verstuivers & Tandem pomp 

- Jeroen van der Veen
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 17 apr 2009, 12:03
Re: Startprobleem T5
O-ringen zijn allemaal net vervangen. 3 per verstuiver. Zou dus de pomp kunnen zijn?
Re: Startprobleem T5
Lijkt me in ieder geval de brandstoftoevoer, probeer eens voordat je start drie keer het contact aan en uit te zetten, en dan pas starten.
Re: Startprobleem T5
hoi Ja zou kunnen meestal gaat je oliepijl omhoog als de Tandempomp kapot is, krijg je een mix van OLIE&DIESEL in je motor dat is echt klote voor je motorJeroen van der Veen schreef:O-ringen zijn allemaal net vervangen. 3 per verstuiver. Zou dus de pomp kunnen zijn?

- Jeroen van der Veen
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 17 apr 2009, 12:03
Re: Startprobleem T5
Heb ik geprobeerd, maar geen verschil.teevijf schreef:Lijkt me in ieder geval de brandstoftoevoer, probeer eens voordat je start drie keer het contact aan en uit te zetten, en dan pas starten.
- Jeroen van der Veen
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 17 apr 2009, 12:03
Re: Startprobleem T5
Ga ik checken. Neem aan dat je het ook kunt ruiken?Deki schreef:hoi Ja zou kunnen meestal gaat je oliepijl omhoog als de Tandempomp kapot is, krijg je een mix van OLIE&DIESEL in je motor dat is echt klote voor je motorJeroen van der Veen schreef:O-ringen zijn allemaal net vervangen. 3 per verstuiver. Zou dus de pomp kunnen zijn?
Re: Startprobleem T5
Ja is lastig ... had zelf 3 liter teveel in mijn motor en de monteur kon het een beetje ruiken en de kleur die niet klopte ! ! kon het niet gelovenjordydereus schreef:Moeilijk. Controleren of je oliepeil stijgt...

Re: Startprobleem T5
Vind 'em nog niet eens zo beroerd starten. Mijne (360k, eerste verstuivers+gloeipitten)geeft met dit weer ook wel even een blauw pluimpje, alleen loopt wel direct op alle 5 cilinders. Er zit wellicht toch 1 slechte(re) verstuiver tussen. Of slechte compressie op 1 of meerdere potten. Zeg het maar.. Zeker weten dat de gloeiers ook daadwerkelijk stroom krijgen?
T5 2.5 AXD 2004 515.000km
- Jeroen van der Veen
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 17 apr 2009, 12:03
Re: Startprobleem T5
Dat durf ik niet te zeggen.
Zijn wel alle 5 vervangen.
Zijn wel alle 5 vervangen.
Re: Startprobleem T5
Het zijn duw stekkers.
Misschien toch niet goed erop?
Kan ook de kabelboom in kop zijn. Maar dan blijft hij moeilijk lopen...
Misschien toch niet goed erop?
Kan ook de kabelboom in kop zijn. Maar dan blijft hij moeilijk lopen...