Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu 95Ah T5GP vraag

vragen over de T5
Plaats reactie
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door fiddler »

T5GP begin 2014. Er zit een nu bijna drie jaar oude accu van 85Ah in. Deze deed het prima tot nu toe, en was de "grootste" die volgens de dealer toen te krijgen, dit vanwege de montage ruimte.

Alleen heeft ie nu kuren: bij Wittebrug zeiden ze na 25 euro ophoesten voor een test met 24 uur laden dat ie OK was, en dat het alarm teveel stroom verbruikt. Na 7 dagen in de kou stilstaan weer niet starten. Voorheen nooit een probleem gehad. Een bevriende autohandelaar zegt trouwens uit ervaring dat een accu die goed test, toch kapot kan zijn ...... NB had voorheen een T4 2.5 met 95Ah VARTA en Wilco (?haags fabriekje?) accus, ook alarm, en nooit dat gezeur gehad. Gingen 5 a 6 jaar mee ook ....

Weet iemand of er een zwaardere (95Ah) en vermoedelijk grotere accu past in een T5GP, en zoja, welk merk en type?

Dank, F
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door Pim 328 »

Een 95 Ah past met gemak in een t5gp. Heb er de afgelopen maand wel 20 ingezet.
Wel niet netjes dat ze de wintercheck actie niet hebben aangeboden. Was van15 nov tot 31 dec
Bij een slechte accu of een accu met direct laden kreeg je gratis een nieuwe accu.

ps heb hele goede ervaringen met de originele 95 ah accu van vw (is van varta), met aftermarket varta en bosch hele slechte ervaringen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
jordydereus

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door jordydereus »

Accu kan idd stuk zijn. Ook al meet ie goed.

Koop een grote en geen basis model.

Ik heb de silverline van bosch. S4
Bevalt erg goed.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door Multivan Generation »

Ik kan je deze adviseren:
http://www.ebay.de/itm/EXIDE-PREMIUM-Ca ... SwBLlVW2SB

Misschien nog wel goedkoper te krijgen?
Lees ook even de techniek achter de carbon boost technologie en misschien is het wat voor jou?

Groeten Peter
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door fiddler »

Dank voor jullie reakties. Nee de dealer Wittebrug heeft mij niks gezegd over een winter check t/m 31 december. Ben vlak voor de kerst bij de werkplaats geweest met mijn accu klacht, en ze zeiden kom op 4 jan voor een test, doen we gelijk de APK en een garantie update voor 3rde remlicht en rem vloeistof. Op de rekening stond even 31 euro ex BTW als extra post voor een accu test. Ga nu zeker protesteren, ook over de verkeerde voorlichting wat accu keuzes betreft toen ik een zwaardere accu wilde bij nieuw oplevering ... Vroeger met mijn T4 had ik ook al 2x gezeik met Wittebrug. Niet met de verkoop afdeling , maar wel slechte ervaringen met de werplaats. Dealer Auto Mond in de Lier is een betere gebleken, maar 10 km verder rijden voor mij. -F
Laatst gewijzigd door fiddler op 07 jan 2017, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door Multivan Generation »

Wel even opletten, ik weet niet of jouw auto voorzien is van een start-stop systeem?
Anders moet je wel een speciale accu hebben namelijk!
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door fiddler »

Nee, heeft ie (gelukkig?) niet ...
Kees's bussie
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:16

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door Kees's bussie »

hi Fiddler,

Al bij Wittebrug geweest? zo ja, wat was hun reactie? BTW, ik heb er net een 95Ah van Brezan in staan.

grt, Kees :T54LIFE
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas.. :T6NOLESS

When nothing goes right, go left
.
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door fiddler »

Kom er nu achter dat ik toch een 95Ah accu heb, was mij ooit verteld bij oplevering dat het een 85Ah was ... foutje, had ik beter moeten checken. Evengoed met die kou, lastig met een automaat van wege eventueel aanslepen, ben i bang dat ie weer es niet start, net als eerst. Ga het even aanzien, heb nu een start booster accu van iemand geleend voor het geval dat. Waarschijnlijk is een VW dealer accu van bijna 3 jaar oud minder goed ... ? Met mijn T4 had ik die problemen nooit VARTA en Wilco accus, gingen plam 6 jaar mee. Die T4 had het zelfde rest stroom verbruik, van zelfde soort alarm systeem.- F
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door Deki »

Bagger Wittebrug kom daar nooit om advies te vragen! kom ik een bussie kope staan ze me voeten te kussen heb ik problemen weten ze van niks :huilen

Accu moet veel langer mee gaan ! vatra 100ah in zitten nooit een probleempje mee gehad top accu's
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door harry t5 191 »

Bij mij zit de eerste originele accu er na 10.5 jaar nog in.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
PJB
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:12

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door PJB »

in mijn Multivan van 2011 ook nog de originele accu staan. Als ik de auto van binnen schoonmaak, en de deuren staan een tijdje open, waardoor de binnenverlichting brandt, dan is de accu zo leeg dat ik de motr niet meer kan starten. Heb in December de wintercheck laten doen en de dealer wist te vertellen dat de accu goed zou moeten zijn, heb daar dus m'n twijfels over. Binnenkort voor de apk, ga dan in de garage m'n deuren maar eens open zetten, kunnen ze zelf merken hoe kort het duurt voor de accu leeg is. :groteogen
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Accu 95Ah T5GP vraag

Bericht door fiddler »

harry t5 191 schreef:Bij mij zit de eerste originele accu er na 10.5 jaar nog in. :T54LIFE :wjw :toppie
Mazzelaar ... jaloers !
Plaats reactie