Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Groot licht dashboard lampje probleem

vragen over de T4
Plaats reactie
Skywalker
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 nov 2013, 20:02

Groot licht dashboard lampje probleem

Bericht door Skywalker »

Hoi allemaal,

Heb een probleempje met mijn groot licht dashboard lampje. Hij gaat niet aan bij groot licht, maar knippert wel (heel lichtjes) als ik mijn knipperlichten aan heb. Heb er al een nieuwe lampje ingezet, maar probleem blijft aanhouden.

Weten jullie in welke richting ik moet zoeken om dit op te lossen?

Betreft een T4 2.4D AAB '96.
Skywalker
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 nov 2013, 20:02

Re: Groot licht dashboard lampje probleem

Bericht door Skywalker »

black bulli schreef:Aanvulling :heeft de richtingaanwijzer handel ook grootlicht blitzfunctie ?dan zou ik het daar zoeken.
Ja dat heeft ie. Printplaat soldering kan ik wat mee.. maar waar moet ik precies naar zoeken als het met de richtingaanwijzer te maken heeft?
Skywalker
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 nov 2013, 20:02

Re: Groot licht dashboard lampje probleem

Bericht door Skywalker »

black bulli schreef:Al de soldeer topjes opnieuw verhitten en laten uitvloeien."zwevende" puntjes maken slechtkontakt en het flauwe oplichten van grootlicht lampje bij knipperlicht gebruik kan ook op massa problemen duiden.Maar zou eerst een andere handel proberen..
Dankjewel voor je hulp. Ik heb een nieuwe hendel besteld. Heb al even contactspray op het contact van de oude hendel gespoten en daar ging het blauwe lichtje al wel een stuk feller van oplichten op het moment dat ik de hendel indruk om te 'seinen'. Toch blijft ie niet aan als ik de hendel volledig overhaal om op groot licht te zetten.

I'll keep you updated als de nieuwe hendel er op zit.
Skywalker
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 nov 2013, 20:02

Re: Groot licht dashboard lampje probleem

Bericht door Skywalker »

:knipoog
bobv schreef:
Skywalker schreef: Toch blijft ie niet aan als ik de hendel volledig overhaal om op groot licht te zetten.
Heb je je dimlicht wel aan als je dit doet?
Plaats reactie