Ik ben Arno, ondernemer in de binnenvaart.
Woonachtig in de Betuwe, getrouwd en 4 kids.
Wij hebben net een Caravelle gekocht, een 2.0 TDI 204 PK DSG.
Ik neem afscheid van een Vivaro B 1.6 biturbo die ik maar 1,5 jaar heb gehad.
Voor mijn ritten op de Duitse Autobahn maakt die Vivaro veel te veel herrie, kracht zat na de tuning naar 180 PK en 400 Nm maar die herrie was niet best.
De Caravelle is maar liefst 8 dB stiller, dat is echt heel veel.
En de automaat miste ik heel erg, de laatste 15 jaar voor de Vivaro heb ik alleen maar automaten gereden, maar de Vivaro B is niet leverbaar met automaat.
Verder was de dubbele cabine minder geschikt voor het vervoer van 6 personen (waarvan 4 kids) als wij hadden gedacht, we hebben het geprobeerd en het idee afgekeurd.
We hebben gekozen tussen een gebruikte Vklasse en een Multivan/Caravelle, eigenlijk had ik min of meer al besloten voor een Mercedes toen we in Hengelo gingen kijken om uit te sluiten of een VW wat zou zijn of niet en zo zeker te zijn dat we de goede keuze hadden gemaakt.
Tot mijn verbazing reed de Caravelle lekkerder, stiller en zat ook lekkerder, de stoelen zijn wat groter en breder dan die van de Vklasse.
Dus nu terug naar geel kenteken, 3 zitrijen en daarachter nog een flinke laadruimte.
Voor het bedrag van een Vklasse van 1,5 jaar oud hebben we nu een nieuwe dik aangeklede 204 PK DSG Caravelle.
Volgende week staat hij klaar voor me bij Bedrijfswagens Twente.