Was begin januari in Oostenrijk, ook koud.
Meeste tips zijn al gegeven, maar handig is om je ruitenwissers 's nachts omhoog te zetten (of een lap op je voorruit te leggen), geldt natuurlijk voor alle auto's, maar goed. Ik had dus een paar keer keihard vastgevroren ruitenwissers. En dan gaan rijden terwijl het sneeuwt is niet handig.
Sowieso is het slim om te checken of je goede ruitenwissers hebt, die van mij waren eigenlijk al te oud en met al dat strooisel en die sneeuwzooi is het niet fijn rijden met versleten wissers. En langs de weg een setje kopen is mij niet gelukt.
Ik was ook vergeten de schoonwatertank te legen. Paar keer geprobeerd, maar toen zat de aftapkraan al vastgevroren. Op een gegeven moment een tijdje in de zon geparkeerd, en toen ging het wel. Ik hoop geen vorstschade of lekkage, maar echt zeker weet ik dat nog niet.
Ik had thuis wel alle rubbers ingespoten met siliconenspray, geen idee of het heeft geholpen, maar ik kreeg alle deuren zonder problemen open.
Verder ook zeker drie keer de kettingen nodig gehad. Veel plezier, was voor mij de eerste keer een wintervakantie met de

en het was heerlijk. Volgende keer ook in de bus slapen.