Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Opkrikken T4
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Opkrikken T4
Succes met de klus en hopelijk met positief resultaat.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Opkrikken T4
de schotel van deze krik (op de foto) is 12cm diameter ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- willemvanbenthem
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 21:16
Re: Opkrikken T4
Winterbanden erop zetten voor de eerste keer met de originele krik: ga ik niet weer doen; de boel begon gelijk eng te kraken en ik was bang dat de dorpelrand zou vervormen. Doe het gewoon met de garagekrik.
T4; 2,5 tdi kombi 75 KW (99 KW en 310 NM tuning) ; 2002
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Opkrikken T4
Vw krik naar t oud ijzerwillemvanbenthem schreef:Winterbanden erop zetten voor de eerste keer met de originele krik: ga ik niet weer doen; de boel begon gelijk eng te kraken en ik was bang dat de dorpelrand zou vervormen. Doe het gewoon met de garagekrik.
Potkrikhe oid met plankjes in de bus
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Opkrikken T4
Vw krik niet weggooien, is handige tool bij bakwissel
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: Opkrikken T4
Krik is ook handig om paaltjes uit de grond te trekken als je je tuin/schutting/steiger gaat aanpassen of veranderen. Een stevige ketting een paar slagen om de paal en dan met de krik omhoog draaien.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Opkrikken T4
Ik heb een (6 tons) potkrik gekocht en zou graag eens horen wat jullie vinden van mijn keuze van het opkrikpunt en wijze van afsteunen. Voordat ik er een keer echt onder moet. Zie foto.
Ik heb assteunen geschikt voor 40mm balken en die werken goed achter het voorwiel, maar aan de achterkant moet ik me behelpen met een stapel stenen, 15x25cm maar vanwege het kacheluitlaatje is de bovenste steen half groot. Bovenop nog een houten plaatje.
Of toch maar beter een echte assteun? Die zou ik dan ook graag onder dat U-profiel zetten, maar de assteunen die ik vind lijken me daarvoor niet geschikt. Lijkt me niet zo fijn om ver onder de auto te reiken om een steun onder een kokerbalk te zetten terwijl de auto alleen door een krik wordt gesteund.
Als opkrikpunt gebruik ik de kokerbalk die in dwarsrichting loopt. Omdat de stapel stenen bediening van de krik verhinderen als ik deze onmiddelijk achter de stenen plaats staat deze wat naar het midden van de auto, zodat ik voorbij het kruispunt met de lengtebalk de dwarsbalk opkrik.
Ik zou graag een garagekrik gebruiken, maar heb geen idee of dat gaat werken op grindtegels die niet helemaal top vlak liggen - zo'n krik moet wel vrij kunnen rijden lijkt me en als die achter een kiezel of groef blijft hangen dan is dat wel een probleem denk.
Bedankt!
Alco
Ik heb assteunen geschikt voor 40mm balken en die werken goed achter het voorwiel, maar aan de achterkant moet ik me behelpen met een stapel stenen, 15x25cm maar vanwege het kacheluitlaatje is de bovenste steen half groot. Bovenop nog een houten plaatje.
Of toch maar beter een echte assteun? Die zou ik dan ook graag onder dat U-profiel zetten, maar de assteunen die ik vind lijken me daarvoor niet geschikt. Lijkt me niet zo fijn om ver onder de auto te reiken om een steun onder een kokerbalk te zetten terwijl de auto alleen door een krik wordt gesteund.
Als opkrikpunt gebruik ik de kokerbalk die in dwarsrichting loopt. Omdat de stapel stenen bediening van de krik verhinderen als ik deze onmiddelijk achter de stenen plaats staat deze wat naar het midden van de auto, zodat ik voorbij het kruispunt met de lengtebalk de dwarsbalk opkrik.
Ik zou graag een garagekrik gebruiken, maar heb geen idee of dat gaat werken op grindtegels die niet helemaal top vlak liggen - zo'n krik moet wel vrij kunnen rijden lijkt me en als die achter een kiezel of groef blijft hangen dan is dat wel een probleem denk.
Bedankt!
Alco
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Opkrikken T4
Een rolkrik/garagekrik werkt altijd , ik gebruik die van mij gewoon in de kiezels op de oprit , zelfs in mijn gazon , met een plankje eronder.Alco schreef: 14 okt 2017, 20:37 Ik heb een (6 tons) potkrik gekocht en zou graag eens horen wat jullie vinden van mijn keuze van het opkrikpunt en wijze van afsteunen. Voordat ik er een keer echt onder moet. Zie foto.
20171014_164633 resized.jpg
Ik heb assteunen geschikt voor 40mm balken en die werken goed achter het voorwiel, maar aan de achterkant moet ik me behelpen met een stapel stenen, 15x25cm maar vanwege het kacheluitlaatje is de bovenste steen half groot. Bovenop nog een houten plaatje.
Of toch maar beter een echte assteun? Die zou ik dan ook graag onder dat U-profiel zetten, maar de assteunen die ik vind lijken me daarvoor niet geschikt. Lijkt me niet zo fijn om ver onder de auto te reiken om een steun onder een kokerbalk te zetten terwijl de auto alleen door een krik wordt gesteund.
Als opkrikpunt gebruik ik de kokerbalk die in dwarsrichting loopt. Omdat de stapel stenen bediening van de krik verhinderen als ik deze onmiddelijk achter de stenen plaats staat deze wat naar het midden van de auto, zodat ik voorbij het kruispunt met de lengtebalk de dwarsbalk opkrik.
Ik zou graag een garagekrik gebruiken, maar heb geen idee of dat gaat werken op grindtegels die niet helemaal top vlak liggen - zo'n krik moet wel vrij kunnen rijden lijkt me en als die achter een kiezel of groef blijft hangen dan is dat wel een probleem denk.
Bedankt!
Alco
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Opkrikken T4
ik leg er ook vaker stenen onder, zeker dat plankje als laatste niet vergeten. misschien de hele stapel nog een beetje schuiven en de bovenste halve steen in het midden op de stapel leggen. als je zorgt dat de auto niet meer kan rollen valt de stapel ook niet om.Alco schreef: 14 okt 2017, 20:37 Ik heb een (6 tons) potkrik gekocht en zou graag eens horen wat jullie vinden van mijn keuze van het opkrikpunt en wijze van afsteunen. Voordat ik er een keer echt onder moet. Zie foto.
Ik heb assteunen geschikt voor 40mm balken en die werken goed achter het voorwiel, maar aan de achterkant moet ik me behelpen met een stapel stenen, 15x25cm maar vanwege het kacheluitlaatje is de bovenste steen half groot. Bovenop nog een houten plaatje.


Re: Opkrikken T4
Ik heb toch een andere ervaring. Een rolkrik moet echt kunnen rollen anders gaat hij duwen. Ik werk vaak op een oprit met grove klinkertjes. Een voorzijde had ik op een assteun staan en toen ik de andere kant omhoogkrikte duwde de krik de auto zo opzij van de assteun af omdat de krik niet goed rolde. Gelukkig zonder schade maar nu let ik toch beter op. Een vlakke plaat waar de krik op staat kan dit voorkomen.Pascal-141 schreef: 15 okt 2017, 07:18 rolkrik/garagekrik werkt altijd , ik gebruik die van mij gewoon in de kiezels op de oprit , zelfs in mijn gazon , met een plankje eronder.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Opkrikken T4
Het is inderdaad beter om een vlakke vloer te hebben . Maar een stevige krik (niet zo eentje uit een supermarkt) helpt wel , als je zoals ik in kiezels bezig bent. Doe dat al jaaaaren zo , en meermaals per week .freek schreef: 15 okt 2017, 22:51Ik heb toch een andere ervaring. Een rolkrik moet echt kunnen rollen anders gaat hij duwen. Ik werk vaak op een oprit met grove klinkertjes. Een voorzijde had ik op een assteun staan en toen ik de andere kant omhoogkrikte duwde de krik de auto zo opzij van de assteun af omdat de krik niet goed rolde. Gelukkig zonder schade maar nu let ik toch beter op. Een vlakke plaat waar de krik op staat kan dit voorkomen.Pascal-141 schreef: 15 okt 2017, 07:18 rolkrik/garagekrik werkt altijd , ik gebruik die van mij gewoon in de kiezels op de oprit , zelfs in mijn gazon , met een plankje eronder.

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Opkrikken T4
En wat is voldoende vermogen voor zo'n potkrik? Theoretisch zou een potkrik van 2 ton toch één kant van m'n busje met max. gewicht 2800 kg. kunnen liften en dus voldoende zijn bij een lekke band onderweg? Of denk ik daar 'te licht' over? 

Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting

T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting

R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting


Re: Opkrikken T4
Schopje 

Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting

T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting

R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting


- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Opkrikken T4
Potkrikje van 2000 kg kun je prima gebruiken hoor.
Wel altijd op een stabiele ondergrond.
Wel altijd op een stabiele ondergrond.
Re: Opkrikken T4
Bedankt! 

Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting

T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting

R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting

