De versnellingsbak is leeftijd gerelateerd = versleten = revisie = ongeveer €3000,-- dat is een makkelijk antwoord.
Dat zou nog op te lossen zijn maar de roest is erger dat gaat maar door en kost waarschijnlijk op termijn veel meer.
Leo
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vraag ivm t4 westfalia automaat
Re: Vraag ivm t4 westfalia automaat
T4 2.5TDI automaat RIP
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Vraag ivm t4 westfalia automaat
Klopt helemaal.Pascal-141 schreef:ja hoor , maar je moet ze zoeken. De laatste bouwjaren zijn heel goed roestvrij te houden ,maar het hangt allemaal af van welke kleur ze origineel hebben (sommige kleuren zijn veel roestgevoeliger dan andere) , en hoe de T4 behandeld geweest is. (regelmatig lakonderhoud , of gewoon een werkbus die maar 1x per 5 jaar eens gewassen werd) Ik heb momenteel 3 geheel roestvrije T4 staan , 2x bwj 2003 en 1 x 2002 , dus ze zijn er wel .Meert_VR6 schreef:Ok bedankt.
Dan zoeken we verder :-)
Bestaan ze wel, die t4 zonder roest?
Ook de eerste T4's van eind '90 en begin '91 zijn vaak nog in goede staat , deze werden namelijk in de Audi fabriek gemaakt en waren goed behandeld tegen roest . Vanaf '92 was het al over met de pret (toen kwamen ze uit de nieuwe fabriek)
De mijne (begin 91) kan ook nog wel een aantal jaren mee.
Maar moet wel opnieuw gespoten worden, lak is zeer mat.
3 weekjes geleden weer goedgekeurd.
Die heeft 12 jaar geleden al een TDI motor gekregen
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Vraag ivm t4 westfalia automaat
Mijn inschatting:
€7000 voor de bus (hij haalt er nu al wat vanaf, hij heeft geld nodig).
€3000 voor de automaat
€2000 voor laswerk en lak
€1000 voor onvoorzien.
Dat is €13000 voor een nette bus met veel kilometers. Dat is mijnsinziens te veel.
Bied €4000 of €7000 inclusief automaat revisie. Je weet maar nooit, zo heb ik al vele auto's gekocht.
€7000 voor de bus (hij haalt er nu al wat vanaf, hij heeft geld nodig).
€3000 voor de automaat
€2000 voor laswerk en lak
€1000 voor onvoorzien.
Dat is €13000 voor een nette bus met veel kilometers. Dat is mijnsinziens te veel.
Bied €4000 of €7000 inclusief automaat revisie. Je weet maar nooit, zo heb ik al vele auto's gekocht.
Re: Vraag ivm t4 westfalia automaat
Hoi,
Ik heb de automaat laten spoelen bij een bedrijf in beek en donk. Kosten ca 300 Euro. Maar was meer preventief in vergelijking met de klachten die je beschrijft.
Mvg Franz
Ik heb de automaat laten spoelen bij een bedrijf in beek en donk. Kosten ca 300 Euro. Maar was meer preventief in vergelijking met de klachten die je beschrijft.
Mvg Franz
Re: Vraag ivm t4 westfalia automaat
heb maar gezegd dat ik geen interesse meer heb.
ben nu deze tegengekomen, netjes, mooie prijs maar hoge kmterstand.
kunnen die blokken wat aan, of ook revisie in het achterhoofd houden?
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... =lr&pos=22
ben nu deze tegengekomen, netjes, mooie prijs maar hoge kmterstand.
kunnen die blokken wat aan, of ook revisie in het achterhoofd houden?
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... =lr&pos=22
Re: Vraag ivm t4 westfalia automaat
Ben gisteren nog naar een gaan kijken.
was een nette, interieur is vuild, maar dat is geen probleem.
beetje roest aan, maar viel al bij al nog goed mee. enkel een serieuze plek aan de dorpel van de passagiersdeur.
enige was, als ik optrok, dan begon de auto te stotteren.
enkel bij het optrekken, dus tot de 1500 a 1750 toeren, daarna niets meer.
wat zou dit kunnen zijn? koppeling? want deze was naar mijn zeggen nog goed...
of mss de gloeiboegies?
gaat over een 2.4d
was een nette, interieur is vuild, maar dat is geen probleem.
beetje roest aan, maar viel al bij al nog goed mee. enkel een serieuze plek aan de dorpel van de passagiersdeur.
enige was, als ik optrok, dan begon de auto te stotteren.
enkel bij het optrekken, dus tot de 1500 a 1750 toeren, daarna niets meer.
wat zou dit kunnen zijn? koppeling? want deze was naar mijn zeggen nog goed...
of mss de gloeiboegies?
gaat over een 2.4d
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Vraag ivm t4 westfalia automaat
Meert_VR6 schreef:Ben gisteren nog naar een gaan kijken.
was een nette, interieur is vuild, maar dat is geen probleem.
beetje roest aan, maar viel al bij al nog goed mee. enkel een serieuze plek aan de dorpel van de passagiersdeur.
enige was, als ik optrok, dan begon de auto te stotteren.
enkel bij het optrekken, dus tot de 1500 a 1750 toeren, daarna niets meer.
wat zou dit kunnen zijn? koppeling? want deze was naar mijn zeggen nog goed...
of mss de gloeiboegies?
gaat over een 2.4d
Begrijp dat dat een hand-bak is? had die van mij ook, maar als je bij inschakelen van de 1, vol koppelt en dan pas gas geeft, nergens last van.
Bleek vaker bij de 5 cyl/AAB voor te komen. Heb er zelf 80K mee gestuurd. Na "inleren" nooit meer "bonken"bij optrekken.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Vraag ivm t4 westfalia automaat
super, ga ik proberen :-)
heb net een bericht gestuurd dat ik hem wil kopen, dus als hij accepteerd, binnenkort een voorstelling van mezelf en de bus :-)
heb net een bericht gestuurd dat ik hem wil kopen, dus als hij accepteerd, binnenkort een voorstelling van mezelf en de bus :-)