Ik ben van plan een T5 te kopen die alleen maar 3 stoelen voor heeft.
Ik heb liever 2e rij stoel inbouwen/laten inbouwen met gordels zodat ik meer zit/rij plaatsen heb.
Er is wel wat over de regels en wetgeving /RDW voorwaarden gesproken in deze forum(alles al gelezen) maar heb nog steeds niet door hoe dat precies elkaar zit.
Sommige zegt als de bus van fabriek af niet personenwagen is achter in stoelen inbouwen (met gordels aan B/C stijl vast zetten) niet mogelijk is andere zegt wel mogelijk.
En stoel met eigen gordel voorziening kost veel meer dan een losse 2e hands stoel kopen +losse gordels aan carroseire vast zetten.
Voor mij is nog niet helemaal duidelijk wat het makkelijker is 2e rij vlak achter eerste rij of (mijn voorkeur) achterin tussen achter wielen of daar in de beurt.
Ik denk voor kant is makkelijker word ivm dubbel cabine bouwen bijna alle auto's mogelijk zijn.
Wat als ik zelf een 2e hands dubbel cabine set koopt er in zet mag dat van RDW?
Deze jaar willen we z'n bestelbus kopen en zonder ombouw zomer vakantie doen en volgende jaar ombouwen tot camper. Wij willen 2e rij stoel er in zetten omdat met 2 volwassen +1 kind met kinder stoel voorrij 3-5K km rijden zou niet prettig zijn . (en goed laten keuren voor meer rij plaatsen?)
Graag uw reactie over de goedkoop manier inbouwen van de 2e rij stoel of suggesties voor andere mogelijkheden.