Hey leden,
Ik heb een probleem.
Vandaag een transporter voor een maatje gekocht,
Ik reedt achterop met zijn auto ivm met storing roetfilter.
Ik ging ff tanken en bij het wegrijden zag ik een wit blauwe rook uit de uitlaat van mijn auto komen na 10 tellen met het wegrijden was het weg. Ik heb vande week wel de bus laten chippen en de dpf uit laten zetten. Ivm mijn roetfilter bij de flens gescheurd was door een kapotte massavliegwiel waar de vorige eigenaar lang mee doorgereden heeft. Ik heb een leeg roetfilter gescoord voor 50 euro die er onder gepropt. En verwijderd uiteraard. Maar daarvoor rookte hij ook vaniot de motorkap en uitlaat ivm die scheur bij de flens..
De monteur had het vermoeden dat de turbo niet goed is met het opengaan en inspuiting.
Of dat het de vacuumslang kon zijn op de turbo van het ontluchten enig idee wat het is?
Alvast bedankt
Greetzz Erkan
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.
Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.
Bedankt voor je reactie man
Geen foutcodes bij het rijden.
Gaat trouwends om een 2.0 140 pk
Geen foutcodes bij het rijden.
Gaat trouwends om een 2.0 140 pk
Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.
http://www.autoweetjes.com/Oorzaak-wit- ... tlaat.html
Ik zou beginnen met de timing van de brandstof pomp eens na te kijken, zeker gezien je tunings verhaal
Ik zou beginnen met de timing van de brandstof pomp eens na te kijken, zeker gezien je tunings verhaal
Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.
Weet je zeker dat het geen witte rook/damp is (koelvloeistofprobleem)? Je geeft aan dat het (na stilstand (bij de benzinepomp)) maar even zichtbaar is. Bij een timing/verstuiverissue> onvolledige/verkeerde verbranding verdwijnt niet zomaar? Even ruiken of het een weeïg-zoete lucht is of niet zodat je die mogelijkheid uit kunt sluiten.
Zeker de beginseries van de GP (2.0) hadden wel een wat 'kop'-zorgen..
Laat anders je originele software even terugzetten om te kijken wat voor een effect dat heeft. De meeste tuners doen daar niet moeilijk over dacht ik.
Zeker de beginseries van de GP (2.0) hadden wel een wat 'kop'-zorgen..

Laat anders je originele software even terugzetten om te kijken wat voor een effect dat heeft. De meeste tuners doen daar niet moeilijk over dacht ik.
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.
Heeft dat zin, bij een common rail diesel?Snautzer schreef:http://www.autoweetjes.com/Oorzaak-wit- ... tlaat.html
Ik zou beginnen met de timing van de brandstof pomp eens na te kijken, zeker gezien je tunings verhaal
Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.


Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.
VWMAC schreef:Een T5 heeft toch pompverstuivers
Het is een 2.0/140 schrijft desbetreffende..

Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.
Jes weer zeker dat het geen witte rook/damp is geen koelvoelstof problemen idd. Denk idd ook dat het een van de verstuivers kan zijn want voor het leeg halen van de dpf. Kwam er ook rook bij het stil staan maar dan vanuit de motorkap door het lakage aan mijn dpf dus had mijn bus er eerder last van.heemskerk schreef:Weet je zeker dat het geen witte rook/damp is (koelvloeistofprobleem)? Je geeft aan dat het (na stilstand (bij de benzinepomp)) maar even zichtbaar is. Bij een timing/verstuiverissue> onvolledige/verkeerde verbranding verdwijnt niet zomaar? Even ruiken of het een weeïg-zoete lucht is of niet zodat je die mogelijkheid uit kunt sluiten.
Zeker de beginseries van de GP (2.0) hadden wel een wat 'kop'-zorgen..![]()
Laat anders je originele software even terugzetten om te kijken wat voor een effect dat heeft. De meeste tuners doen daar niet moeilijk over dacht ik.