Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Weer een stuk van de veer gebroken
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Weer een stuk van de veer gebroken
Verplaats net de T4 en zie dat er een stuk veer ligt waar de bus net heeft gestaan, conclusie een veer die kapot is. Weer aan de achterkant, en voor de zoveelste keer.
Ik onderhoud de bus goed en rijd nagenoeg altijd leeg op de scootmbiel na en af en toe wat paardenvoer.
Waarom knappen die veren dan toch steeds maar weer, zo om de 2 jaar kan ik een nieuw setje eronder steken, gewoon de standaard die eronder hoort.
Is er nu niet een setje waarvan bekend is dat deze wat langer meegaan ?
Groet Jeroen
Ik onderhoud de bus goed en rijd nagenoeg altijd leeg op de scootmbiel na en af en toe wat paardenvoer.
Waarom knappen die veren dan toch steeds maar weer, zo om de 2 jaar kan ik een nieuw setje eronder steken, gewoon de standaard die eronder hoort.
Is er nu niet een setje waarvan bekend is dat deze wat langer meegaan ?
Groet Jeroen
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Dat komt omdat de veren gemaakt zijn om beladen mee te rijden. Tegen onbeladen rijden kunnen ze minder. Matje rade aan om gewoon een paar zakken zand (of paardenvoer) in de bus te houden. Dan staat er druk op de veren breken ze niet zo snel en bonkt het ook niet als je over een hobbel gaat.
Of je kan natuurlijk minder sterke (veerkrachtige) veren er onder zetten. dan is de druk van het gewicht van de bus genoeg.
Of je kan natuurlijk minder sterke (veerkrachtige) veren er onder zetten. dan is de druk van het gewicht van de bus genoeg.
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Originele veren zijn dunner op het einde. Sinds ik niet meer met originele rij en veren eronder heb die overal even dik zijn heb ik er geen last meer mee gehad.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Kikker welke type veren moet ik dan hebben ik heb ze nl nog nooit gezien, linkje naar ebay oid zou handig zijn in dit geval
Groet Jeroen
Groet Jeroen
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Ik kreeg het op me telefoon niet voor elkaar om er gelijk een link bij te plakken.
maar kijk hier maar eens. Hij heeft er verschillende.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... =lr&pos=11
Ik moet wel zeggen dat ik ze er niet meer onder heb zitten. Ik heb nu een eibach pro set eronder sinds een half jaar.
Maar die uit de link hebben er bij mij 2 jaar onder gezeten zonder problemen en liggen nu in me reservebak
maar kijk hier maar eens. Hij heeft er verschillende.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... =lr&pos=11
Ik moet wel zeggen dat ik ze er niet meer onder heb zitten. Ik heb nu een eibach pro set eronder sinds een half jaar.
Maar die uit de link hebben er bij mij 2 jaar onder gezeten zonder problemen en liggen nu in me reservebak
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Heb de man uit de link een mailtje gestuurd, dank je wel Kikker
groet Jeroen
groet Jeroen
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Ik zou er multivan veren met lichtgrijze markering onder leggen. Comfortabeler, je hebt het maximale laadvermogen toch niet nodig en die gaan bijna niet kapot.
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Vorige week pok gebeurd bij de mijne.
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Wij rijden ook zga als altijd onbeladen en dan komt het wel eens voor dat idd de onderste ring van een veer breekt, daar merk je verder niks van
voor de APK of met wilen wisselen 2x/ jaar controleer ik dat. ik heb 2 veren (van de sloop) thuis liggen, dat is ook maar centen werk.
en het wisselen stelt al helemaal niks voor dat kan iedereen. dus dan leggen we er toch weer gewoon een nieuwe tussen, ik ga daarvoor niet van de comfort veren naar veren die geen dun stuk hebben (leeg slecht veren) en ga ook daarvoor ook niet altijd met onnodig gewicht rondrijden .
voor de APK of met wilen wisselen 2x/ jaar controleer ik dat. ik heb 2 veren (van de sloop) thuis liggen, dat is ook maar centen werk.
en het wisselen stelt al helemaal niks voor dat kan iedereen. dus dan leggen we er toch weer gewoon een nieuwe tussen, ik ga daarvoor niet van de comfort veren naar veren die geen dun stuk hebben (leeg slecht veren) en ga ook daarvoor ook niet altijd met onnodig gewicht rondrijden .
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Klopt . Ze breken zonder belading.
Zeker die met witte strepen.
Of door ouderdom en roest.
Zeker die met witte strepen.
Of door ouderdom en roest.
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Hoorde laatst dat wanneer je de gebroken veer recht en netjes afslijpt, het geen probleem is voor de APK, ik weet niet of dat correct is.....
Re: Weer een stuk van de veer gebroken
Klopt. Als er weinig afgebroken is. Kan je dat doen. Apk meester ziet het dan niet.
Maar is er een hele ring af. Is de kans groot dat ze het zien.
Maar is er een hele ring af. Is de kans groot dat ze het zien.