Leuke topic! Wij zijn in de t4 californa (92) van mijn ouders getrokken en hebben het geluk gehad dat zij er veel handige dingen in hebben aangepast. Daardoor hebben wij nu best wat ruimte. Het hefdak hebben ze laten vervangen door een hoog dak, daardoor heb ik twee zoldertjes en 2 kleine kastjes boven het keukenblok.
De tafel die in de bank zat schuiven we nu boven de bank onder het plafond. Daar zijn twee rails gemaakt plus stopper. We stoten ons hoofd gelukkig niet en hebben meer ruimte in onze kelder
Mijn twee tienerzoons hebben hem zo uit en ingepakt, makkelijk voor potjes kaarten onderweg!

- rail voor tafeltje.jpg (65.2 KiB) 7396 keer bekeken

- twee rails tafeltje.jpg (43.15 KiB) 7396 keer bekeken

- opslag tafeltje aan plafond.jpg (40.94 KiB) 7396 keer bekeken
Je ziet ook het handige stangetje voor natte theedoeken e.d, maar ik weet niet hoe je dit vast zou moeten maken als je geen zoldertje hebt....
We koken binnen op kleine gasbrandertjes, dat scheelt een grote fles in de kast en geen onderhoud en lekkage aan slangen! Minpunt: het is wel wat vaker verwisselen en de druk is op het eind treurig laag..... De brandertjes zijn ontdaan van de pannendragers en passen precies in twee houders in het kastje onder de kookplaat. Het gas draaien we aan en uit vanuit dit kastje. Mijn pa heeft er twee aluminium platte schijfjes bij gemaakt die er voor zorgen dat er geen rotzooi uit de pan in het kastje kan belanden.
download/file.php?mode=view&id=30104
Maar meestal koken we buiten op onze 2 pits coleman benzinebrander!
download/file.php?mode=view&id=30106
download/file.php?mode=view&id=30105
De porta potti zit verstopt in een klein 'tafeltje' en staat voor de bank; handig om je kopje koffie op te zetten maar ook erg handig om onderweg je voeten op te leggen
De hangkast zou ik graag eens aanpakken, wat een lastige ruimte, nu gooien we er onze schoenen, badmintonspul, voetbal en zwemflippers in. Na drie weken en flink wat wandelingen is de lucht uit dit kastje niet meer zo prettig
Ik heb jaren geleden op internet een mooi idee gezien van iemand die er planken in had gemaakt, het onderste gedeelte was bereikbaar via een klep aan de zijkant van de kast. en volgens mij was de achterwand van de kast naar voren geplaatst zodat de achterste kast wat ruimer werd. Ik ben alleen bang dat we dan de boel helemaal los moeten maken en daar zie ik wel tegen op.....