Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Update t4 88 pk 1999
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Ik rij nu een week of twee met de andere verstuivers. Tot op heden echt voortreffelijk. Dat had ik veel eerder moeten doen .
Hieronder de verbruiken
Voor alsnog:
Oude verstuivers
9,6 gemiddeld verbruik op 100km
Nieuwe verstuivers
6,7 l gemiddelde verbruik op 100 km
Gemiddelde snelheid over 1000 km ligt in beide gevallen rond de 96 km/ u
Rij nu ipv 800 km op een tank in ieder geval al rond de 1250 km
Hieronder de verbruiken
Voor alsnog:
Oude verstuivers
9,6 gemiddeld verbruik op 100km
Nieuwe verstuivers
6,7 l gemiddelde verbruik op 100 km
Gemiddelde snelheid over 1000 km ligt in beide gevallen rond de 96 km/ u
Rij nu ipv 800 km op een tank in ieder geval al rond de 1250 km
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Afgelopen woensdag bij peter de t4 opnieuw laten chippen in verband met het extreme roken wat hij deed. Het hele extreme en agresieve rijgedrag is nu weg alsmede ook de rook.
De oude tuning was niet om trots op te zijn en zoals peter het omschreef als 25 euro ebay tuning.
Eerst maar eens een paar weken rijden en dan kijken of we op zoek gaan naar een andere turbo voor de set up.
Peter bedankt voor zover
De oude tuning was niet om trots op te zijn en zoals peter het omschreef als 25 euro ebay tuning.
Eerst maar eens een paar weken rijden en dan kijken of we op zoek gaan naar een andere turbo voor de set up.
Peter bedankt voor zover
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Na een paar maanden gereden te hebben met de nieuwe software heb ik er toch voor gekozen om er een andere turbo op te zetten. Het is de turbo van de 151 Pk geworden. Nadat ik alle onderdelen hiervoor bijelkaar gezocht had (downpijp uitlaatspruitstuk inlaat spruitstuk turbo olieleiding luchtfilterbuis ) hebben we de boel op een maandag omgebouwd. Peter(multivan) heeft toen de software voor zijn rekening genomen.
Hier heb ik een paar maanden mee gereden naar alle tevredenheid. Afgelopen donderdag kreeg ik de uitnodiging om de t4 op een nieuwe rollerbank te testen zodat ze de bank konden proberen. Na de eerste run hadden we 156 Pk en 117 nm eruit. Omdat de bus er toch opstond hebben ze nog wat fijn tuningen gedaan met als eind resultaat 196.4 Pk en 390 nm koppel.
De t4?l rijd nu voortreffelijk. Bochten en schakelen oppakken in de versnellingen zijn echt van top niveau. Wel meteen ook Zimmerman schijven en blokken gemonteerd om de boel ook te kunnen laten stoppen.
Nou is het Hopenlijk wel even klaar met upgrades.
Hier heb ik een paar maanden mee gereden naar alle tevredenheid. Afgelopen donderdag kreeg ik de uitnodiging om de t4 op een nieuwe rollerbank te testen zodat ze de bank konden proberen. Na de eerste run hadden we 156 Pk en 117 nm eruit. Omdat de bus er toch opstond hebben ze nog wat fijn tuningen gedaan met als eind resultaat 196.4 Pk en 390 nm koppel.
De t4?l rijd nu voortreffelijk. Bochten en schakelen oppakken in de versnellingen zijn echt van top niveau. Wel meteen ook Zimmerman schijven en blokken gemonteerd om de boel ook te kunnen laten stoppen.
Nou is het Hopenlijk wel even klaar met upgrades.
- Bijlagen
-
- IMG_1297.JPG (31.92 KiB) 2583 keer bekeken
-
- IMG_1296.JPG (74.61 KiB) 2583 keer bekeken
-
- IMG_1295.JPG (71.31 KiB) 2583 keer bekeken
-
- IMG_1294.JPG (33.39 KiB) 2583 keer bekeken
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Update t4 88 pk 1999
Gaaf, dat zal wel lekker rijden zo 

T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: Update t4 88 pk 1999
Ik heb dit hele project even zitten doorlezen, tot 2 x toe, maar begrijp ik goed dat de veranderingen wat betreft het motorische gedeelte aan deze bus als volgt zijn:
intercooler
andere verstuivers
andere turbo
andere uitlaat
op maat de computer aangepast.
Mijn vraag is: zit de originele brandstofpomp van de 88 pk er nog in, en die is dus in staat om een vermogen te realiseren van 196 pk?
Of heb ik weer iets over het hoofd gezien (gelezen)
mvg
Willy
intercooler
andere verstuivers
andere turbo
andere uitlaat
op maat de computer aangepast.
Mijn vraag is: zit de originele brandstofpomp van de 88 pk er nog in, en die is dus in staat om een vermogen te realiseren van 196 pk?
Of heb ik weer iets over het hoofd gezien (gelezen)
mvg
Willy
Re: Update t4 88 pk 1999
Volgens mij zijn de pompen gewoon dezelfde bij alle nieuwere t4's?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Update t4 88 pk 1999
Is er iemand die iets kan vertellen over de brandstofpompen. Zijn die van de 102 pk en 88pk gelijk? Volgens mij is die van de 150 pk wel anders?
Wie weet dat?
En mijn vraag blijft of er met de brandstofpomp van een 88pk een vermogen gehaald kan worden van 196 pk. Kan het haast niet geloven.
mvg
Willy
Wie weet dat?
En mijn vraag blijft of er met de brandstofpomp van een 88pk een vermogen gehaald kan worden van 196 pk. Kan het haast niet geloven.
mvg
Willy
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Update t4 88 pk 1999
willy schreef: 05 apr 2017, 18:12 Is er iemand die iets kan vertellen over de brandstofpompen. Zijn die van de 102 pk en 88pk gelijk?
ja dat klopt
Volgens mij is die van de 150 pk wel anders?
Wie weet dat?
Dat klopt ook
En mijn vraag blijft of er met de brandstofpomp van een 88pk een vermogen gehaald kan worden van 196 pk. Kan het haast niet geloven.
Dat klopt ook.
mvg
Willy
Re: Update t4 88 pk 1999
Bedankt Peter voor je reactie.
Heb ik toch nog een vraag. Als zulke hoge vermogens gehaald kunnen worden met een brandstofpomp uit een 88 of 102 pk tdi, waarom is die voor een 150 pk versie dan wel anders? Ben gewoon benieuwd.
Mvg
Willy
Heb ik toch nog een vraag. Als zulke hoge vermogens gehaald kunnen worden met een brandstofpomp uit een 88 of 102 pk tdi, waarom is die voor een 150 pk versie dan wel anders? Ben gewoon benieuwd.
Mvg
Willy
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Update t4 88 pk 1999
Verschil in lengte van de verstuiver leidingen,
en ook iets andere openingsdrukken van de verstuivers
en ook iets andere openingsdrukken van de verstuivers
Re: Update t4 88 pk 1999
Denk aan je versnellingsbak. De 88pk versies (EWB) zijn niet gemaakt om (lang) dit vermogen te kunnen draaien...
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
De bak en koppeling zijn ook verwisseld voor die van de 102 Pk.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Update t4 88 pk 1999
Ik haak even in op dit wat oudere topic ,
Weet iemand de openingsdruk van de standaard stanadyne verstuivers ?
Weet iemand de openingsdruk van de standaard stanadyne verstuivers ?
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Update t4 88 pk 1999
Ik dacht 190 bar
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Update t4 88 pk 1999
ok zal eens kijken , staan nu ongeveer op 170