Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 - einde in zicht
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992
Zo dan wat een werk! Heel veel succes ermee, altijd goed om te zien dat er iemand zoveel werk in wil steken
Hoi maarten welkom het is zelf te doen al dat laswerk ik ben er ook aan begonnen en moet zeggen valt mij niet tegen alleen de imitatie delen kunnen wel eens hoofdbrekens bezorgen omdat die niet altijd lekker passen.
Mijn bus van 1997 was ook redelijk krokant op de bekende plekken.
Ik moet alleen nog de achterkant gaan doen maar ben nu bezig met ombouwen naar camper en ben er al haast klaar mee.
En beter 10 x meten dan meteen de slijptol erin te zetten
Groeten cowboy
Ik moet alleen nog de achterkant gaan doen maar ben nu bezig met ombouwen naar camper en ben er al haast klaar mee.
Groeten cowboy
Is dat zelf te doen?cowboy schreef: 13 apr 2017, 18:51 Hoi maarten welkom het is zelf te doen al dat laswerk ik ben er ook aan begonnen en moet zeggen valt mij niet tegen alleen de imitatie delen kunnen wel eens hoofdbrekens bezorgen omdat die niet altijd lekker passen.
Groeten cowboy
Kan namelijk niet lassen

Het lijkt wel of ik naar foto's van mijn eigen busje zit te kijken
Die is/was ook duidelijk slechter dan ik bij aanschaf dacht/hoopte. 
Ik heb ook de voorste mat eruit gehad en er emmers met 'soep' uit gewassen. Roest gevonden op veel van de plekken waar jij het ook gevonden hebt. Het meeste is nu 'voor de APK' (dus hapsnap) gelast, omdat tijd en/of geld ontbraken om er een project à la Odorf van te maken.
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die (tegen beter weten in?) doorzet om het leven van z'n busje nog wat te verlengen.

Ik heb ook de voorste mat eruit gehad en er emmers met 'soep' uit gewassen. Roest gevonden op veel van de plekken waar jij het ook gevonden hebt. Het meeste is nu 'voor de APK' (dus hapsnap) gelast, omdat tijd en/of geld ontbraken om er een project à la Odorf van te maken.
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die (tegen beter weten in?) doorzet om het leven van z'n busje nog wat te verlengen.

Nee, dat is zeker niet normaal. Ik verwacht dat het koelvloeistof is (check: ruikt zoet?). Odorf schreef al dat het de uitstroomopening van de tweede kachel is. Achter in dat gat zit de kachelradiateur en die is misschien lek (geweest). Verlies je geen koelvloeistof?Meert_VR6 schreef: 12 apr 2017, 11:40
in die laatste stond water of olie, allesinds een vloeistof, niet normaal denk ik?
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Hallo ik heb ook alleen maar de grondbeginselen van het lassen gehad misschien kun je iemand zo gek krijgen die het jou uit kan leggen en dan eerst beginnen met een proefstukje te lassen totdat jij het onder de knie hebt.
Ik heb een lasapparaat gekocht die geschikt is voor plaatwerk dus geen zwaar apparaat de prijs van die dingen is niet eens zoveel.
Ik heb een lasapparaat gekocht die geschikt is voor plaatwerk dus geen zwaar apparaat de prijs van die dingen is niet eens zoveel.
is dat zo een halfautomaat (mig / mag) dan?cowboy schreef: 14 apr 2017, 17:56 Hallo ik heb ook alleen maar de grondbeginselen van het lassen gehad misschien kun je iemand zo gek krijgen die het jou uit kan leggen en dan eerst beginnen met een proefstukje te lassen totdat jij het onder de knie hebt.
heb iemand gevonden die het mij wel wilt komen uitleggen, maar eerst een lasapparaat zoeken.
zal wel buiten moeten gebeuren, want heb geen garage, maar dat mag geen probleem zijn als het niet regent :-)
Ja klopt mig apparaat goed genoeg voor plaatwerk ik weet niet waar je woont maar ik had de mijne bij v kranebroek gekocht in schijndel goed genoeg voor dit werk.
Ik heb ook alles buiten moeten doen daarom heeft het een beetje langer geduurt dan de bedoeling was.
Ik heb ook alles buiten moeten doen daarom heeft het een beetje langer geduurt dan de bedoeling was.
Ik hoor het al dit wordt dus een behoorlijke klus.
En dit haast niet de doen zonder dat je zelf de bus aanpakt, wordt gewoon veel te duur.
Thuis heb ik Mig en Tig las apparatuur.
Ik kan wel helpen en vertellen hoe je moet lassen.
En ook een paar trucjes leren zodat je zelf aan de gang kunt.
En het is altijd goedkoper lasapparatuur aan te schaffen dan het uit te besteden.
Mijn ervaring is dat als de bus dicht bij huis is je verder komt dan als je ergens verder weg moet klussen.
Tenzij je in jou directe omgeving ergens terecht kunt waar je kunt lassen.
Groeten Wim
En dit haast niet de doen zonder dat je zelf de bus aanpakt, wordt gewoon veel te duur.
En het is altijd goedkoper lasapparatuur aan te schaffen dan het uit te besteden.
Mijn ervaring is dat als de bus dicht bij huis is je verder komt dan als je ergens verder weg moet klussen.
Groeten Wim

viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa

bedankt voor het voorstel :-)LAYCA schreef: 19 apr 2017, 00:49 Ik hoor het al dit wordt dus een behoorlijke klus.
Groeten Wim![]()
enige probleem is dat ik aan de andere kant van de grens woon... :-(
Mocht je er niet uit komen wat betreft de motor, heb eventueel nog een ombouwset liggen om er een 4 cilinder in te zetten van een golf 3 of golf 4. Ook een PD motor is mogelijk.
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
- Pascal-141
Daar moet je hier in Belgie niet aan beginnen , dat krijg je nooit gekeurdidh schreef: 02 mei 2017, 16:01 Mocht je er niet uit komen wat betreft de motor, heb eventueel nog een ombouwset liggen om er een 4 cilinder in te zetten van een golf 3 of golf 4. Ook een PD motor is mogelijk.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
zo, we doen nog een beetje verder aan de bus.
dashbord eruit gehaald om alles na te kijken en proper te maken, viel feitelijk heel goed mee. niet zoveel werk als ik dacht.

en bij het verwijderen van de omvormer nog wat roest tegengekomen bij de wielkast achteraan.
ander kant voor de veiligheid ook maar nagekeken, en ja, daar ook een grote roestplek.
besloten om alles uit de bus te halen, kasten, vloer etc...
om toch alles netjes kunne na te kijken en correct te herstellen.
we zijn er nog niet vanaf :-)

is niet zo slecht, want zo kan ik alles vervangen. (waterleidingen, siffon, electriciteit nakijken, uitlaat van de koelkast enzoverder)

dashbord eruit gehaald om alles na te kijken en proper te maken, viel feitelijk heel goed mee. niet zoveel werk als ik dacht.

en bij het verwijderen van de omvormer nog wat roest tegengekomen bij de wielkast achteraan.
ander kant voor de veiligheid ook maar nagekeken, en ja, daar ook een grote roestplek.
besloten om alles uit de bus te halen, kasten, vloer etc...
om toch alles netjes kunne na te kijken en correct te herstellen.
we zijn er nog niet vanaf :-)

is niet zo slecht, want zo kan ik alles vervangen. (waterleidingen, siffon, electriciteit nakijken, uitlaat van de koelkast enzoverder)

Dat is een mooi project, ons project is bijna klaar waarna ik de foto's zal proberen te plaatsen.
Ik las ook dat je schoonmoeder de gordijnen heeft gewassen. Het is al eens eerder een topic geweest, maar zou je kunnen vertellen hoe ze de gordijnen gewassen heeft.
Ik zat zelf aan de droogkuis te denken ( stomerij) maar als het thuis in de machine kan graag.
Succes met je project en ik blijf het volgen
Groeten Eugene

Ik las ook dat je schoonmoeder de gordijnen heeft gewassen. Het is al eens eerder een topic geweest, maar zou je kunnen vertellen hoe ze de gordijnen gewassen heeft.
Ik zat zelf aan de droogkuis te denken ( stomerij) maar als het thuis in de machine kan graag.
Succes met je project en ik blijf het volgen
Groeten Eugene

-
Ik heb de gordijntjes ook gewoon gewassen in de wasmachine. Was geen probleem. Ik heb ze op 30 graden gewassen en met zo een wasmiddel voor delicate stof. Daarna waren ze terug spic en span.
Gr
Kristien
Gr
Kristien
Dank je Kristien voor je snelle reactie.
Kunnen de haakjes er aan blijven zitten tijdens de wasbeurt?
Eugene

Kunnen de haakjes er aan blijven zitten tijdens de wasbeurt?
Eugene