Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

umwelt vignet Duitsland

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

umwelt vignet Duitsland

Bericht door thomas b »

Beste weetjewellers,

Als trouwe bezoeker van deze site, ben ik reeds discussies omtrent die umwelt vignet tegen gekomen. Doch heb ik een vraag;
Mijn geliefde vrouw is voor drie kunstmarkten uitgenodigd in drie verschillende steden van onze oosterburen. mooie standplaatsen in het hartje van deze steden.Yes, in de groene umwelt zone's. Nu zal mijn vrouw met haar volgeladen T4 verlegde minibus uit 1994 2.5 diesel toch tot haar standplaats moeten kunnen komen. Uiteraard hebben wij nog geen vignet en kunnen er een kopen. Doch lijkt het mij sterk dat deze bus een mooie groene sticker zal mogen ontvangen. Wat is dus wijsheid: zonder sticker de goene umwelt zone inrijden, parkeren en overnachten, of met een oranje/rode deze ondeugende stap maken. Uiteraard ben ik er ten volle van bewust dat wij een boete riskeren, maar welke ligt zwaarder op de maag, of wat lijkt jullie verstandig: wat is jullie advies ....wat is wijsheid in deze....,?
alvast bedankt en groetjes

Thomas B :driveT4
één, twee, drie (T) vier's
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door gijsplas »

Volgens mij krijg je ook geen oranje sticker en waarschijnlijk zelfs geen rode.
Maakt niet uit want dat zou toch weggegooid geld zijn: je mag tegenwoordig alleen nog met een groene sticker een Uweltzone in.
En dan kun je denk ik beter niets hebben aangezien je je dan nog van de domme kunt houden en zeggen dat je niets wist van die Umweltzones.
Gaat waarschijnlijk niet helpen en krijg je dus toch wel een bekeuring.
Enige positieve wat ik kan bedenken is dat er niet heel streng op wordt gecontroleerd en ook niet met camera's en zo.
Dus de pakkans is volgens mij niet heel erg groot.
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door frank884 »

zelfs met een 2001 - 2003 T4 krijg je max een gele sticker, en daar kunje tegenwoordig ook niks mee, we hebben ook nog een paar vrachtwagens die euro 3 zijn en met een gele sticker rondrijden en ook in die zone's nog nooit een probleem mee gehad, en als kans is idd zeer klein (buitenlander) vd domme houden, de boete is 80€ (mocht je de kleine kans lopen gepakt te worden)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door thomas b »

dank voor jullie informatie, aldus geen gezever een de boete eventueel op de koop toe nemen, indien we gecontroleerd worden......

Groetjes Thomas :ikrij
één, twee, drie (T) vier's
Gebruikersavatar
Chubaka
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 jan 2015, 09:04
Locatie: Kalletal

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door Chubaka »

een groene plakkete is wel degelijk beschikbaar voor de t4 vanaf 2001
en als je jou wagen met een roetkat om bouwt dus een regeneratiekat dan krijgt jou 94 transporter ook een plakkete
T4 lw rsl edition Bj 2003
Passat 35i 2.0 gt Bj 1993
Scirocco z400 Bj 1988
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door Hanz »

Op deze website kan je zien in welke steden de Umweltzone geldt. Vrijwel alle grote(re) steden in Duitsland en overal geldt intussen alleen de groene sticker. Dus een kleine kans dat ze in een stad moet zijn zonder zone.

http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.html
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door whizzi »

Ik heb al erg vaak met mijn '96 T4 2.5TDi in Duitsland gereden en in grote steden waar de groene zone is geparkeerd.

De enige die controleren zijn parkeerwachters, die geven bij een eerste keer een waarschuwing. Politie controleert het wel, maar alleen als ze je ook echt aanhouden en dan geldt hetzelfde, eerste keer is een waarschuwing.

Kortom, parkeren in parkeergarages of op besloten terrein / eigen terrein en niet op een openbare betaalde parkeerplaatsen waar controleurs kunnen controleren.

En normaal rijden, dus niet door de polizei worden aangehouden :T4politie
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
lienekebruns
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2016, 17:13

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door lienekebruns »

Na het vervangen van onze voorruit waren wij onze groene sticker ook kwijt van onze t4 ui 1996, na twee pogingen om online een nieuwe sticker te krijgen lukte het ons niet. Wij wonen dicht aan de grensstreek dus zijn we naar een benzinepomp annex garagebedrijf gegaan en daar lukte het ons wel na het laten zien van het kenteken bewijs. Voor 7 euro hebben we weer een op de voorruit. :jumpklap
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 341
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door Martens-Tvier »

Onze 2003 ACV (2,5TDI) is ooit uit Dld. geimporteerd en heeft een gele sticker. Die zat er al op.
Begrijp ik nu dat we ook een groene kunnen krijgen? De bus is ongemodificeerd, alleen is de EGR "afgedopt".
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door thomas b »

Volgend op mijn eerder relaas/vraag:

En jawel hoor, meerdere standhouders van de markt hebben een bon gekregen voor het ontbreken van een umwelt sticker.
Wij zijn de dans ontlopen omdat wij op een andere parkeerplaats stonden. Het is toch niet netjes dat de stad Krefelt (gemeente) een internationale kunstbeurt organiseert, de standhouders een plakaat geeft voor gratis parkeren (dat is wel netjes) die achter de vooruit geplaatst moet worden, en dat er dan wel beboet wordt voor het ontbreken van de bekende sticker.....geef deze mensen dan ook een ontheffing voor de milieuzone, demeer deze voertuigen niet rondrijden in de umweltzone, de eigenaren staan notabene op de markt en slapen in hun bus............ spijtig :politie
één, twee, drie (T) vier's
lienekebruns
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2016, 17:13

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door lienekebruns »

Martens-Tvier schreef: 07 mei 2017, 22:17 Onze 2003 ACV (2,5TDI) is ooit uit Dld. geimporteerd en heeft een gele sticker. Die zat er al op.
Begrijp ik nu dat we ook een groene kunnen krijgen? De bus is ongemodificeerd, alleen is de EGR "afgedopt".
lienekebruns
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2016, 17:13

Re: umwelt vignet Duitsland

Bericht door lienekebruns »

lienekebruns schreef: 08 mei 2017, 19:59
Martens-Tvier schreef: 07 mei 2017, 22:17 Onze 2003 ACV (2,5TDI) is ooit uit Dld. geimporteerd en heeft een gele sticker. Die zat er al op.
Begrijp ik nu dat we ook een groene kunnen krijgen? De bus is ongemodificeerd, alleen is de EGR "afgedopt".
Volgens Mij kan je dat vergeten als je de reacties mag geloven wat je krijgt bij het online aanvragen , Diesels van voor 2006 kunnen geen stickers meer krijgen en de gele stickers werkt sowieso al niet meer op oude diesels .
Maar als je de grens overgaat stop je gewoon even bij een pomp/garage en ze vragen naar de kentekenkaart en ze maken er eentje voor 7 of 8 euro,
Plaats reactie