Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
hoe electrisch aansluiten 2 pits gascomfort merk can?
hoe electrisch aansluiten 2 pits gascomfort merk can?
ik heb een 2 pits gascomfort merk "can" met geintegreerde spoelbak en kraan. Het is de uitvoering met 2 glazen afdekplaten. De pitten worden met piezo ontstoken en dus heeft de set 12 volt nodig. Ik zie 2 zwarte draden die losliggen. wie weet hoe ik deze set electrisch aan moet sluiten? Mischien zijn er nog meerdere draden ergens? Waar de plus en waar de min etc etc.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: hoe electrisch aansluiten 2 pits gascomfort merk can?
de zaak is opgelost door proberen. de 2 zwarte draden op de accu aangesloten en voila de piezo tikkert en de gasklep gaat open.
de pomp van de kraan heeft andere draden overigens, bedankt voor het meedenken
de pomp van de kraan heeft andere draden overigens, bedankt voor het meedenken
Ik heb op mijn Smev/dometic ook 12v voor de onsteking moeten aansluiten. (hier was wel een rode en zwarte draad gebruikt.)
Op het Engelse forum kwam ik dit tegen: http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=443635
Z_Fred: "Just wired one of these up with no instructions on mine.
The green block is the igniter. If you look at the side of the block you will see that the two black wires are labeled 1 and 2 and that they both have +/- next to the number. In a nutshell it doesn't matter which way you wire it up it will work.
Normal practice (safety) is that you switch the positive - connect the black wire that feeds the micro switches to 12V and the other black wire on the green block to negative/ earth you should be good to go... this works on mine "
Op het Engelse forum kwam ik dit tegen: http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=443635
Z_Fred: "Just wired one of these up with no instructions on mine.
The green block is the igniter. If you look at the side of the block you will see that the two black wires are labeled 1 and 2 and that they both have +/- next to the number. In a nutshell it doesn't matter which way you wire it up it will work.
Normal practice (safety) is that you switch the positive - connect the black wire that feeds the micro switches to 12V and the other black wire on the green block to negative/ earth you should be good to go... this works on mine "
- Contacteer:
Dat is inderdaad vreemd,
ik heb ook een smev/dometic met piëzo en die piëzo is standalone,
dus genereert zijn vonkjes zelf, als je het knopje indrukt..
ik heb ook een smev/dometic met piëzo en die piëzo is standalone,
dus genereert zijn vonkjes zelf, als je het knopje indrukt..