Erg zonde is dat toen ik de bus kocht hij een stuk beter in de lak stond, de vorige eigenaar heeft hem donkerblauw laten spuiten maar dat is niet bepaald goed gedaan.
De blanke lak begint op het dak los te laten wat er niet mooi uitziet, en dus allemaal matte lak weer geeft…
Ik heb me laten vertellen dat de blanke lak dan te snel over de kleur heen is gezet en dat de blauwe kleur destijds dus nog niet goed droog/uitgehard was.
Vaak getwijfeld wat er mee te doen, hij heeft 330.000 km en dan is overspuiten (ongeveer een 2500,- heb ik me laten vertellen) toch wel aardig wat geld…. Niet at dit fraai is maar het is zo’n twijfel geval.
Was het nu een originele camper geweest dan was het zeker zijn geld waard geweest (qua marktwaarde) naar mijn mening.
Dan hebben we nog een TO DO LIST en een WISH LIST
TO DO LIST:
Stroom systeem verbeteren/professioneler maken:
- 12 v werkt niet goed, de koelbox geeft wel een temperatuur weer en het lampje brand maar de compressor slaat niet aan (wel als ik hem op
220v aansluit)
- Accumonitor aansluiten
- Kraantje deed het vorige week tijdens de vakantie wel, en toen ineens niet meer eveneens als een 12v punt voor en autolader voor de telefoon
- Ik heb alle punten gemeten en de HH accu gemeten en kom overal op 12.7V (heb het nog niet getest wat hij doet als ik de kraan activeer of hij
dan weg valt….
- Zekeringen in het zekeringen kastje zijn voor alle 3 nog goed (kraan, koelbox en 12v punt)
- Omvormer plaatsen Victron Phoenix 12/600 en aansluiten
- 220V walaansluiting aansluiten op een meervoudige wcd (eerst een zekering ertussen) zodat daar de laadregelaar op 220V stopcontacten op aan
kunnen worden gesloten
- Led strip in een alu profiel met melkwit perspex kapje monteren/afronden (alu profiel met kapje zit er al tegen led hangt er half in en moet nog
aangesloten worden op een schakelaar en zekering kast.
WISH LIST:
- Andere lafronten maken voor de 4 lades aan de achterzijde… weg met dat standaard wit
- Van de 3 lade’s onder de bank 2 lades maken of 1 los front links zo laten en rechts 1 front voor beide lades (ook hier een ander materiaal als
fronten)
- Andere gasveren op de achterklep voor de keren dat we de fietsen meenemen
- Bekijken of we een ronde PVC buis met kraantje onder de bus kunnen maken als vuilwater tank (ipv in het keukenblokje)
- Console van de bijrijders stoel verlagen. De dikte van het draaipalteau lager, nu kijken we soms tegen het plafond aan als we rechtop zitten.
Het stroom probleem moet ik verhelpen voor de bouwvak vakantie dit jaar de rest heeft geen “vaste” planning ;)