Nou heb ik niet een compleet reisverhaal en ik hoop ook van harte dat niet heel Camperend Nederland opeens de boot neemt. Maar ik heb op mijn 4 weken door de woeste hooglanden het zonder één nacht op een camping kunnen doen, veel aardige en behulpzame Schotten ontmoet en ook nog van 4 weken prachtig weer genoten (28 april tot 29 mei). Geen midges (die zijn er dan nog niet), relatief veel zon en droog weer in die periode en vooral ook weinig groot en wit spul op de wegen. Hoewel ik een keer flink moest zoeken naar mijn bescheiden busje op de parkeerplaats...

*slik*...

Skye, Loch Guithir (Zoek maar op Google Maps)

Een nachtje hoog boven Loch Kishorn

Uitzicht over Mar Lodge / River Dee

Veel gewandeld & hoogtemeters gemaakt

Aan de voet van Ben Hope, op een beschut plekje tegen de harde wind

Overigens ook zat kastelen, kloosters en abdijen gezien maar daar staat elk boekje vol mee.
Wie van wandelen houdt kan overigens zijn hart ophalen. Door heel Schotland (en de rest van de UK) zijn prima bewegwijzerde / aangegeven paden en er is veel informatie over te vinden. Een geweldige site is https://www.walkhighlands.co.uk waar een enorme verzameling wandelingen op staat en waar je simpel de route (en info) kunt downloaden naar je smartphone.