Al een tijd heb ik problemen met mijn 5de versnelling, soms krijg hem wel in zijn 5 en soms na een paar keer proberen maar altijd met een bijgeluid.
De schakelbolletjes en busje zijn in orde (vorig jaar vervangen), bakolie heb ik ook al een keer ververst en voldoende bijgevuld !
Dus blijft er voor mij maar een ding over en dat is de synchromeshring van zijn 5.
Is dit een klusje wat zelf te doen is en zo ja welke onderdelen heb ik daar voor nodig buiten de sychromeshring en de pakking voor de deksel ?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Probleem met de 5de versnelling
Probleem met de 5de versnelling
T4 Westfalia uit 1992, 2.4D (AAB)
BMW 2002 in restauratie
BMW 2002 in restauratie
- raf_construct
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Probleem met de 5de versnelling
Als je de olie ververst hebt, kwam er toen voldoende olie uit? En hoe zag die eruit.
Re: Probleem met de 5de versnelling
Het is alweer een tijdje geleden maar er kwam redelijk wat olie uit en het zag er ook niet slecht uit.
Een tijdje later heb er nog wat olie bijgevuld (auto links voor opgekrikt zodat ik boven het normale niveau kon vullen) omdat ik hier gelezen had juist de 5de versnelling wat moeilijk te bereiken is voor de olie.
Een tijdje later heb er nog wat olie bijgevuld (auto links voor opgekrikt zodat ik boven het normale niveau kon vullen) omdat ik hier gelezen had juist de 5de versnelling wat moeilijk te bereiken is voor de olie.
T4 Westfalia uit 1992, 2.4D (AAB)
BMW 2002 in restauratie
BMW 2002 in restauratie
Re: Probleem met de 5de versnelling
De 5e versnelling repareren bij een 2.4 bak iş vrij eenvoudig. De versnellingsbak hoeft er niet uit. Via het klepje bij het wiel kan je erbij.
Acv power