netjes. De topsnelheid vandaag was 130 km per uur. Heeft 330000km gelopen en er is 2000 km geleden een andere (goeie) cylinderkop opgegaan.
Koelvloeistof zit geen olie in. Er komt niet veel rook uit de uitlaat.. Ra ra wie weet hoe dat kan.
Gr Wiebe

Ik heb er nu 10.000km opzitten en op peilstok staat tussen Max en min was Max.janwiebren schreef:Hallo, Mijn westfalia california campertje gebruikt heel veel olie. Zeg 2 liter op 1000km. Hij lekt geen olie de motor loopt mooi, temperatuur blijft
netjes. De topsnelheid vandaag was 130 km per uur. Heeft 330000km gelopen en er is 2000 km geleden een andere (goeie) cylinderkop opgegaan.
Koelvloeistof zit geen olie in. Er komt niet veel rook uit de uitlaat.. Ra ra wie weet hoe dat kan.
Gr Wiebe![]()
½ liter is meer dan genoeg. alles meer gooit ie eruit, of je blaast de keringen eruit.Toin schreef:Ik heb er nu 10.000km opzitten en op peilstok staat tussen Max en min was Max.janwiebren schreef:Hallo, Mijn westfalia california campertje gebruikt heel veel olie. Zeg 2 liter op 1000km. Hij lekt geen olie de motor loopt mooi, temperatuur blijft
Gr Wiebe![]()
Ook een 2.4 aab '94
Denk een liter erbij doen.
5w40 dan he.
Inderdaad , op zo'n oude diesel kun je beter 10W40 of 15W40 doen . Alles wat dunnere olie is , is te dun met hoger olieverbruik tot gevolg . Die motoren zijn niet gemaakt voor die dunne olie.Multivan Generation schreef:Ik zou in een AAB geen 5W40 gooien maar 10W40 of 15W40..
Geert G schreef: 03 mar 2014, 22:47Toin schreef:Geloof niet dat een AAB al een roet filter had...JBjanwiebren schreef:Hallo,
En je roetfilter vind dit niet leuk, verbrande olie -> genereert as.