Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
stationair draaien
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47
stationair draaien
Mijn busje vertoont keuren.
Zoals het niet stationair draaien ook al is de motor warmgedraaid, als ik bij het naderen van een stoplicht de auto laat uitrollen en trap daarbij op de koppeling dan zie je dat de naald van de toerenteller bij 1 blijft steken, normaliter zou die moeten zakken tot 800 toeren.
Pas als ik helemaal stil staat zakt die naar 800 toeren is de motor nagenoeg stil.
Wat zou dit zijn en zal dit probleem onder de norm van garantie vallen?
Gr. Marcel
Zoals het niet stationair draaien ook al is de motor warmgedraaid, als ik bij het naderen van een stoplicht de auto laat uitrollen en trap daarbij op de koppeling dan zie je dat de naald van de toerenteller bij 1 blijft steken, normaliter zou die moeten zakken tot 800 toeren.
Pas als ik helemaal stil staat zakt die naar 800 toeren is de motor nagenoeg stil.
Wat zou dit zijn en zal dit probleem onder de norm van garantie vallen?
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Marcel van Es
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: stationair draaien
Als hij stationair op 1000toeren draait , ipv 800 , dan zou het kunnen dat hij een regeneratiecyclus aan het uitvoeren is .
Je verbruiksmeter zal dan waarschijnlijk ook van 0,7L/u naar 1L/u gaan als je stilstaat , daaraan kun je ook zien dat hij aan het regenereren is
Je verbruiksmeter zal dan waarschijnlijk ook van 0,7L/u naar 1L/u gaan als je stilstaat , daaraan kun je ook zien dat hij aan het regenereren is
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: stationair draaien
Blijft die niet op 1000rpm hangen zolang je bolt om iets vlotter terug te kunnen oppakken als je vertrekt?
Je zegt zelf, dat wanneer je uiteindelijk stil staat, ie wel naar 800 zakt.
Bij mij is het ook zo, pas als ik effectief stil sta zakt die naar 800.
Je zegt zelf, dat wanneer je uiteindelijk stil staat, ie wel naar 800 zakt.
Bij mij is het ook zo, pas als ik effectief stil sta zakt die naar 800.
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: stationair draaien
Ik heb dit alleen maar tijdens regenereren.
Ik zal er nog eens extra op letten.
Meestal gaat mijn stop/start regeling in werking.
Egbert
Ik zal er nog eens extra op letten.
Meestal gaat mijn stop/start regeling in werking.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: stationair draaien
De start-stop regeling zet ik zo goed als altijd af. anders is het 0 rpm




2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47
Re: stationair draaien
Dat klopt idd ik wist echt niet wat er aan de hand was maar de Dealer en jij zeiden precies het zelfde.Pascal-141 schreef: 01 aug 2017, 07:31 Als hij stationair op 1000toeren draait , ipv 800 , dan zou het kunnen dat hij een regeneratiecyclus aan het uitvoeren is .
Je verbruiksmeter zal dan waarschijnlijk ook van 0,7L/u naar 1L/u gaan als je stilstaat , daaraan kun je ook zien dat hij aan het regenereren is
Ik hoef me hierover niet druk te maken komt helemaal in orde met de tijd.
Bedankt voor het antwoord
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Marcel van Es
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47
Re: stationair draaien
Het was bij mij altijd zo als ik ergens reed en ik trapte de koppeling in, ging die meteen naar de 800 toeren.mettesboy schreef: 03 aug 2017, 12:58 Blijft die niet op 1000rpm hangen zolang je bolt om iets vlotter terug te kunnen oppakken als je vertrekt?
Je zegt zelf, dat wanneer je uiteindelijk stil staat, ie wel naar 800 zakt.
Bij mij is het ook zo, pas als ik effectief stil sta zakt die naar 800.
Dat is nu niet meer blijf nu op 1000 toeren staan pas als ik helemaal stil staat dan zakt ie terug naar 800 toeren en is de motor nagenoeg stil.
moet er nu bij vermelden dat die nu tussen de 800 en 1000 toeren staat als ik de koppeling intrapt onder het rijden.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Marcel van Es
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: stationair draaien
Als ik de koppeling helemaal ingetrapt heb, is het toerental 800.
1 cm minder ver intrapt geeft het toerental 1000.
Ik vermoed dat je pedaal net niet ver genoeg ontkoppeld.
Egbert
1 cm minder ver intrapt geeft het toerental 1000.
Ik vermoed dat je pedaal net niet ver genoeg ontkoppeld.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: stationair draaien
Ik rij automaat en heb het zelfde.
En dat start stop is dat niet voor altijd uit te schakelen?
Gr. Nick
En dat start stop is dat niet voor altijd uit te schakelen?
Gr. Nick
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.

2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.

Re: stationair draaien
bij mij is het ook een dsg....
en altijd 1000rpm zolang je nog bolt
ca 800 als je echt 'stil' staat.
dus ik vermoed toch dat het normaal is bij de T6
en altijd 1000rpm zolang je nog bolt
ca 800 als je echt 'stil' staat.
dus ik vermoed toch dat het normaal is bij de T6
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: stationair draaien
Ik denk dat het software matig uitschakelen wel mogelijk zou moeten zijn via vcds bijvoorbeeld.Woodworks schreef: 15 aug 2017, 21:50 Ik rij automaat en heb het zelfde.
En dat start stop is dat niet voor altijd uit te schakelen?
Gr. Nick
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47
Re: stationair draaien
Hoi pascalPascal-141 schreef: 01 aug 2017, 07:31 Als hij stationair op 1000toeren draait , ipv 800 , dan zou het kunnen dat hij een regeneratiecyclus aan het uitvoeren is .
Je verbruiksmeter zal dan waarschijnlijk ook van 0,7L/u naar 1L/u gaan als je stilstaat , daaraan kun je ook zien dat hij aan het regenereren is
Ik heb er nu bijna 4000 km er mee gereden maar heb er nog steeds last van met dat hoge toerental en het lijkt mij toch dat er iets anders aan de hand moet zijn, dan regeneratiecyclus aan het uitvoeren is.
Ik heb al meer dan 20 tig x over de 100 km per uur gereden dan moet hij toch wel een x tot ontbranding komen, dit lijkt mij dat er heel iets anders aan de hand is???
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Marcel van Es
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47
regeneratiecyclus
Net terug gekomen van de dealer
Het toerental hoort zo te zijn is altijd al zo geweest zeggen ze nu?
Ik heb toch mijn twijfels hierover, eerst was het dat die aan het genereren was, en nu hoort het zo te zijn, ik ben van menig dat wanner je rijd en je trapt vervolgens je koppeling hellemaal in dat je toerental aanwijzer naald naar de 800 toeren ging nu is het zo dat deze naald ergens tussen de 800 en 1000 toeren blijft steken.
Het is echt een brommig geluid, ik vind het zelfs storend.
Pas als je helemaal stilstaat zakt die keurig naar de 800 toeren en is het motorblok stil.
Ik zei hem dat ik het nooit gehoord hebt, pas toen ik het ging horen ben ik ermee naar jullie toe gekomen, dan wordt verteld dat het vanzelf over gaat zodra die regeneratiecyclus gedaan is.
Kijk ze kunnen mij natuurlijk alles wijsmaken als leek, en je gaat er dan ook vanuit dat als ze je wat vertellen dat het ook zo is.
Maar nu hoor ik weer wat anders, weetje en dat bots in mijn ogen, dan is het vertrouwen geschaad.
Ik begrijp dat het allemaal hidrolische is, vroeger kon je het zelf een beetje afstellen nu niet meer.
Gr. Marcel
Het toerental hoort zo te zijn is altijd al zo geweest zeggen ze nu?
Ik heb toch mijn twijfels hierover, eerst was het dat die aan het genereren was, en nu hoort het zo te zijn, ik ben van menig dat wanner je rijd en je trapt vervolgens je koppeling hellemaal in dat je toerental aanwijzer naald naar de 800 toeren ging nu is het zo dat deze naald ergens tussen de 800 en 1000 toeren blijft steken.
Het is echt een brommig geluid, ik vind het zelfs storend.
Pas als je helemaal stilstaat zakt die keurig naar de 800 toeren en is het motorblok stil.
Ik zei hem dat ik het nooit gehoord hebt, pas toen ik het ging horen ben ik ermee naar jullie toe gekomen, dan wordt verteld dat het vanzelf over gaat zodra die regeneratiecyclus gedaan is.
Kijk ze kunnen mij natuurlijk alles wijsmaken als leek, en je gaat er dan ook vanuit dat als ze je wat vertellen dat het ook zo is.
Maar nu hoor ik weer wat anders, weetje en dat bots in mijn ogen, dan is het vertrouwen geschaad.
Ik begrijp dat het allemaal hidrolische is, vroeger kon je het zelf een beetje afstellen nu niet meer.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Marcel van Es
Re: stationair draaien
ik heb mijn T6 pas 3 weken , 150pk , handgeschakeld, ook eens op gelet, de mijne zakt ook pas tot 800rpm bij stilstand , licht vooruit bollen blijft de naald ook ergens tussen de 800 en 1000 rpm hangen. Eigenlijk geen last van dat geluid ( kan ook aan het volume van mijn radio liggen
)
Bij regeneratie ( en dat doet hij teveel naar mijn zin , maar soit ) blijft de naald zowiezo hangen op 1000rpm.
Dit is enkel mijn ervaring .... na slechts 3 weken

Bij regeneratie ( en dat doet hij teveel naar mijn zin , maar soit ) blijft de naald zowiezo hangen op 1000rpm.
Dit is enkel mijn ervaring .... na slechts 3 weken
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47
Re: stationair draaien
Dank voor uw antwoordSietseDL schreef: 14 sep 2017, 11:04 ik heb mijn T6 pas 3 weken , 150pk , handgeschakeld, ook eens op gelet, de mijne zakt ook pas tot 800rpm bij stilstand , licht vooruit bollen blijft de naald ook ergens tussen de 800 en 1000 rpm hangen. Eigenlijk geen last van dat geluid ( kan ook aan het volume van mijn radio liggen)
Bij regeneratie ( en dat doet hij teveel naar mijn zin , maar soit ) blijft de naald zowiezo hangen op 1000rpm.
Dit is enkel mijn ervaring .... na slechts 3 weken
U zegt als laatste na slechts 3 weken en daarvoor?
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Marcel van Es