Voor de zomer na me tentamens wou ik gaan touren door Europa met een camper busje.
Omdat ik een student ben is huren te duur en kopen ook.
Ik kreeg namelijk een geniaal idee om rammel bak zelf om te bouwen!

om marktplaats vond ik dit mooie kunst werkt

The catch!
de busje heeft 2 jaar stil gestaan en heeft geen APK!
toen ik het ging bekijken zag het roestig oud en vervallen uit. en ik dacht voor 1000 euro is het een gok wel waar omdat ik toch een "handige" klusser ben.
ik dacht ik gooi er een dak op en ga een camper keuring en apk keuring tegelijkertijd doen kijken wat er uit komt!
al snel een tweedehandse SCA dak gevonden op marktplaats voor 450 euro
en meteen een gat in de dak gezaagd na veel meten en denken.( ik heb nog nooit een hefdak gemonteerd.)

de onderkant van de deur was ook helemaal weg geroest, meteen een nieuwe onder kantje op gelast( supper lelijk) 50 euro,

bevestigingsstuk schoon gemaakt en gelast.

oke nu komen we bij het stuk waar ik nu ben en het moment dat ik dit post aan het typen ben.
naar de APK/ camper keuring geweest van de week.

wat er allemaal mee mis is

wat ik tot nu toe heb kunnen fixen is:

nieuwe onderdelen besteld voor de Remsysteem
wielcilinders, remschijven, remklauw, remslang , verenset, nieuw olie ect. 210 euro
zie poste
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewto ... =2&t=56705
Vervolg plannen
APK keuren en camper kenteken krijgen, want dan kan ik het dicht bij huis laten staan en klussen wanneer ik tijd heb.( hij is nu geschorst anders betaal ik me blauw aan de belasting dienst

de hefdak is er op schroeft aan het dak frame , het doek is niet een vast gemaakt. de dak moet er weer af nieuw doek op hele auto schuren op nieuw spuiten en de dak er op monteren met kit anders zal het lekken door de bouten heen.
we zitten onder tussen op ongeveer aan de 2000 euro inclusief nieuwe accu en verbuiksmiddelen( staal borstel, schuur papier, wd40).
Edit:
Afgelopen nacht is me busje gestolen uit de loods waar die gestald was. Laast gezien in Rotterdam Spaans polder.
Edit:
Het is weer terug gevonden alleen de dieven hebben achterruit ingeslagen en de stuur slot en Contact kapot gemaakt, ik heb een filmpje gevonden om de cilinder slot er uit te halen.
https://www.youtube.com/watch?v=MpoLrbN ... e=youtu.be[/youtube]