Momenteel zijn wij op vakantie in Slovenië en ondervindt onze t4 problemen met starten.
Wanneer de sleutel wordt omgedraaid gebeurt er niets. Lampjes branden wel maar geen enkel geluid te horen. Accu is het niet, want na tig keer de sleutel draaien slaat de motor wel ineens aan.
Een mede t4-rijder uit België meldde iets dergelijks ook mee te hebben gemaakt en zei dat het de aansluiting met de printplaat o.i.d. betreft.
Ik heb gister ongeveer zelfde symptomen gehad. Relais klikt wel alleen verder gebeurde er niks.
Het witte stekkertje van de startmotor was gecorrodeerd. Na goed schoonmaken starte die weer als een zonnentje.
wat ik zelf vorig jaar gehad heb in noorwegen was dat ie wel startte en de motor ronddraaide maar niet meer aansloeg ...was een probleem met een massakabel op de dieselpomp ...het klepje in de dieselpomp gaat dan niet open en krijgt ie geen diesel...verholpen door een massadraad aan te sluiten van de computer naar de dieselpomp ....sindsdien start ie goed .....is maar een hint...
kan ook de imobilizer zijn die dat klepje aanstuurt...waar dat zit ?
groet Ben
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Klinkt als een start motor probleem , zet je bus is in zijn 2 beetje heen en weer duwen van de bus en probeer dan weer te starten. Bij mijn bus hielp dat tijdelijk de spie weer op positie te krijgen zodat er weer gestart kon worden.
Neckerman schreef: 19 aug 2017, 18:54
Opgelost! Het betrof een gecorrodeerde kabel bij de startmotor.
heb ik ook eens gehad... na het tanken wilde m'n busje plotseling niet meer starten, dan sta je raar te kijken. was een van de weinige keren dat ik onderweg gestrand was.
dit zijn van die bizarre storingen die je krijgt als auto's zo lang in gebruik blijven.