Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
extra koeling t5 ivm met trekken caravan
Re: extra koeling t5 ivm met trekken caravan
Nogmaals hij doet dit al vanaf het begin, alleen wel met caravan berg op in de zomer mijn olie gaat dan boven de 130 graden en bij een klim van meer dan 5 km in zijn 3 of 4 met 80km naar boven dan kan het zijn dat de tempertuur van het koelwater oploop tot 100 110 graden ga ik dan langzamer rijden dan zaak alles weer net zo snel
vandaar dat ik zoiets heb als ik een berg opga dat gooi ik ff de fan aan met een schakelaar bijvoorbeeld
Met de wintersport blijft alles gewoon normaal en dan rij ik ook met de caravan
vandaar dat ik zoiets heb als ik een berg opga dat gooi ik ff de fan aan met een schakelaar bijvoorbeeld
Met de wintersport blijft alles gewoon normaal en dan rij ik ook met de caravan
Re: extra koeling t5 ivm met trekken caravan
Topicstarter geeft aan dat dat bij hem (soms) wel het geval is, vandaar.Ralph Bakker schreef: 13 aug 2017, 21:57Watertemp stijgt bij mij ook nooit.. Op de meter.... In VCDS kun je de werkelijke waarde aflezen.heemskerk schreef: 13 aug 2017, 21:31
Trouwens: ik heb ook een GP 2.0 maar wat de omstandigheden ook zijn (hitte, zomer, aanhanger volle belasting voor langere tijd) ik krijg de temperatuurmeter niet boven de 90℃.
Ben dan wel benieuwd wat je olietemp doet. Dit kun je in je BC aflezen.
Re: extra koeling t5 ivm met trekken caravan
Maar als de watertemp al hoger is dan 90gr kan je er toch vanuit gaan dat de koelfan ingeschakeld is. Dan gaat die schakelaar toch niet helpen?
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: extra koeling t5 ivm met trekken caravan
Wat meer gaat helpen is met verstand de techniek gebruiken en niet moedwillig proberen om met 80 km/U boven te willen komen in de zomer met zware sleurhut er achter.
Zoals reeds eerder vermeld lijkt er technisch niets mis.
Wil je de olie temperatuur naar beneden krijgen dan gebruikt men daar een olie koeler voor en geen extra aansturing van een ventilator.
Zoals reeds eerder vermeld lijkt er technisch niets mis.
Wil je de olie temperatuur naar beneden krijgen dan gebruikt men daar een olie koeler voor en geen extra aansturing van een ventilator.
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: extra koeling t5 ivm met trekken caravan
De koelvloeistof temperatuur wijst tussen 85 en 95 graden altijd 90 graden aan (optische geruststelling door VW). Ik denk dat met die belasting en 30 graden buitentemperatuur de genoemde waarden niet abnormaal zijn. Ik denk verder dat dan de ventilator al op volle kracht draait, zodat een schakelaar weinig zin heeft.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Re: extra koeling t5 ivm met trekken caravan
In lijn met de sjoemelsoftware..Gerard 136 schreef: 15 aug 2017, 13:34 De koelvloeistof temperatuur wijst tussen 85 en 95 graden altijd 90 graden aan (optische geruststelling door VW).

Re: extra koeling t5 ivm met trekken caravan
gisteren terug komen rijden uit zuid frankrijk bijna dezelfde weg gereden als op de heenweg alleen wat minder hard gereden
en jullie raden het al geen probleem
dus het grootste probleem zal toch wel de rechter voet zijn
alle bedankt voor het meedenken
en jullie raden het al geen probleem
dus het grootste probleem zal toch wel de rechter voet zijn
alle bedankt voor het meedenken
Re: extra koeling t5 ivm met trekken caravan
Nêh... Die twee mud aardappels in de caravan lag er op de terugweg niet meer in.


Re: extra koeling t5 ivm met trekken caravan
Zou niet de vin extra aanzetten. Daarmee koel je het water en als die te koud word dan heb je kans op meer motorschade. Oliekoeler etbij is wel aan te raden.
Morgen komt niet dus vandaag volgas