Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2 van de 5 gloeispiralen.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

2 van de 5 gloeispiralen.

Bericht door frank884 »

We zijn nu in Polen, en het vriest het s nachts een paar graden, dus s morgens starten, loopt de motor 2 a 3 seconden op niet alle cylinders tenminste zo voelde ik dat.
even langs de dealer gereden om de gloeiers te laten doormeten, blijken er 2 kapot te zijn van de 5.
dus ik zeg wissel ze dan maar allemaal maar :bonk :bonk hebben ze er maar 2 op vooraad :bonk
dus die erin laten zetten,.. wat is jullie ervaring hoe lang doen de oude 3 het nog,... of is het beter om die ook zsm te vervangen???.

Volgens de Dealer hoeft dat niet dat die andere 3 snel de geest zullen geven
maar bij de ABL motor waar ze allemaal van 1 strip stroom krijgen worden ze wel allemaal tegelijk vervangen.
(bij de ACV krijgt heeft elke gloeier een aparte stroomaansluiting wat wel veel gemakkelijker is met vervangen als die lastige strip)
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Hoi Frank,
zou gewoon doorrijden tot er weer een of alle drie kapot gaan maakt voor de motor niks uit, je kan er geen schade door op lopen. En misschien houden de andere drie het wel de hele winter vol..... dat is dus een paar maanden geld uitgespaard. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Oskar 725 schreef:Hoi Frank,
zou gewoon doorrijden tot er weer een of alle drie kapot gaan maakt voor de motor niks uit, je kan er geen schade door op lopen. En misschien houden de andere drie het wel de hele winter vol..... dat is dus een paar maanden geld uitgespaard. :toppie
aan de andere kant zijn de andere 3 die er nog in zijn blijven zitten, net zo oud, als de 2 die er uitgehaald zijn.

Dus ze hebben net zo veel te lijden gehad, bedoel ik daar mee te zeggen.
Ik zou ze daarom preventief vervangen.
Als ze ineens alle 3 kapot gaan, dan kun je hoogstwaarschijnlijk niet meer starten.

En wat kosten nu 3 extra gloeispiralen eigenlijk?
Waren die niet van Beru???
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Mijn ervaring is dat , eens er een paar gloeiers kapot gaan , de andere meestal nadien op korte termijn er ook aangaan...

Je kan nu preventief die andere 3 mee vervangen , of je kan wachten tot ze ook begeven , moet je zelf een beetje bekijken volgens je eigen budget .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Frank,
wat Peter en Pascal schrijven is helemaal waar, wat ik bedoelde is dat als het financieel nu even niet uit komt om de andere drie ook te vervangen, je er geen schade aan je motor door kan krijgen (lees hogere kosten achteraf).
Als de andere 3 slecht worden merk je dit snel genoeg, en voor je auto helemaal niet meer aanslaat zijn die andere snel genoeg vervangen.
Dus....keus aan jou.
Fijn weekeinde, :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Bericht door black caravelle »

mijn ervaring is alle maal vervangen,
evt de nog werkende gloeispiralen te bewaren.
ik heb enkele jaren geleden in oostenrijk gestaan met 4 van de 4 defect bij -12 graden. :winter (1.9td '96)
de motor startte al enkele dagen slecht en het werd steeds erger, bleek achteraf 2 stuk defect en door maar telkens gloeien achterelkaar om toch te starten hebben de andere ook de geest gegeven en accu leeggestart
dus startte helemaal niet meer, heeft me een dag van mijn skivakantie gekost om ze te vervangen in die kou :winter , kosten 4x €18,50 bij locale garage

dit zal mij niet snel meer gebeuren :zodenkikerookover
groetjes black caravelle 111kW
Plaats reactie