Nee geen turbo, de ordinaire 1.9
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
We geven het door aan de Anwb! Vreemd genoeg dat zij hier zelf geen weet van hebben?Pascal-141 schreef: 10 okt 2017, 07:37 http://www.ebay.de/itm/JP-GROUP-1116004 ... SwuspY~ixl
hier vind je nog wat :(o.a. ook aparte leidingen )
https://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlC ... itungen%22
deze zijn wel voor een T3 met 1.6TD motor , maar dat is nagenoeg dezelfde motor als de 1.9TD uit de T4 , die hogedrukleidingen zijn dus ook bruikbaar
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Wellicht kan ik je verder helpen, zie PB!
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
maakt niet uit , de 1.9d en 1.9td zijn identiek (m.u.v. de extra turbo)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Mart... de anwb weten helemaal niks.
Kunnen alleen maar ophalen en slepen.
Kunnen alleen maar ophalen en slepen.
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Daar lijkt het inderdaad op :-)jordydereus schreef: 10 okt 2017, 10:58 Mart... de anwb weten helemaal niks.
Kunnen alleen maar ophalen en slepen.
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Thanks, logisch ook natuurlijk!Pascal-141 schreef: 10 okt 2017, 10:20maakt niet uit , de 1.9d en 1.9td zijn identiek (m.u.v. de extra turbo)
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Frankrijk is een Schengen-land net zoals Nederland,MartT4 schreef: 10 okt 2017, 07:55
Vervangend vervoer is een huurauto, ware het niet dat ik geen paspoort bij me heb en die vlieger dus niet op gaat![]()
dus zou een rijbewijs wellicht wel voldoende kunnen zijn..om je te legitimeren.
Maar ja, dan moet de wil er wel zijn.
En daar schort het nog wel eens aan bij Fransen..
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
wel apart in het buitenland en geen paspoort
Happy with the
Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm

2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Is dus niet per se nodig, voor het reizen tussen Schengen-landen
maar je moet je wel kunnen legitimeren als er om gevraagd wordt door overheidsdiensten.
Zie ook hier: http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_nl.htm
Maar sorry voor het afdwalen.
Back on topic please..
Weet je al wat meer?
Groetjes Peter
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Maakt toch niet uit van welk merk de verstuiverleiding is.
Ga desnoods naar een Opel dealer en koop de langste leiding.
Bij buigen zodat die spanningsvrij op de wartels zit.
Heb mezelf al een paar keer zo met de vrachtwagen geholpen.
Succes.

Ga desnoods naar een Opel dealer en koop de langste leiding.
Bij buigen zodat die spanningsvrij op de wartels zit.
Heb mezelf al een paar keer zo met de vrachtwagen geholpen.
Succes.



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Harry, dat klopt niet, die leiding moet precies net zo lang zijn als de andere drie, anders is het tijdstip van inspuiten anders, en dat gaat de motor ruiineren.
al die vier leidingen moeten even lang zijn.
waar staat de beste man?
al die vier leidingen moeten even lang zijn.
waar staat de beste man?
Groet, Bart
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Thanks allen!
Tja, het paspoort is natuurlijk niet zo handig. Ik heb de bus nog niet zo lang en ben tot nu toe alleen af en toe een weekendje weg geweest. Gewoon istappen en gaan...
Nu de eerste vakantie naar het buitenland maar wel binnen Europa, heb er simpelweg niet aan gedacht om het mee te nemen.
Wat betreft herstelwerkzaamheden; via forumlid idh hebben we de Brandstofleiding besteld, deze komt vandaag binnen als het goed is. Werkt de monteur een beetje mee dan kunnen we morgenvroeg weer op pad!
Tja, het paspoort is natuurlijk niet zo handig. Ik heb de bus nog niet zo lang en ben tot nu toe alleen af en toe een weekendje weg geweest. Gewoon istappen en gaan...
Nu de eerste vakantie naar het buitenland maar wel binnen Europa, heb er simpelweg niet aan gedacht om het mee te nemen.
Wat betreft herstelwerkzaamheden; via forumlid idh hebben we de Brandstofleiding besteld, deze komt vandaag binnen als het goed is. Werkt de monteur een beetje mee dan kunnen we morgenvroeg weer op pad!
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Over identificeren:
Je moet in alle landen in Europa ten alle tijde een geldig identiteitsbewijs bij je hebben.
Alleen in je eigen land wordt ook een rijbewijs vaak geaccepteerd (bijvoorbeeld in Nederland).
Maar een rijbewijs geldt in het buitenland niet als geldig identiteitsbewijs. Dus niet voor ons in het buitenland, en ook niet voor buitenlanders in Nederland. Schengenland, lidstaat van de EU of ergens in Verweggistan, maakt nix uit.
Dus laten we hopen dat je deze reis niet door politie of douane wordt gevraagd om je ID, want dan heb je een probleem.
Zelfs bij de Nederlandse grens, bij de Nederlandse douane.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
En legitimeren doe je om aan te tonen dat je bevoegd bent daar aanwezig te zijn, bijvoorbeeld een militair die het kazerne terrein op wil.
Je moet in alle landen in Europa ten alle tijde een geldig identiteitsbewijs bij je hebben.
Alleen in je eigen land wordt ook een rijbewijs vaak geaccepteerd (bijvoorbeeld in Nederland).
Maar een rijbewijs geldt in het buitenland niet als geldig identiteitsbewijs. Dus niet voor ons in het buitenland, en ook niet voor buitenlanders in Nederland. Schengenland, lidstaat van de EU of ergens in Verweggistan, maakt nix uit.
Dus laten we hopen dat je deze reis niet door politie of douane wordt gevraagd om je ID, want dan heb je een probleem.
Zelfs bij de Nederlandse grens, bij de Nederlandse douane.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
En legitimeren doe je om aan te tonen dat je bevoegd bent daar aanwezig te zijn, bijvoorbeeld een militair die het kazerne terrein op wil.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!
Onzin,als de leiding eenmaal gevuld met diesel is blijft hij gevuld.busbart schreef: 11 okt 2017, 16:25 Harry, dat klopt niet, die leiding moet precies net zo lang zijn als de andere drie, anders is het tijdstip van inspuiten anders, en dat gaat de motor ruiineren.
al die vier leidingen moeten even lang zijn.
waar staat de beste man?
Wat je er aan het begin inspuit komt er aan het eind evenveel uit.
Ruïneren Gebeurd echt niet.
Blijft natuurlijk dat 4 even lange originele leidingen het mooiste is.
Maar met mijn aangedragen idee kom je in ieder geval thuis.




groeten Harry, uit het mooie Drentse land.