Ik wil graag mijn bus gaan chippen etc. maar voordat ik dat ga doen wilde ik eerst het roetfilter onder de auto vandaan hebben.
Bij het plaatsen van een klep in de uitlaat (jaja ik weet het, schande, lawaai, ik vind dat wel mooi) zag ik dat er een brok van het roetfilter tegen de temperatuursensor aan lag wat dus betekende dat mijn roetfilter niet zo lekker meer was. Ook regenereerde het spulletje om zowat de 200km wat het verbruik aardig omhoog bracht.
Dat ding moet er onderweg! bedacht ik me, en ook het geluid wat er uit kwam met de klep open viel nogal tegen.
Dus de software uit laten schrijven en een downpipe maken. De flens die op de turbo komt heb ik uit een stukje rons RVS gedraaid en hier een stukje RVS pijp aan gelast.
Vervolgens een stuk pijp, wat nog ergens in de loods lag, er aan en een draadbus voor de lambda sonde er op.
Om toch nog 1 temperatuur sensor in de uitlaat te krijgen heb ik de onderkant van het roetfilter af moeten halen en dit aan mijn nieuwe pijp gelast.
Zo had ik ook meteen de aansluiting naar het flexibele stuk!
Het plaatsen was nog een priegelwerkje met de pakking en zonder centreerpijpje in de downpipe maar is gelukt.
Het "lawaai" wat de bus nu maakt is zeker een aanrader vind ik! En met de klep dicht is het busje weer mooi stil.
Heb ook meteen nieuwe longlife olie in de motor gedaan met een nieuwe filter, en een K&N filtermat geplaatst.
Binnenkort de verzwaarde draagarmrubbers monteren en dan zal ik hem thuis eens op de rollenbank gooien.
Dit is eerst wel even genoeg geklets voor mijn eerste bericht.
Groetjes!