Ooit zijn we de discussie ergens gestopt bij het onderwerp: slecht/zwaar schakelen bij koude. Daar had ik dus last van, met name nu het snachts weer kouder wordt. Enfin, drie weken voor het einde van mijn garantie (op de gereviceerde automaat bak) weer eens op bezoek gegaan bij het transmissiebedrijf. Weer testrijden en, net als alle voorgaande keren dat ik daar was, liet de bak zich helaas weer van zijn beste kant zien... hij schakelde als een zonnetje.

Ik denk dat ze de wanhoop in mijn ogen konden lezen, want ze besloten desalniettemin actie te ondernemen. Ze hebben er een nieuwe besturingsunit onder gehangen; nieuw kleppenblok en electronica. Echt super, want alle problemen zijn nu verholpen!!!

Eindelijk genieten van een automaat. De vraag blijft natuurlijk wel waar het defect door ontstaan kan zijn. Aangezien we niet precies weten wat er stuk was, is dat moeilijk te zeggen. De enige aanwijzing die we hebben is dat het direct (eerste rit) na de APK keuring begonnen is. Hetgeen wijst op de roetmeting. Wees gewaarschuwd!
Groetjes, Jeroen