Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tijdelijk DC rijden

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vermeulen
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jul 2014, 21:41
Locatie: Tiel

Tijdelijk DC rijden

Bericht door Vermeulen »

De VW t4 heeft vele voordelen, zo ook de mijne. Enkele cabine dus lekker veel laadruimte, LPG dus rijden kan bijna niet goedkoper en staat op de zaak dus kost zeer weinig, zeker voor een 22 jarige.
Hij heeft echter 1 nadeel, geen extra zitrij dus maximaal 3 personen.
Normaliter geen enkel probleem.
Nu wil ik in april met een aantal vrienden een weekje op vakantie, maar met 6 personen in een 3 zits bus is erg krap. Nu heb ik eens zitten googelen en een busje huren is al snel €500,-, wat op zich te doen valt.
Maar: geen inzittende verzekering, geen extra bestuurder, hoge borg, en zo verder en zo verder.
En nog erger: toeslag voor een 21 of 22 jarige! nog geen week later ben ik 23!
(overigens onzin natuurlijk, iemand die op zijn 22e zijn rijbewijs haalt en nooit rijd heeft geen toeslag, en ik met mijn weekje te weinig en 200.000 km rijervaring waarvan 80% in bus of bakwagen wel).
Tijdelijk DC inbouwen lijkt me ook niet geweldig, want hij mag dan naar de keuring wat weer geld kost, hogere MRB en hogere verzekering.
Al is het internet er vrij vaag over, de bus komt uit 1994 en dan schijnen die regeltjes soepeler te zijn? als iemand dit weet, please speak up.
Maar goed, weet toevallig iemand een plek waar voor niet al te veel geld een DC (6p) gehuurd/geleend kan worden?
Of een 9 persoons bus, das ook goed.
We zijn allemaal arme studenten dus iedere euro telt! (vrije kilometers of gewoon veel kilometers is wel gewenst, aangezien het waarschijnlijk minimaal zuid duitsland of engeland wordt).
bvd!
Rijen rijen rijen in mijn wagentje :driveT4
T4 2.0 B(LPG) aac Bedrijfsgebakje
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Tijdelijk DC rijden

Bericht door Henk-1 »

Een jonge collega van mij heeft vorig jaar met 6 vrienden samen een hele oude camper gekocht.
5000 km door europa gereden, en daarna de camper weer verkocht voor hetzelfde geld als ze hebben gekocht :nuts .
Het is wel een gok , een hele oude camper met vele kilometers op de teller.
Maar ze hebben geen problemen gehad :gekte
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
jordydereus

Re: Tijdelijk DC rijden

Bericht door jordydereus »

Dubbele cabine regels gelden alleen in Nederland.
Daarbuiten niet.
Donsje
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2017, 22:41

Re: Tijdelijk DC rijden

Bericht door Donsje »

Ik heb een t4 met dc, echter deze heeft maar 5plaatsten.

mocht dit een optie voor je zijn, dan zouden wij voor de vakantie kunnen ruilen van auto.

Groeten,

Lodewijk (Dons)
06 twee vier zes 5 8116
Plaats reactie