Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
"Proefrit" - Italie 2017 -T4
"Proefrit" - Italie 2017 -T4
10 dagen geleden zijn we vertrokken naar Italië (Enkeltje 1500-1600 KM) met de T4, inmiddels weer teruggekomen.
Mijn langste rit hiervoor was Zwolle-Rotterdam met deze bus.
Vooraf aan het vertrek hebben we een hoop aan het interieur van de bus gedaan.
Nieuwe bekleding van de kussens + nieuwe gordijnen.
2 nieuwe zij panelen achterin gemaakt, geïsoleerd en bekleed.
Verder heb ik geprobeerd om alle electra weer werkend te krijgen.
Dit door 2 LED spots in te bouwen waar eerder halogeen zat.
De audio (radio + amp) te vervangen,speakers ingebouwd (bijna de hele reis gewerkt, maar de laatse dag kreeg het toch nog kuren)
Volgende stap is in elk geval de VOTRONIC panelen die het er inzitten maar niet werken vervangen voor werkende exemplaren en een nieuwe shunt.
Natuurlijk heeft de bus nog even een beurtje gehad en is hij even nagekeken.
De hele reis verliep eigenlijk vlekkeloos, de motor liep lekker (schokt alleen in stationair wat meer dan normaal) en niet super warm.
Bij het klimmen in Zwitserland kwam ie iets boven de 90, maar nog onder de 100 graden.
Lekker op het gemak gereden, 2x overnacht. Grootste deel was de max snelheid 100-110km/u
Verbruik ga ik nog even uitrekenen maar wisselde tussen 680-750km op een (iets meer dan) halve tank.
Wel was het bloed en bloedheet in de zon haha en wat ook niet meehielp was de losse hoes rondom de pook waardoor ook warmte naar binnen kwam. Natuurlijk merkte ik dit pas toen we in Italie waren.
Nadeeltje: ik kwam aan in Italie en tikte een vogelhuisje aan met de achterruit. - 100000 stukjes, maar na 2 dagen al vervangen bij Carglass Italie.
Veel VW campertjes gezien onderweg, maar deze was echt cool.
Mijn langste rit hiervoor was Zwolle-Rotterdam met deze bus.
Vooraf aan het vertrek hebben we een hoop aan het interieur van de bus gedaan.
Nieuwe bekleding van de kussens + nieuwe gordijnen.
2 nieuwe zij panelen achterin gemaakt, geïsoleerd en bekleed.
Verder heb ik geprobeerd om alle electra weer werkend te krijgen.
Dit door 2 LED spots in te bouwen waar eerder halogeen zat.
De audio (radio + amp) te vervangen,speakers ingebouwd (bijna de hele reis gewerkt, maar de laatse dag kreeg het toch nog kuren)
Volgende stap is in elk geval de VOTRONIC panelen die het er inzitten maar niet werken vervangen voor werkende exemplaren en een nieuwe shunt.
Natuurlijk heeft de bus nog even een beurtje gehad en is hij even nagekeken.
De hele reis verliep eigenlijk vlekkeloos, de motor liep lekker (schokt alleen in stationair wat meer dan normaal) en niet super warm.
Bij het klimmen in Zwitserland kwam ie iets boven de 90, maar nog onder de 100 graden.
Lekker op het gemak gereden, 2x overnacht. Grootste deel was de max snelheid 100-110km/u
Verbruik ga ik nog even uitrekenen maar wisselde tussen 680-750km op een (iets meer dan) halve tank.
Wel was het bloed en bloedheet in de zon haha en wat ook niet meehielp was de losse hoes rondom de pook waardoor ook warmte naar binnen kwam. Natuurlijk merkte ik dit pas toen we in Italie waren.
Nadeeltje: ik kwam aan in Italie en tikte een vogelhuisje aan met de achterruit. - 100000 stukjes, maar na 2 dagen al vervangen bij Carglass Italie.
Veel VW campertjes gezien onderweg, maar deze was echt cool.
Geen VW meer :/
R'dam
R'dam
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 16:14
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Leuk om te lezen. Ik ben nog even benieuwd hoe je de gordijnen vervangen hebt. Gewoon zelf gemaakt/laten maken of iets anders? Die van mij zien er echt niet meer uit (origineel VW '93). Kleuren blijkt lastig te zijn met polyester. Als je nog tips hebt hoor ik het graag.
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Gordijntjes waren al geen orginele hoor en gewoon katoen.seppemorris schreef: ↑09 nov 2017, 16:41 Leuk om te lezen. Ik ben nog even benieuwd hoe je de gordijnen vervangen hebt. Gewoon zelf gemaakt/laten maken of iets anders? Die van mij zien er echt niet meer uit (origineel VW '93). Kleuren blijkt lastig te zijn met polyester. Als je nog tips hebt hoor ik het graag.
in it geval dus zelf gemaakt :)
Geen VW meer :/
R'dam
R'dam
- autocaravana
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Dat kan toch niet? Zou iets van 1:15 tot 1:17 zijn. En dan met een hoog dak...680-750km op een (iets meer dan) halve tank
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Ik heb het bijgehouden met de dagteller en bonnen van de tankstations dit kwam er uit :autocaravana schreef: ↑13 dec 2017, 14:56Dat kan toch niet? Zou iets van 1:15 tot 1:17 zijn. En dan met een hoog dak...680-750km op een (iets meer dan) halve tank
Geen VW meer :/
R'dam
R'dam
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Overall 1: 13,01
Niet verkeerd voor een AAB met hoogdak!
(of je KM telt te enthousiast..., maar dat kun je eenvoudig controleren.)
JB
Niet verkeerd voor een AAB met hoogdak!
(of je KM telt te enthousiast..., maar dat kun je eenvoudig controleren.)
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Vond ik ook, de KM-teller wijkt niet bijzonder veel af in vergelijking met navigatie Google maps.Beckontheroad schreef: ↑30 dec 2017, 09:27 Overall 1: 13,01
Niet verkeerd voor een AAB met hoogdak!
(of je KM telt te enthousiast..., maar dat kun je eenvoudig controleren.)
JB
Niet te zwaar beladen, en ik heb veel tussen de 95-110 gereden.
Behalve de bergen op :D
Geen VW meer :/
R'dam
R'dam
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Vond ik ook, de KM-teller wijkt niet bijzonder veel af in vergelijking met navigatie Google maps.
Niet te zwaar beladen, en ik heb veel tussen de 95-110 gereden.
Behalve de bergen op :D
[/quote]
Ook zo'n "last" gehad bij bergop boven de ca 2000m van het roken? eerste keer d8 ik "wat gebeurt hier?"....
tot ik me realiseerde dat de AAB lucht tekort had, terug in versnelling en roken was over.
JB
Niet te zwaar beladen, en ik heb veel tussen de 95-110 gereden.
Behalve de bergen op :D
[/quote]
Ook zo'n "last" gehad bij bergop boven de ca 2000m van het roken? eerste keer d8 ik "wat gebeurt hier?"....
tot ik me realiseerde dat de AAB lucht tekort had, terug in versnelling en roken was over.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Ook zo'n "last" gehad bij bergop boven de ca 2000m van het roken? eerste keer d8 ik "wat gebeurt hier?"....Beckontheroad schreef: ↑30 dec 2017, 10:50 Vond ik ook, de KM-teller wijkt niet bijzonder veel af in vergelijking met navigatie Google maps.
Niet te zwaar beladen, en ik heb veel tussen de 95-110 gereden.
Behalve de bergen op :D
tot ik me realiseerde dat de AAB lucht tekort had, terug in versnelling en roken was over.
JB
[/quote]
Dat zijn de oplossingen die Benedicte Vicq graag hoort..
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Dat zijn de oplossingen die Benedicte Vicq graag hoort..heemskerk schreef: ↑13 feb 2018, 23:47Ook zo'n "last" gehad bij bergop boven de ca 2000m van het roken? eerste keer d8 ik "wat gebeurt hier?"....Beckontheroad schreef: ↑30 dec 2017, 10:50 Vond ik ook, de KM-teller wijkt niet bijzonder veel af in vergelijking met navigatie Google maps.
Niet te zwaar beladen, en ik heb veel tussen de 95-110 gereden.
Behalve de bergen op :D
tot ik me realiseerde dat de AAB lucht tekort had, terug in versnelling en roken was over.
JB
[/quote]
en zij niet alleen..
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Indiana Blue
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 29 dec 2017, 22:23
- Locatie: Flank van de Hondsrug..
Re: "Proefrit" - Italie 2017 -T4
Mevr. Mr. B. Ficq lobby’t al voor de electrische T4.... en terecht...
van 1995 T4 Multivan 2.4D 78Pk naar VW T5 2.0 TDI 140Pk ,2011..
Eigenwijs genoeg om de expertise van anderen serieus te nemen...
Eigenwijs genoeg om de expertise van anderen serieus te nemen...