Gisterochtend wat spulletjes gepakt en rond de middag naar een natuurcamping in de bossen bij Borger gereden om een nachtje proef te kamperen met de camper. Nog nooit gedaan dus, en zeker niet eind December. Mijn zorg was dat ik helemaal alleen en verlaten in het bos zou staan, maar wat schetst mijn verbazing, ik mag blij zijn dat ik nog een plekje heb, ik kan kiezen uit 6 plaatsen van de 56, morgen is alles volgeboekt. Nooit gedacht dat kamperen in de winter zo in trek was, caravans, campers, maar ook gewoon tenten. Jong, oud, gezinnen echt van alles.
Maar goed, eerste nachtje in mijn (nog niet officiële) campertje. Avond eten.
Bijna alles wat ik verzonnen heb werkt ook zo en blijkt inderdaad handig. Behalve de brandblusser, de bank kan niet draaien als de handrem is aangetrokken, foutje, toen ik aan het passen was met de blusser stond de auto dus niet op de handrem.
Het weg leggen van al de slaapspullen op het halve vaste dak is echt handig, de bus is gelijk weer leeg en bruikbaar. Omdat de diesel kachel nog niet is ingebouwd had ik een, zeer noodzakelijk, ventilatorkacheltje meegenomen. Vanmorgen een boterhammetje en weer naar huis. Heel goed bevallen dus en leuk, ik kan niet wachten om wat langer weg te gaan. Helaas moet ik bij deze mij ook afmelden voor de nieuwjaar meeting, ik kreeg zojuist te horen dat ik komende week voor 4 tot 6 weken voor mijn werk weg moet, naar de Caraïben, dat dan weer wel

Groeten,
Walter