de nieuwe t6 bevalt geweldig. maar als er dan toch een puntje van kritiek is is het het verbruik van het ding.
Ik weet het , het is een 204 pk en ik rij grotendeels stadsverkeer maar ik kom nu nog niet verder als 1 Op 8,5.en dan rijd ik als een oud wijf
heb nu 1400km gereden . wordt dit nog beter? kan me herinneren dat de vorige renault dat ook deed de eerste paar tankbeurten. daar reed ik gemiddeld 1 Op 11 mee in de stad
wat zijn de ervaringen van anderen bij stadsverkeer?
dan nog dat regeneren, dat gebeurt wel 4 keer op een tank. het klinkt dan alsof er een helikopter onder de kap vandaan probeert te komen, is dat normaal?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verbruik 204pk
-
Re: verbruik 204pk
Geen paniek, dat wordt beter hoor.
Bij mij staat de boordcomputer meestal rond de 9 ltr/100 km, nu staat er 33.000 km op.
Oftewel 1:11.11, omdat de BC altijd iets optimistisch is maak ik daar 1:10,5 van.
Dat verschil is trouwens gecheckt door berekening na tanken.
En ik heb zeker geen lichte rechtervoet, zit zeer regelmatig op de Duitse Autobahn met 160 km/uur.
Dan gaat het gemiddelde verbruik wel wat omhoog, maar dat daalt dan weer als je in ons kikkerlandje bent.
Grofweg kun je de 110-120 km/uur stellen als grens waar deze motor flink gaat verbruiken.
Onder de 110 km/uur verbruikt hij minder dan die 9 ltr/100 km.
Daarboven meer, is ook niet zo gek met een aërodynamische vorm van een schoenendoos.
Bij mij staat de boordcomputer meestal rond de 9 ltr/100 km, nu staat er 33.000 km op.
Oftewel 1:11.11, omdat de BC altijd iets optimistisch is maak ik daar 1:10,5 van.
Dat verschil is trouwens gecheckt door berekening na tanken.
En ik heb zeker geen lichte rechtervoet, zit zeer regelmatig op de Duitse Autobahn met 160 km/uur.
Dan gaat het gemiddelde verbruik wel wat omhoog, maar dat daalt dan weer als je in ons kikkerlandje bent.
Grofweg kun je de 110-120 km/uur stellen als grens waar deze motor flink gaat verbruiken.
Onder de 110 km/uur verbruikt hij minder dan die 9 ltr/100 km.
Daarboven meer, is ook niet zo gek met een aërodynamische vorm van een schoenendoos.
Caravelle Highline TDI 204 PK DSG
ik heb er nu 27000 op staan en kom met stadsverkeer niet verder als 1 op 7,5 op snelweg 1op10
moet er wel bij vermelden dat ik niet rustig rijd
moet er wel bij vermelden dat ik niet rustig rijd
die 204 pk daagt wel uit ja
de bus is ook aardig beladen altijd (gemiddeld 2500kg)
dus ik leg me er maar bij neer . het fijne rijden is me wel wat meer diesel waard

de bus is ook aardig beladen altijd (gemiddeld 2500kg)
dus ik leg me er maar bij neer . het fijne rijden is me wel wat meer diesel waard