Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Voorstellen en aankoopadvies
Re: Voorstellen en aankoopadvies
Goedemorgen Jos,
Zoek je een fabriekscamper of een zelfbouw? In het geval van een fabriekscamper is jouw budget erg krap zeker voor een T5.
Als je zelf aan de bus wilt kunnen sleutelen dan is een T4 een betere keuze dan een T5. Minder electronica dus makkelijker zelf te doen.
Zoek je een fabriekscamper of een zelfbouw? In het geval van een fabriekscamper is jouw budget erg krap zeker voor een T5.
Als je zelf aan de bus wilt kunnen sleutelen dan is een T4 een betere keuze dan een T5. Minder electronica dus makkelijker zelf te doen.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Voorstellen en aankoopadvies
DAg Jos,
Zou toch gaan voor een T5. Is toch weer wat ruimer voorin dan een T4.
De meeste T5's zullen een 5 cilinder hebben, ikzelf heb een T5 4 cilinder 1.9 TDI en die kunnen probleemloos ook 140 pk leveren.
Onder de 10.000,- zijn genoeg VW bussen/campers te koop, ook T5.
Kijk ook maar eens op https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... usage=USED.
Ik heb een T5 voor 5000 gekocht, maar veel revisie en inbouw wel 2x jouw budget.
Zou toch gaan voor een T5. Is toch weer wat ruimer voorin dan een T4.
De meeste T5's zullen een 5 cilinder hebben, ikzelf heb een T5 4 cilinder 1.9 TDI en die kunnen probleemloos ook 140 pk leveren.
Onder de 10.000,- zijn genoeg VW bussen/campers te koop, ook T5.
Kijk ook maar eens op https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... usage=USED.
Ik heb een T5 voor 5000 gekocht, maar veel revisie en inbouw wel 2x jouw budget.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Re: Voorstellen en aankoopadvies
Slaaphefdak is voor RDW geen vereiste maar Belastingdienst stelt wel eisen aan de hoogte van de binnenruimte. Zie https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... tingseisenjos evers schreef: 13 feb 2018, 12:58 Bedankt voor de mobile.de tip !
Importeren uit Duitsland kan uiteraard ook nog, maar uitzoeken hoe het zit met BPM, eisen en regels (RDW).
Is een slaaphefdak een vereiste voor de RDW? En welk dak heeft de voorkeur..
en viewtopic.php?f=23&t=52941
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51
Re: Voorstellen en aankoopadvies
Zelf heb ik er maar weinig verstand van, maar ik heb een paar monteurs gesproken toen ik zelf op zoek was naar een campertje. Zonder uitzondering kreeg ik te horen beter een 'jonge' t4 (na '98) met 2,5 tdi te verkiezen boven een oude t5. Ze zouden technisch degelijker zijn. Natuurlijk is dit koffietafelpraat, ik heb geen ervaring met de t5.
Ruimtegebrek voorin heb ik nooit gehad voorin de t4 en ik ben niet de kleinste/smalste/dunste.
Milieuzonetechnisch zal een t5 praktischer zijn. Je hebt toch minder kans in de komende jaren geweerd te worden uit stedelijke gebieden.
Ruimtegebrek voorin heb ik nooit gehad voorin de t4 en ik ben niet de kleinste/smalste/dunste.
Milieuzonetechnisch zal een t5 praktischer zijn. Je hebt toch minder kans in de komende jaren geweerd te worden uit stedelijke gebieden.
Re: Voorstellen en aankoopadvies
Hallo Jos,
Heb zelf onlangs een T5 2,5 TDI automaat 130 pk uit 2008 aangeschaft en tot camper laten ombouwen bij Atrion in Friesland met een superplat hefdak. Atrion was verreweg het voordeligst en ik ben zeer tevreden met de ombouw. Het budget dat je noemt is heel reëel, afhankelijk van wat je zelf kunt doen qua ombouw. Heb bewust voor een T5 uit 2008 gekozen in verband met de milieu-eisen die in steeds meer steden in binnen- en buitenland worden doorgevoerd. Het lijkt me onhandig om steeds vaker je bus buiten de stad te moeten parkeren om een drankje te drinken of een museum te bezoeken als je op doorreis bent. Ik zou de milieu-eisen zeker meenemen in je afwegingen. Je zou overigens voor de aanschaf van een bus ook aan Domeinen kunnen denken als je geen haast hebt. Die houden regelmatig veilingen.
Heb zelf onlangs een T5 2,5 TDI automaat 130 pk uit 2008 aangeschaft en tot camper laten ombouwen bij Atrion in Friesland met een superplat hefdak. Atrion was verreweg het voordeligst en ik ben zeer tevreden met de ombouw. Het budget dat je noemt is heel reëel, afhankelijk van wat je zelf kunt doen qua ombouw. Heb bewust voor een T5 uit 2008 gekozen in verband met de milieu-eisen die in steeds meer steden in binnen- en buitenland worden doorgevoerd. Het lijkt me onhandig om steeds vaker je bus buiten de stad te moeten parkeren om een drankje te drinken of een museum te bezoeken als je op doorreis bent. Ik zou de milieu-eisen zeker meenemen in je afwegingen. Je zou overigens voor de aanschaf van een bus ook aan Domeinen kunnen denken als je geen haast hebt. Die houden regelmatig veilingen.
Re: Voorstellen en aankoopadvies
Nou heb ik nog nooit een groene sticker kunnen bemachtigen.WelkomBuiten schreef: 18 feb 2018, 14:24 Milieuzonetechnisch zal een t5 praktischer zijn. Je hebt toch minder kans in de komende jaren geweerd te worden uit stedelijke gebieden.
Mijn Audi 1.9TDi en de T5 1.9TDi, beide van 2005 hebben een gele sticker voor Duitsland.
Eerlijk gezegd ben ik nog niet in Dld een situatie tegengekomen waar ik niet in mocht.
Hoe dat in Ned zit weet ik niet, in Friesland kennen we dit nog niet

Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Re: Voorstellen en aankoopadvies
Er worden steeds meer milieuzones ingevoerd door Nederlandse gemeenten: https://www.milieuzones.nl/locaties-milieuzones
Nu geldt voor veel gemeenten 2001 nog als toelatingsgrens (busjes van vóór 2001 komen de stad niet meer in), maar je kan er op wachten dat die grens verder opschuift. Ook in buitenlandse steden worden milieuzones doorgevoerd: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbe ... ilieuzones
Nu geldt voor veel gemeenten 2001 nog als toelatingsgrens (busjes van vóór 2001 komen de stad niet meer in), maar je kan er op wachten dat die grens verder opschuift. Ook in buitenlandse steden worden milieuzones doorgevoerd: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbe ... ilieuzones
Re: Voorstellen en aankoopadvies
Hoi Jos,
Welkom op
Daar hebben we overigens een aparte rubriek voor
Maar, zoals vermeldt, geen verplichting hóór
Heb zelf meerder T4 's gehad en zeker de 2.5 TDI 102 pk is een goede investering.
Nu rijd ik een T5 2.5 TDI 130 ps Automatik en die bevalt ook zéér goed.
Toch iets meer pit en rijdt daardoor gewoon soepeler dan de T4.
En uiteraard de automaat is ideaal.
Echter doordat ik Full Time in mijn Camper Van leef, heb ik nieuwe ideeën om toch iets groters aan te schaffen.
Dus zodoende staat mijn New Blue Star Bulli te koop.
Ligt mogelijk wel boven jouw budget, maar over alles valt te praten.
Dus.....wie weet.
Grüsse Fred
New Blue Star Bulli XXL
Welkom op


Daar hebben we overigens een aparte rubriek voor

Maar, zoals vermeldt, geen verplichting hóór

Heb zelf meerder T4 's gehad en zeker de 2.5 TDI 102 pk is een goede investering.
Nu rijd ik een T5 2.5 TDI 130 ps Automatik en die bevalt ook zéér goed.
Toch iets meer pit en rijdt daardoor gewoon soepeler dan de T4.
En uiteraard de automaat is ideaal.
Echter doordat ik Full Time in mijn Camper Van leef, heb ik nieuwe ideeën om toch iets groters aan te schaffen.
Dus zodoende staat mijn New Blue Star Bulli te koop.
Ligt mogelijk wel boven jouw budget, maar over alles valt te praten.
Dus.....wie weet.
Grüsse Fred
New Blue Star Bulli XXL


No road ? Not a problem ! 

Re: Voorstellen en aankoopadvies
Geweldige auto die Volvo 240 station, wel erg veel pk's en veel verbeteringen
Heb zelf nog een PV544 sport van 1965.
.
Heb zelf nog een PV544 sport van 1965.
.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36
Re: Voorstellen en aankoopadvies
Ik woon in dezelfde regio en zou - rekening houdend met wat er allemaal al over gezegd is - altijd in Duitsland kijken. Heb daar prima ervaring mee.
Succes!
Succes!
Re: Voorstellen en aankoopadvies
T5 1.9 TDi 104 pk kun je altijd chiptunen naar 130/140 pk en cruise control kun je ook eenvoudig in laten bouwen bij Gouda.jos evers schreef: 16 mar 2018, 11:20 Het begin wat concreter te worden. Ideaal zou een T5 zijn, met slaaphefdak. Ik prefereer de 1.9 104 of 130 pk. Airco is wel plicht. En cruisecontrol
zou ideaal zijn.
Iemand die iets weet in de regio pak 'm beet tussen Geleen en Eindhoven in? Rond de 12000 euro.
Wellicht wil iemand mijn Volvo als inruil erbij ( met bijbetaling uiteraard )![]()
Beide heb ik tot volle tevredenheid gedaan.
En rond 12.000 is wel te koop op marktplaats
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Voorstellen en aankoopadvies
Dat heeft Henk-1 laten doen en meteen naar 130 pk geloof ik.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Voorstellen en aankoopadvies
He Jos,
Altijd doen, wat meer Pk's geeft veel voldoening.
Mijn 1.9 TDi loopt zoveel beter met wat meer PK's.
viewtopic.php?f=13&t=52269
Neem wel een goede tuner met testbank: https://www.chiptuning-feno.nl/
Altijd doen, wat meer Pk's geeft veel voldoening.
Mijn 1.9 TDi loopt zoveel beter met wat meer PK's.
viewtopic.php?f=13&t=52269
Neem wel een goede tuner met testbank: https://www.chiptuning-feno.nl/
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269