Heeft iemand van jullie ervaring met de olietests van Motorcheckup.net??
Voor 12,95 koop je een test , je doet bij warme motor een druppel olie van de peilstok op een proefpapiertje en dan zou je aan de verkleuring van de druppel kunnen aflezen wat de staat van je olie is, of er water of koelvloeistof in de olie zit, en denk ik de belangrijkste , of er brandstof in de olie zit. Aangezien ik nog op zoek ben naar een t5 zou dit wel de moeite lonen om deze test uit te voeren als ik naar een bus ga kijken. Als de test werkt zou ik mezelf een hoop ellende kunnen besparen.
Tevens zou ik me kunnen voorstellen dat als ik een bus bezit het best interessant zou kunnen zijn om bijvoorbeeld iedere paar duizend kilometer zo een test te doen om eventuele problemen met lekkende verstuivers of tandempomp te detecteren en de eventuele gevolgschade te voorkomen.
Dus kent 1 van jullie deze tests en wat zijn de ervaringen er mee?
Groeten martin
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motorcheckup olietest?
Motorcheckup olietest?
Groeten martin
Re: Motorcheckup olietest?
lijkt mij niet het geld waard.
Je hebt wel van die olie analyzes die meten de hoeveelhijd van een heel aantal stoffen aanwezig in de gebruikte olie,maar dat is best gecompliceerd en ook niet goedkoop denk ik.
Google is op; bitog forum daar vind je heel veel deskundigen en informatie.
Je hebt wel van die olie analyzes die meten de hoeveelhijd van een heel aantal stoffen aanwezig in de gebruikte olie,maar dat is best gecompliceerd en ook niet goedkoop denk ik.
Google is op; bitog forum daar vind je heel veel deskundigen en informatie.
Ik begreep zelfs dat er een turbo revisie bedrijf is die deze Testjes meeleverd met een revisie turbo.
Dan zal er toch ook wel iets van waarheid inzitten?
http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... t-10117466
Dan zal er toch ook wel iets van waarheid inzitten?
http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... t-10117466
Groeten martin
Als je de turbo vervangt doe je toch ook even olie en filter?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1