Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Busje inrichten/verbouwen als camper
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Ik snap het! Bedankt!
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Beste Allemaal,
Gelukt, het is nu een officiële camper. Vanmiddag ook de BPM aangifte gedaan met behulp van autotelex.nl, heel makkelijk. Morgen als het nieuwe kenteken er is ook gelijk de kwarttarief regeling aanvragen.
Groeten,
Walter
Gelukt, het is nu een officiële camper. Vanmiddag ook de BPM aangifte gedaan met behulp van autotelex.nl, heel makkelijk. Morgen als het nieuwe kenteken er is ook gelijk de kwarttarief regeling aanvragen.
Groeten,
Walter
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Van Harte Gefeliciteerd! Is het gelukt met het belastingtarief qua gewicht?
Bij mij ging er trouwens wel een weekje overheen voordat het kenteken binnen was.
Wat staat er verder nog op het programma behalve het raam in de deur?
gr
René
Bij mij ging er trouwens wel een weekje overheen voordat het kenteken binnen was.
Wat staat er verder nog op het programma behalve het raam in de deur?
gr
René
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Bedankt. De "geijkte" weegbrug hier in het dorp die voor handels doeleinden wordt gebruikt, gaf een gewicht vorige week van 1920Kg, vandaag bij de RDW op de weegbrug 2030Kg, helaas dus toch een trede hoger, maar ik had niet geweten wat ik allemaal nog meer had moeten verwijderen om ruim 100Kg weg te spelen. Voor het kenteken dus even afwachten begrijp ik.
Verder op het programma staan zoals gezegd eerst het raam in de schuifdeur, het zonnepaneel en de kachel, verder heb ik verledenjaar een nieuwe, tweedehands, nog nooit gemonteerd geweest, Bilstein B14 set gekocht die ik er graag onder wil hebben, de auto moet ongeveer 5 cm naar beneden om weer net onder de 2 meter grens te komen. Ook heb ik een aluminium motor beschermplaat aangeschaft om de onderkant van de motor te beschermen als de auto lager gaat worden, je zal op dat leuke afgelegen plekje maar dat gat of die steen, over het hoofd zien is mijn gedachte. Voor die laatste zaken, en voor de kachel ook, is het gebruik van een brug wel heel makkelijk dus dit moet ik organiseren bij derden en kijken of het één en ander te combineren valt. Genoeg te doen nog, maar het gebruiken en genieten kan nu ook al dus heel blij zover.
Groeten,
Walter
Verder op het programma staan zoals gezegd eerst het raam in de schuifdeur, het zonnepaneel en de kachel, verder heb ik verledenjaar een nieuwe, tweedehands, nog nooit gemonteerd geweest, Bilstein B14 set gekocht die ik er graag onder wil hebben, de auto moet ongeveer 5 cm naar beneden om weer net onder de 2 meter grens te komen. Ook heb ik een aluminium motor beschermplaat aangeschaft om de onderkant van de motor te beschermen als de auto lager gaat worden, je zal op dat leuke afgelegen plekje maar dat gat of die steen, over het hoofd zien is mijn gedachte. Voor die laatste zaken, en voor de kachel ook, is het gebruik van een brug wel heel makkelijk dus dit moet ik organiseren bij derden en kijken of het één en ander te combineren valt. Genoeg te doen nog, maar het gebruiken en genieten kan nu ook al dus heel blij zover.
Groeten,
Walter
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Beste Allemaal,
Vanmorgen eerst even onverwacht de ochtend werken daarna de verwijderde onderdelen weer terug gebouwd in de bus. Toen ik het reservewiel terug stopte op de beugel onder de auto kwam de vraag bij mij op hoe makkelijk je dat wiel van de beugel af kan krijgen als je bus verlaagd is? Je hebt een bepaalde hoeveelheid ruimte nodig en nu nog op standaard hoogte gaat het ook maar net, mede door de trekhaak overigens. Iemand ervaring? Of kan je het wiel dan alleen vrij krijgen als je de bus opkrikt?
Gisteren toen ik naar de RDW ging voor de keuring viel het mij al op, het achterklep niet goed dicht waarschuwings lampje brandde. Ik heb dit eerder gehad en toen was de locatie van de slotvanger niet goed, het slot ging niet in stand 2 zeg maar. Dus ik denk dat los ik zo op, maar dit bleek anders. Alles los gehad en afgesteld, slot uit de klep en de microschakelaar doorgemeten, niets hielp. Tot dat het muntje viel, ik heb de gordijnen opgehangen. Om een lang verhaal kort te maken, het schroefje van de onderste drukker aan de linker zijde heeft het kabelboompje geraakt en dit veroorzaakte de storing. kabeltje afgeplakt en iets anders laten lopen, nu is het weer goed.
Groeten,
Walter
Vanmorgen eerst even onverwacht de ochtend werken daarna de verwijderde onderdelen weer terug gebouwd in de bus. Toen ik het reservewiel terug stopte op de beugel onder de auto kwam de vraag bij mij op hoe makkelijk je dat wiel van de beugel af kan krijgen als je bus verlaagd is? Je hebt een bepaalde hoeveelheid ruimte nodig en nu nog op standaard hoogte gaat het ook maar net, mede door de trekhaak overigens. Iemand ervaring? Of kan je het wiel dan alleen vrij krijgen als je de bus opkrikt?
Gisteren toen ik naar de RDW ging voor de keuring viel het mij al op, het achterklep niet goed dicht waarschuwings lampje brandde. Ik heb dit eerder gehad en toen was de locatie van de slotvanger niet goed, het slot ging niet in stand 2 zeg maar. Dus ik denk dat los ik zo op, maar dit bleek anders. Alles los gehad en afgesteld, slot uit de klep en de microschakelaar doorgemeten, niets hielp. Tot dat het muntje viel, ik heb de gordijnen opgehangen. Om een lang verhaal kort te maken, het schroefje van de onderste drukker aan de linker zijde heeft het kabelboompje geraakt en dit veroorzaakte de storing. kabeltje afgeplakt en iets anders laten lopen, nu is het weer goed.
Groeten,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Die 2030 kg is dat bij de weging bepaald of is dat het rijklaar gewicht na de berekening?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
2030Kg is wat de weegbrug van de RDW aangaf.
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Okee, dan komt er dus nog wat bij om tot het berekende rijklaar gewicht te komen.
Dat zou jammer zijn. Hopelijk blijft hij beneden de 2050 dan, zou mooi zijn.
Hoe vol was je tank?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
De tank was, zoals eerder geschreven, half vol.
Groeten,
Walter
Groeten,
Walter
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Beste Allemaal,
Zojuist de BPM betaald. Ik begrijp nu dat als dat allemaal is goedgekeurd er pas een opdracht naar de RDW uitgaat om het nieuwe kenteken te maken. Dit gaat dus inderdaad minder snel als je auto overschrijven. Ook weer logies eigenlijk, zo wordt je steeds wijzer. Ik heb het nog even uitgezocht, maar de motorrijtuigenbelasting wordt gerekend over het gewogen gewicht, daar komt dus niets meer bij.
Groeten,
Walter
Zojuist de BPM betaald. Ik begrijp nu dat als dat allemaal is goedgekeurd er pas een opdracht naar de RDW uitgaat om het nieuwe kenteken te maken. Dit gaat dus inderdaad minder snel als je auto overschrijven. Ook weer logies eigenlijk, zo wordt je steeds wijzer. Ik heb het nog even uitgezocht, maar de motorrijtuigenbelasting wordt gerekend over het gewogen gewicht, daar komt dus niets meer bij.
Groeten,
Walter
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Beste Allemaal,
Vannacht thuis gekomen van een heerlijk weekje in de sneeuw. Bij het stapeltje post zat het nieuwe camperkenteken voor de bus, dus gelijk het aanvraagformulier voor het kwarttarief ingevuld en de reeds uitgeprinte foto's van de inrichting en het hefdak bijgevoegd in een grote envelope geadresseerd aan de betreffende afdeling van de belastingdienst.
Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt.
Groeten,
Walter
Vannacht thuis gekomen van een heerlijk weekje in de sneeuw. Bij het stapeltje post zat het nieuwe camperkenteken voor de bus, dus gelijk het aanvraagformulier voor het kwarttarief ingevuld en de reeds uitgeprinte foto's van de inrichting en het hefdak bijgevoegd in een grote envelope geadresseerd aan de betreffende afdeling van de belastingdienst.
Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt.
Groeten,
Walter
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Beste Allemaal,
Omdat ik 9mm multiplex gebruikt heb moest ik de push Locks vast zetten met boutjes omdat er te weinig materiaal is voor een goede houdkracht van schroefjes. Je kan dus de koppen van deze boutjes zien. Ik vind dat niet zo heel fraai dus ik heb uit de restanten zonnetjes plaat die ik als keuken spetterplaat heb gebruikt kleine plaatjes uit laten snijden met water bij een bedrijf hier om de hoek.
Zojuist 2 plaatjes geplakt met een leuk resultaat vind ik. .
Nu de 4 op de achterkast nog.
Groeten,
Walter
Omdat ik 9mm multiplex gebruikt heb moest ik de push Locks vast zetten met boutjes omdat er te weinig materiaal is voor een goede houdkracht van schroefjes. Je kan dus de koppen van deze boutjes zien. Ik vind dat niet zo heel fraai dus ik heb uit de restanten zonnetjes plaat die ik als keuken spetterplaat heb gebruikt kleine plaatjes uit laten snijden met water bij een bedrijf hier om de hoek.
Zojuist 2 plaatjes geplakt met een leuk resultaat vind ik. .
Nu de 4 op de achterkast nog.
Groeten,
Walter
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Nu met foto, ging iets niet goed.
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Beste Allemaal,
Toen ik de bus kocht zat er maar 1, behoorlijk gesleten, klapsleutel bij, ik heb toen bedongen dat ik er nog een normale sleutel bij kreeg met de afspraak dat ik die zelf zou laten inleren. Een paar weken geleden maar besloten dat ik eigenlijk ook wel een nieuwe klapsleutel wilde hebben. Vandaag na het inleren opgehaald.
Wel veel geld. Als je een nieuwe transporter koopt kan je voor 95 euro 4 in plaats van 2 klapsleutels kopen. Groeten,
Walter
Toen ik de bus kocht zat er maar 1, behoorlijk gesleten, klapsleutel bij, ik heb toen bedongen dat ik er nog een normale sleutel bij kreeg met de afspraak dat ik die zelf zou laten inleren. Een paar weken geleden maar besloten dat ik eigenlijk ook wel een nieuwe klapsleutel wilde hebben. Vandaag na het inleren opgehaald.
Wel veel geld. Als je een nieuwe transporter koopt kan je voor 95 euro 4 in plaats van 2 klapsleutels kopen. Groeten,
Walter
Re: Busje inrichten/verbouwen als camper
Beste Allemaal,
Aan het eind van de middag even bezig geweest met het zonnepaneel, ik heb een geleende rolsteiger gebruikt, zeer handig. alles ontvet, toen passen en afplakken, en toen weer ontvetten. Ik heb gekozen, na veel lezen en denken, voor 3M VHB 4611F, 1.1 dik en 12mm breed dubbelzijdig plak tape en witte sikaflex. De 5mm randjes rondom plak ik dus met de witte sikaflex lijm. Achter in het midden is een opening ter ventilatie, ik denk dat door luchtdruk verschillen er best grote krachten op de halve vierkante meter oppervlak van het paneel kunnen ontstaan. Zaterdag of Zondag de kabels doorboren en aansluiten.
Groeten,
Walter
Aan het eind van de middag even bezig geweest met het zonnepaneel, ik heb een geleende rolsteiger gebruikt, zeer handig. alles ontvet, toen passen en afplakken, en toen weer ontvetten. Ik heb gekozen, na veel lezen en denken, voor 3M VHB 4611F, 1.1 dik en 12mm breed dubbelzijdig plak tape en witte sikaflex. De 5mm randjes rondom plak ik dus met de witte sikaflex lijm. Achter in het midden is een opening ter ventilatie, ik denk dat door luchtdruk verschillen er best grote krachten op de halve vierkante meter oppervlak van het paneel kunnen ontstaan. Zaterdag of Zondag de kabels doorboren en aansluiten.
Groeten,
Walter