Multivan Generation schreef: 27 feb 2018, 19:19
Ik denk nu ik dit gelezen heb:
Are youi interested in exporting cars, SUV's and vans? Leave your e-mail address behind and receive interesting discount offers every week!
Dat je er bij dat door jou genoemde bedrijf, niets van moet voorstellen, en dat ze iedere garantie afspraak zullen afwimpelen.
Ik hoop het natuurlijk niet voor je, maar de website beloofd al niet veel goed.
Komt niet als echt betrouwbaar over.
Succes met het oplossen ..
Groeten Peter
Klopt peter,
Ben ook bezig met me rechtsbijstand maar zoals je weet dat duurt allemaal wel.
LAYCA schreef: 27 feb 2018, 16:11
Al gekeken of de turbo nog compleet is?
Koelwater op niveau?(denk aan koppakking)
Mocht er water of veel olie in een cilinder gekomen zijn krijg je de motor ook niet rond en lijkt vast te zitten.
Sterkte en laat van je horen.
Wim
Hey wim,
Koelvloeistof is nog op pijl.
Olie heb ik weer bijgevuld.. wat natuurlijk niks
Kan helpen, maargoed..
Wil vandaag in iedere geval een begin maken aan het demonteren van de turbo.
Ik kan de schoepen nog wel draaien met me vinger in de turbo dus vast zit die niet lijkt me ?
LAYCA schreef: 27 feb 2018, 16:11
Al gekeken of de turbo nog compleet is?
Koelwater op niveau?(denk aan koppakking)
Mocht er water of veel olie in een cilinder gekomen zijn krijg je de motor ook niet rond en lijkt vast te zitten.
Sterkte en laat van je horen.
Wim
Hey wim,
Koelvloeistof is nog op pijl.
Olie heb ik weer bijgevuld.. wat natuurlijk niks
Kan helpen, maargoed..
Wil vandaag in iedere geval een begin maken aan het demonteren van de turbo.
Ik kan de schoepen nog wel draaien met me vinger in de turbo dus vast zit die niet lijkt me ?
en is dus niet de oorzaak lijkt mij
Lijkt me ook niet.. de inlaat kant heb ik nog niet kunnen bekijken.. tis te koud om te sleutelen deze dagen. Heb het bedrijf waar de motor weg komt wel gebeld, en zei staan wel open voor reparatie als het aan de motor ligt. Dat is in iedere geval goed nieuws. Hij zei wel dat ik de olie koeler/oliefilterhuis eigenlijk ook had moeten vernieuwen en niet de oude erop. Klopt dit wel?
Ik snap wat je bedoeld alleen ik kan de video niet uploaden vanaf mijn telefoon naar youtube app.. geeft hij steeds formulier fout aan..
Heb de turbo inmiddels gedemonteertd net. Plie zit overal.. wat mij opvalt is dat er heel veel speling zit tussen beiden slakkenhuizen..
Turbo is defect. Teveel speling tussen de 2 slakhuizen waardoor olie in de inlaat circuit is gekomen..
positief is dat de motor weer start naar een paar dagen stil hebben gestaan. Rookt nog heel veel maar dat lijkt me vrij normaal?
Ik hoor verder ook geen rare geluiden uit de motor komen.
Is de kans op motorschade nu klein? Of hoe kan ik het inschatten?
Angelo-anneveld schreef: 26 feb 2018, 23:53
Later start ik hem en er kwam een enorme rookontwikkeling uit de uitlaat (het leek wel of die in brand stond van onder) gelijk uit gezet. Dacht al meteen aan de turbo. En ja, olie pijl onder minimum niveau.. ik moest de bus nog 100 meter verder op hebben dus dacht start hem even en rij hem dat stukje even de parkeerplaats op. Toen begon hij uit zichzelf een flinke stoot gas te geven.. en hoorde een harde geratel.. heb snel de bus uitgezet.. hij start nu niet meer.. draait paar slagen rond maar slaat dan weer vast. Heb de uitlaat los gemaakt van de turbo en deze zat vol olie..
Turbo is defect. Teveel speling tussen de 2 slakhuizen waardoor olie in de inlaat circuit is gekomen.. positief is dat de motor weer start naar een paar dagen stil hebben gestaan. Rookt nog heel veel maar dat lijkt me vrij normaal?
Ik hoor verder ook geen rare geluiden uit de motor komen. Is de kans op motorschade nu klein? Of hoe kan ik het inschatten?
Mogelijk is dat ratelende geluid het verbrandingsgeluid door de olie die de motor heeft aangedreven.
Toen dit gebeurde was de motor op bedrijfstemperatuur neem ik aan.
LAYCA schreef: 05 mar 2018, 21:28
Mogelijk is dat ratelende geluid het verbrandingsgeluid door de olie die de motor heeft aangedreven.
Toen dit gebeurde was de motor op bedrijfstemperatuur neem ik aan.
Groetjes Wim
Hallo wim,
De motor was op dat moment koud. Ik had hem net gestart en liet hem even warm draaien, ik reed op de koppeling weg naar de parkeerplaats. Toen hij automatische gaf gas kwam het toerental ook niet hoger als 3000 toeren ongeveer. Ik kom hem gelukkig zelf meteen uitzetten.
Ik heb gister even minuutje laten draaien om te kijken of ik waar raars hoorde maar ik hoorde gewoon een goedlopende motor. Een monteur uit de buurt zegt dat het ook puur de kop kan zijn die volgelopen was met olie waardoor die druk niet kwijt kon. En daarom niet complete slagen kon maken. Ik heb persoonlijk geen idee heb het nooit eerder mee gemaakt
jordydereus schreef: 05 mar 2018, 21:14
Roken is vrij normaal na veel olie geslokt te hebben.
Ratelt ie ook?
Als hij nog ratelt is het einde verhaal.
Hallo jordy,
Nee de motor ratelt niet.
Wat ik net ook tegen wim zei hij loopt eigenlijk prima..
heb vandaag nieuwe turbo gehaald die ik morgen wil monteren.