Hij staat nu bij de garage voor een grote beurt. Deze beurt is echter wat groter geworden dan gedacht:
- Remleidingen voor
- Fusee rechtsvoor
- Uitlaat ophanging
- Temp senor
- Distributieriem te slap
- Hitte schild hing los
- Afstelling brandstofpomp
En volgens de monteur lekt hij bij de pakking van de oliepomp en mag er nieuwe koppeling in.
Die laatste twee laten we over een tijdje doen aangezien het bovenste lijsten al een aanslag is op de rekening
Wel de ramen nog laten tinten van het weekend en een Fiamma rekje gescoord :)
Krijg je geen problemen met je wegligging met deze configuratie van je bus. Voor offroad is het geweldig, maar op de weg lijkt me beetje slippery met nat wegdek.
Of valt het mee?
Hanz schreef: 07 mar 2018, 23:21
Distributieriem te slap en al vijf jaar oud. Ik zou hem maar laten vervangen inclusief de spanrollen.
inderdaad . max levensduur is toch 6 jaar , en aangezien de lekkage bij de oliepomp , moet de riem er toch af om de pakking of oliepomp te kunnen vervangen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Hanz schreef: 07 mar 2018, 23:21
Distributieriem te slap en al vijf jaar oud. Ik zou hem maar laten vervangen inclusief de spanrollen.
inderdaad . max levensduur is toch 6 jaar , en aangezien de lekkage bij de oliepomp , moet de riem er toch af om de pakking of oliepomp te kunnen vervangen
Mee eens, meteen laten doen, anders heb je later dubbele kosten. Je weet nooit wanneer die pakking in eens harder olie door laat gaan.
Eerst technisch in orde en dan pas andere zaken doen zou mijn prioriteiten lijstje zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Absoluut mee eens. Hij moet eerst technisch in goede staat zijn voordat we nu andere zaken aanpakken.
Weten jullie wat het vervangen van de pakking incl. distributieset ongeveer mag kosten. Mij kunnen ze momenteel alles vertellen. Praat je over €500/€1000 of €1500?
krekwakwol schreef: 07 mar 2018, 22:39
Krijg je geen problemen met je wegligging met deze configuratie van je bus. Voor offroad is het geweldig, maar op de weg lijkt me beetje slippery met nat wegdek.
Of valt het mee?
Valt mee, zwaardere veren en heavy duty schokbrekers houden het busje wel onder controle. Bij de oudere bfg' s moest je wel goed uitkijken bij nat wegdek. Met de nieuwe is dit drastisch verbeterd.
Giela schreef: 12 mar 2018, 13:36
Heeft het zin te opteren voor een sterkere koppeling of maakt dat niet zoveel uit als je dezelfde versnellingsbak blijft gebruiken?
Complete koppeling (incl 2mv vliegwiel) van een 102pk monteren , dan heb je altijd wat reserve , en die gaat langer mee .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Giela schreef: 12 mar 2018, 13:36
Heeft het zin te opteren voor een sterkere koppeling of maakt dat niet zoveel uit als je dezelfde versnellingsbak blijft gebruiken?
Complete koppeling (incl 2mv vliegwiel) van een 102pk monteren , dan heb je altijd wat reserve , en die gaat langer mee .
Sorry, maar wat bedoel je met precies met 2MV vliegwiel? De 88pk heeft toch een platen koppeling dus geen massa vliegwiel?
Giela schreef: 12 mar 2018, 13:36
Heeft het zin te opteren voor een sterkere koppeling of maakt dat niet zoveel uit als je dezelfde versnellingsbak blijft gebruiken?
Complete koppeling (incl 2mv vliegwiel) van een 102pk monteren , dan heb je altijd wat reserve , en die gaat langer mee .
Sorry, maar wat bedoel je met precies met 2MV vliegwiel? De 88pk heeft toch een platen koppeling dus geen massa vliegwiel?
De 88pk heeft ook een 2-massavliegwiel , net zoals de 102pk (of iedere andere TDI tegenwoordig) . Als je een andere koppeling monteerd , best zowieso het 2MV mee vervangen , anders heb je kans dat je binnen x-aantal tijd de boel terug kan opengooien omdat het 2MV begint te klapperen .
Een complete koppelingskit (dus incl 2MV) van een 102PK monteren , en je kan weer 300.000km verder .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Complete koppeling (incl 2mv vliegwiel) van een 102pk monteren , dan heb je altijd wat reserve , en die gaat langer mee .
Sorry, maar wat bedoel je met precies met 2MV vliegwiel? De 88pk heeft toch een platen koppeling dus geen massa vliegwiel?
De 88pk heeft ook een 2-massavliegwiel , net zoals de 102pk (of iedere andere TDI tegenwoordig) . Als je een andere koppeling monteerd , best zowieso het 2MV mee vervangen , anders heb je kans dat je binnen x-aantal tijd de boel terug kan opengooien omdat het 2MV begint te klapperen .
Een complete koppelingskit (dus incl 2MV) van een 102PK monteren , en je kan weer 300.000km verder .