@ topicstarter: Zou je niet beter eens een deskundige inschakelen/ de zaak in orde laten maken? Het heeft er alle schijn van dat je maar wat aanrommelt en op de gok dingen uitprobeert. Russian roulette..
Ik bedoel het zeker niet denigrerend hoor maar dit is/zijn toch niet de juiste methode(s) om de boel op de juiste wijze te herstellen? Wanneer (ik begrijp het soms niet doordat je niet de juiste termen gebruikt voorbeeld: ratelen en later weer niet echt ratelend geluid) je nu vermeld dat de twee turbohelften los van elkaar zitten met speling ver buiten de toleranties.. Dan ga je toch eerst je blok op eventuele schade controleren ipv gokken? Wat te denken van slijpsel in je motorolie? Dat piepen kan ook maar zo de bladen van het turbinewiel zijn die tegen de behuizing aankomen bijvoorbeeld..
Eerst definitief de oorzaak vinden/vaststellen, (eventuele) schade opnemen, delen vervangen/schade herstellen, check, dubbelcheck en dan pas testen/starten..
P.s. Lees het onderschrift van Multivan Generation eens..
