Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DIGIFANT ACU

vragen over de T4
Plaats reactie
Peter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2007, 19:41
Locatie: Zwolle

DIGIFANT ACU

Bericht door Peter »

Heb een T4 uit 1994 met een ACU motor en een automaat.
Pech achtervolgt me de laatste maanden: heb nu 6 weken geleden de automaat kapot gehad en heb 5 weken moeten wachten tot ie gerepareerd was!! Onderdelen in Duitsland in back-order
De bus loopt zowel op benzine als op LPG momenteel beroerd en de computer geeft steeds aan dat het de vacuumsensor in de computer is die de boosdoener is..(sensor zuigbuis o.i.d.)
vraag is nu: heeft iemand nog een gouden tip en is er aan een gebruikte computer te komen?
Alvast bedankt voor de reacties

Grt.

Peter
ThomasZa
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jan 2007, 20:12

Bericht door ThomasZa »

Misschien heb jij hier wat aan, misschien niet....

Toen ik mijn caravelle (2.0 benzine AAC) ging kopen bij een VW dealer in het verre zuiden des lands, merkte ik dat de bus telkens een inhield tijdens het rijden en ook stationair draaien. Tijdens het optrekken was er niks aan de hand. Dit voelde alsof of de benzinetoevoer of stroom naar de bobine heel kort ermee stoppen. De delaer had toegesegd dit op te lossen, en ik had de bus gekocht.

Tijdens het rijden naar Amersfoort deed de bus dit steeds. Met regelmaat een schokje - effe inhouden - en dan weer geen probleem. De bus hier in Amersfoort naar de dealer genomen, waar zij een "stepper motor" had vervang. Schijnt iets te maken te hebben met de motorregeling. Ca EUR 350 later (wel door de verkoper teruggestort) en probleem niet verholpen. Ik had zo iets van dan daarmee leren leven. Ook deels daar de dealer zei van "misschien is jouw computer niet meer goed"...

Eventueel met de bus naar een onafhankelijke garagebedrijf gegaan (voor een APK en beurt), en deze meneer had het probleem opgelost. Een vacuumslangetjie dat vanaf de luchtfilter (passagiersijde) naad de computer (links) lopen had wat condensvocht, en dit condensvocht had ergens in de pijp een type van blokkage veroorzaak. Denk aan een zwanenhals onder de gootsteen. Vacuumpijp met perslucht schoongeblazen, en de bus loop als een horloge.

Misschien heb jij hier wat aan. Misschien niet. Het checken kost iig niets.
Thomas Spoelstra
583
Peter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2007, 19:41
Locatie: Zwolle

Bericht door Peter »

[quote="ThomasZa"]Misschien heb jij hier wat aan, misschien niet....

Toen ik mijn caravelle (2.0 benzine AAC) ging kopen bij een VW dealer in het verre zuiden des lands, merkte ik dat de bus telkens een inhield tijdens het rijden en ook stationair draaien. Tijdens het optrekken was er niks aan de hand. Dit voelde alsof of de benzinetoevoer of stroom naar de bobine heel kort ermee stoppen. De delaer had toegesegd dit op te lossen, en ik had de bus gekocht.

Tijdens het rijden naar Amersfoort deed de bus dit steeds. Met regelmaat een schokje - effe inhouden - en dan weer geen probleem. De bus hier in Amersfoort naar de dealer genomen, waar zij een "stepper motor" had vervang. Schijnt iets te maken te hebben met de motorregeling. Ca EUR 350 later (wel door de verkoper teruggestort) en probleem niet verholpen. Ik had zo iets van dan daarmee leren leven. Ook deels daar de dealer zei van "misschien is jouw computer niet meer goed"...

Eventueel met de bus naar een onafhankelijke garagebedrijf gegaan (voor een APK en beurt), en deze meneer had het probleem opgelost. Een vacuumslangetjie dat vanaf de luchtfilter (passagiersijde) naad de computer (links) lopen had wat condensvocht, en dit condensvocht had ergens in de pijp een type van blokkage veroorzaak. Denk aan een zwanenhals onder de gootsteen. Vacuumpijp met perslucht schoongeblazen, en de bus loop als een horloge.

Misschien heb jij hier wat aan. Misschien niet. Het checken kost iig niets.[




In ieder geval bedankt voor je reactie; maar dit hebben we allemaal al schoongemaakt en vervangen!

Grt.

Peter
Plaats reactie