Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stabilisator H&R of Eibach
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Ik denk dat je het nodig gaat hebben.
Ik ben bijna 8 cm naar beneden (andere uitgangs situatie) en ik zie dat mijn wielen aan de onderzijde iets naar buiten staan.
Ik heb hem bewust nog niet uit laten lijnen..
Had ook nog geen zin omdat na montage de auto nog ongeveer een cm is gezakt doordat alles zich is gaan zetten.
@Jeroen,
Geeft niet hoor dat je het gemist had
Ik ben bijna 8 cm naar beneden (andere uitgangs situatie) en ik zie dat mijn wielen aan de onderzijde iets naar buiten staan.
Ik heb hem bewust nog niet uit laten lijnen..
Had ook nog geen zin omdat na montage de auto nog ongeveer een cm is gezakt doordat alles zich is gaan zetten.
@Jeroen,
Geeft niet hoor dat je het gemist had
Re: Stabilisator H&R of Eibach
@ Jeroen: Wat voor onderstel had jij origineel?
Ik heb mijn GP net verlaagd, ook een Bilstein B14 set. Mijn bus had origineel de 'schwerlast' uitvoering, dus geschroefde voorpoten. Kan het niet met feiten onderbouwen, maar voor mijn gevoel heb ik ook origineel dikkere stabi's dan de lichtere bussen.
Mijn bus is volgens mij ook ruim 8-10 cm naar beneden gekomen (niet nagemeten, maar hij stond extreem hoog origineel), maar heb geen probleem dat de achterwielen er te negatief onder staan. Rijd met 19 inch en 255'er banden achter. ET waarde velgen 45.
Vind de bus nu helemaal perfect rijden qua wegligging. Hoewel hij best lang is, voelt hij gewoon als een gemiddeld golfje (totdat je de bocht te krap neemt....)
Ben opzich wel nieuwsgierig wat deze stabi's nog extra doen t.o.v. enkel een B14 set. Heb eerder onder een vorige auto (Golf 4 variant) wel dikke eibach stabi's gehad. Voor en achter veerpootbruggen, eibach/bilstein prokit en overal powerflex maakten dat wel een heerlijke auto.
Ik heb mijn GP net verlaagd, ook een Bilstein B14 set. Mijn bus had origineel de 'schwerlast' uitvoering, dus geschroefde voorpoten. Kan het niet met feiten onderbouwen, maar voor mijn gevoel heb ik ook origineel dikkere stabi's dan de lichtere bussen.
Mijn bus is volgens mij ook ruim 8-10 cm naar beneden gekomen (niet nagemeten, maar hij stond extreem hoog origineel), maar heb geen probleem dat de achterwielen er te negatief onder staan. Rijd met 19 inch en 255'er banden achter. ET waarde velgen 45.
Vind de bus nu helemaal perfect rijden qua wegligging. Hoewel hij best lang is, voelt hij gewoon als een gemiddeld golfje (totdat je de bocht te krap neemt....)
Ben opzich wel nieuwsgierig wat deze stabi's nog extra doen t.o.v. enkel een B14 set. Heb eerder onder een vorige auto (Golf 4 variant) wel dikke eibach stabi's gehad. Voor en achter veerpootbruggen, eibach/bilstein prokit en overal powerflex maakten dat wel een heerlijke auto.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Ik had gewoon originele veerpoten met standaard stabilisator stangen. Eerst een tijdje met Eibach Pro rondgereden en later de Bilsteins eronder. Man wat een wereld van verschil.
Bij iedereen staan de achterwielen negatief als hij zakt van achteren.
Ik heb hem laten uitlijnen met een half beladen bus als referentie. Daar zit ook nog enig verschil in.
Bij iedereen staan de achterwielen negatief als hij zakt van achteren.
Ik heb hem laten uitlijnen met een half beladen bus als referentie. Daar zit ook nog enig verschil in.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Heb de plattegrond zo bekeken van powerflex maar zag meerdere diameters staan, word dus even nakijken want doe het dan maar in 1x goed omdat mijn bus altijd redelijk beladen is.Jeroen T5 204 schreef: ↑03 aug 2017, 21:11 Ik had gewoon originele veerpoten met standaard stabilisator stangen. Eerst een tijdje met Eibach Pro rondgereden en later de Bilsteins eronder. Man wat een wereld van verschil.
Bij iedereen staan de achterwielen negatief als hij zakt van achteren.
Ik heb hem laten uitlijnen met een half beladen bus als referentie. Daar zit ook nog enig verschil in.
Zou zonde zijn van de Michelins om die voor een paar tientjes...werd dus een paar honderd scheef af te laten slijten.
En besteld, kost een paar centen maar dan heb je ook wat
Laatst gewijzigd door ktmkrik op 03 aug 2017, 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Die diameters zijn alleen bedoeld voor de dikte van de stabilisatie stangen
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Dat zag ik maar ze hebben dan niet de diameters die toepasbaar zijn voor H&R stabi's, dat is dan wel weer jammer.Jeroen T5 204 schreef: ↑03 aug 2017, 22:41 Die diameters zijn alleen bedoeld voor de dikte van de stabilisatie stangen
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Stabilisator H&R of Eibach
H&R levert er al top spul bij. Met alles Powerflex word het een rammelbak schijnt, dat spul is knetterhard.ktmkrik schreef: ↑03 aug 2017, 22:43Dat zag ik maar ze hebben dan niet de diameters die toepasbaar zijn voor H&R stabi's, dat is dan wel weer jammer.Jeroen T5 204 schreef: ↑03 aug 2017, 22:41 Die diameters zijn alleen bedoeld voor de dikte van de stabilisatie stangen
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Oké dat was me niet bekend, nu maar hopen dat deze combi van Bilstein H&R en Powerflex wat meer comfort oplevert dan de combi van Koni en Eibach.Jeroen T5 204 schreef: ↑03 aug 2017, 22:53H&R levert er al top spul bij. Met alles Powerflex word het een rammelbak schijnt, dat spul is knetterhard.ktmkrik schreef: ↑03 aug 2017, 22:43Dat zag ik maar ze hebben dan niet de diameters die toepasbaar zijn voor H&R stabi's, dat is dan wel weer jammer.Jeroen T5 204 schreef: ↑03 aug 2017, 22:41 Die diameters zijn alleen bedoeld voor de dikte van de stabilisatie stangen
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Voor de achterkant alleen al was ik bijna 300 euro kwijt voor de Powerflex busjes. Dan alles eronder, draagarmen demonteren en oude rubbers eruit persen. Uren werk
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Dammm wat een geld en werk. Een verlaagde bus ziet er goed uit maar die van mij blijft voorlopig orgineel.
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Tja dat is een keus die iedereen voor zichzelf moet maken toch.
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Dat is helemaal waar.
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
- rvanderraad
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 09:57
- Locatie: hoofddorp
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Kan iemand
Mij vertellen of het monteren van de bussen om de camber er uit te krijgen ook echt werk?
Dus geen slijtage meer van de achter banden bij en beladen bus ?
Dank gr Rick
Mij vertellen of het monteren van de bussen om de camber er uit te krijgen ook echt werk?
Dus geen slijtage meer van de achter banden bij en beladen bus ?
Dank gr Rick
Kan je timmeren, zullen we dan een wip maken?!
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Hartslag stabiel?...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Stabilisator H&R of Eibach
Heb nu geen problemen meer, na de bandenwissel tijdens de winter geen problemen meer waar te nemen bij de zomerbanden.rvanderraad schreef: ↑20 mar 2018, 12:56 Kan iemand
Mij vertellen of het monteren van de bussen om de camber er uit te krijgen ook echt werk?
Dus geen slijtage meer van de achter banden bij en beladen bus ?
Dank gr Rick
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi