ik hoor een steeds harder trillend geluid bij 1800 tot 2000 toeren maak niet uit welke versnelling
alleen als de motor koud is is het minder maar als de motor warm is wordt je GEK in de auto
heeft er iemand enig idee waar ik kan / moet zoeken het lijkt uit het dashboard te komen ???
het is een 180PK 4motion uit 2014
HELP HELP
Er was een weetjeweller dit ook trillingen met zijn 4 motion had.
Uiteindelijk heeft hij zijn bus er om weg gedaan.
Zat volgens mij in het 4 motion gedeelte.
Via de zoekfunctie nog wel te vinden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tja.. Lastig definiëren, veel mogelijkheden, van relatief onschuldig tot spaarpotkiller..
Ik zou stellen dat het probleem zich bevind in de motor-aandrijflijn en dan tot aan het vliegwiel-koppelingssegment omdat het niet snelheidsgerelateerd lijkt te zijn maar uitsluitend toerental afhankelijk. Alles na de hiervoor genoemde scheidslijn is toerental-snelheidsgerelateerd.
Banden, 4-motionsysteem, aandrijfassen, etc zou ik eerst laten passeren. Vraag: Wanneer je bij stilstand de motor (ontkoppeld) die 1800-2000 rpm laat draaien heb je het (trillingen) dan ook (in meer of mindere mate) of dan niet?
Laatst gewijzigd door heemskerk op 19 mar 2018, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou eerst de banden onderzoeken of er evt cupping plaatsvindt, je gaat met je vlakke hand over het loopvlak voelen, als er onregelmatig hogere puntjes zijn dan zou dat zo maar de boosdoener kunnen zijn, het enige wat daar niet mee rijmt is het toerental, baad het niet dan schaad het ook niet.
Ik denk niet dat het een kwestie van cupping is omdat het probleem (trillen) toerentalgerelateerd is en niet snelheidsgerelateerd. Dus, voor de beeldvorming: Ook in de eerste versnelling bij 1800-2000tmp is er sprake van trilling volgens de topicstarter. Snelheid is dan 15km/u o.i.d.
De effecten van cupping zijn dan (nog) niet merkbaar.
heemskerk schreef: 19 mar 2018, 21:22
Tja.. Lastig definiëren, veel mogelijkheden, van relatief onschuldig tot spaarpotkiller..
Ik zou stellen dat het probleem zich bevind in de motor-aandrijflijn en dan tot aan het vliegwiel-koppelingssegment omdat het niet snelheidsgerelateerd lijkt te zijn maar uitsluitend toerental afhankelijk. Alles na de hiervoor genoemde scheidslijn is toerental-snelheidsgerelateerd.
Banden, 4-motionsysteem, aandrijfassen, etc zou ik eerst laten passeren. Vraag: Wanneer je bij stilstand de motor (ontkoppeld) die 1800-2000 rpm laat draaien heb je het (trillingen) dan ook (in meer of mindere mate) of dan niet?
dat kan ik niet testen de motor draait maar 1500 toeren onbelast daar is hij op begrenst of zo iets
heemskerk schreef: 19 mar 2018, 21:22
Tja.. Lastig definiëren, veel mogelijkheden, van relatief onschuldig tot spaarpotkiller..
Ik zou stellen dat het probleem zich bevind in de motor-aandrijflijn en dan tot aan het vliegwiel-koppelingssegment omdat het niet snelheidsgerelateerd lijkt te zijn maar uitsluitend toerental afhankelijk. Alles na de hiervoor genoemde scheidslijn is toerental-snelheidsgerelateerd.
Banden, 4-motionsysteem, aandrijfassen, etc zou ik eerst laten passeren. Vraag: Wanneer je bij stilstand de motor (ontkoppeld) die 1800-2000 rpm laat draaien heb je het (trillingen) dan ook (in meer of mindere mate) of dan niet?
dat kan ik niet testen de motor draait maar 1500 toeren onbelast daar is hij op begrenst of zo iets
heemskerk schreef: 19 mar 2018, 21:22
Tja.. Lastig definiëren, veel mogelijkheden, van relatief onschuldig tot spaarpotkiller..
Ik zou stellen dat het probleem zich bevind in de motor-aandrijflijn en dan tot aan het vliegwiel-koppelingssegment omdat het niet snelheidsgerelateerd lijkt te zijn maar uitsluitend toerental afhankelijk. Alles na de hiervoor genoemde scheidslijn is toerental-snelheidsgerelateerd.
Banden, 4-motionsysteem, aandrijfassen, etc zou ik eerst laten passeren. Vraag: Wanneer je bij stilstand de motor (ontkoppeld) die 1800-2000 rpm laat draaien heb je het (trillingen) dan ook (in meer of mindere mate) of dan niet?
dat kan ik niet testen de motor draait maar 1500 toeren onbelast daar is hij op begrenst of zo iets
2500 rpm onbelast toch? Test even.
Gaat echt niet lukken onbelast gas geven wat ik wil 1500 max